آیا شاهان آنوناکی بر زمین در پی جاودانگی بودند ؟

جایی در زمین بوده که علماء به آن ترمینال آنوناکی می گویند . یک جور در که کسی می توانسته با استفاده از آن وارد بعد فیزیکی شده یا از آن خارج شود . هزاران سال قبل از تاسیس پادشاهی سومر در عراق و تعامل با آنوناکی و قرنها قبل از اینکه نژاد انسان در هیچ نقطه ای از زمین درباره خدا یا خدایان چیزی بداند آنوناکی در جای خیلی خاصی فرود آمد و برای ساکنانش رازهای بسیاری را فاش کرد از جمله تله پروت کردن ، شفای روانی و ماهیت الهی موجودات متعال (خدا و سازندگان ) . از این مکان برای فرود و صعود استفاده می شود جایی که هنوز وجود دارد و شهر باستانی بعلبک در لبنان است .
در بسیاری از متون سومری و بابلی و ایرانی از بعلبک یادشده . مکان مقدس مورد علاقه شاهان و خدایان سومر و بابل و مصر چون آن را جزء نخستین شهرهایی می دانند که بر زمین بنا شده . شاه افسانه ای اوروک گیلگمش بارها از بعلبک دیدن کرده و در آنجا او خدایان متعالی تری را می پرستیده .
چرا او به بعلبک می رفته ؟
انتظار داشته که چه چیزی را پید کند ؟
گیلگمش امیدوار بود که جاودانگی و قدرتهای فرافوق طبیعی خدایان ساکن در بعلبک را بدست آورد .
خدایان به گیلگمش خوش آمد گفتند و به او فهماندند که بعلبک مدخل ورود به جهان دیگرو سپهر ازلی است که زمین و نژاد انسان از دل آن پدید آمده اند . مدخلی بسوی آشتری که انسانها تحت عنوان نیبیرو آن را می شناسند . خدایان بعلبک صادقانه مدخل سماوی سری اجداد آنوناکی گیلگمش را به او نشان دادند . با استفاده از این مدخل گیلگمش در چشم بر هم زدنی به آشتری / نیبیرو می رسید .
خدایان به او گفتند که به محض ورود به باب / مدخل او به جاودانه خواهد شد اما باید به سفرش به آشتری / نیبیرو ادامه دهد و گیلگمش هم این کار را انجام داد .
گیلگمش از خدایان پرسید :
آیا مستقیماً به اشتری رسیده و جاودانه خواهم شد ؟
خدایان گفتند :
عاقبت چنین خواهد شد اما ابتدا باید توقف کوتاهی در Al Arz داشته باشی .
گیلگمش پرسید Al Arz کجا است ؟
خدایان گفتند :
خیلی دور از اینجا نیست . کوه بلندی است در فنیقیه . جایی که اجداد آنوناکی ات درختان سرو در آنجا کاشته اند .توقف کوتاهی در قله کوه خواهید داشت و ذهن و فکرتان در آنجا پاک خواهد شد و شما زیر شاخه های درخت سرو قدم زده ومدت کوتاهی پس از آن سفرتان سوی آشتری را ادامه خواهید داد و جاودانگی ر ابدست خواهید آورد .


Al Arz منطقه ای است در لبنان ( فنیقیه باستان ) که درختان سروی که کتاب مقدس از آنها یادکرده در آنجا می روییده اند . شاه حیرام از صور از همین درختها برای ساختن معبد سلیمان استفاده کرده و فرعون توت عنخ عامون دکوراسیون قصرش را با چوب این درخت ساخته و کشتی نوح هم با درختهای سرو ساخته شده .
Al Arz در عربی و فنیقی به معنی درخت سرو است که از زبان آنخ آنوناکی مشتق شده . سومری ها براین باورند که Al Arz و بعلبک شهرهای مقدسی بوده اند که جاودانگان در آنها می زیسته اند و خدایان برای نهانکاری و تغییر هویت خود از آنها استفاده می کرده اند و به همین دلیل بوده که گیلگمش می خواسته به این دو شهر باستانی آنوناکی سفر کند .
اشعار ” گیلگمش و هواوا ” ، ” گیلگمش و گاو ملکوتی ” ، ” گیلگمش و آگا از کیش ” و ” گیلگمش و انکیدو و جهان فرودین ” و ” مرگ گیلگمش ” جنبه های متفاوت زندگی ماجراجویانه و وسوسه اش برای جاودانگی را بازگو می کنند .
این حماسه روی دوازده لوح گلی نوشته شده که در شهر باستانی آشوری نینوا پیدا شده . الواح را در کتابخانه آشور بانی پال ( ۶۲۷-۶۸۵ پیش از میلاد ) پسراسارهدون بزرگترین شاه امپراتوری نئو آشوری پیدا کرده اند .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *