ادعای عجیب برخی دانشمندان: فرازمینی ها برای ارتباط با انسان ها سیگنال ارسال نموده اند

روزنامه بریتانیایی دیلی میل گزارش کرده است، سیاره‌ای که حدود ۳ میلیارد سال نوری با ما فاصله دارد، تلاش کرده‌ است با ساکنان زمین تماس برقرار کند. شش موج رادیویی که طول آنها تنها چند صدم ثانیه است، از سیاره “اوریگا” دریافت شده‌ است. اوریگا سیاره‌ای معروف است که در فاصله ۳ میلیارد سال نوری از زمین قرار گرفته و در سمت چپ سیاره شکارچی جای دارد.اگرچه منبع اصلی این امواج رادیویی هنوز ناشناخته است، لیکن برخی براین باورند این امواج نشانه‌ای از وجود موجودات فضایی است که برای تماس با ما تلاش می‌کنند.
امواج رادیویی مذکور را محققان دانشگاه ماک‌گیل مونترال با استفاده از تلسکوپ گرین‌بانک، در ایالت کالیفورنیا و همچنین دانشمندان رصدخانه اریسیبو در پورتوریکو رصد کرده‎اند.دانشمندان در مطالعه‌ای که در گاهنامه ” استرو فیزیکال” منتشر شده، اعلام کرده‌اند: ۶ موج رادیویی دیگر از این منبع دریافت شده‌ است. ۵ موج که هرکدام ۲ گیگاهرتز قدرت داشت را تلسکوپ گرین‌بانک و یک موج با قدرت ۱٫۴ گیگا هرتز را رصدخانه اریسیبو پورتوریکو رصد کرده‌اند. با احتساب این امواج جدید، مجموع امواج رصد شده به ۱۷ موج می‌رسد.
پیش از این یازده موج دیگر از این منبع که با نام “أف آر پی ۱۲۱۱۰۲” نامگذاری شده است، رصد شده بودند. با وجود امواج رادیویی مکرر از این منبع، هنوز دانشمندان درباره ماهیت این امواج به نتیجه‌ای نرسیده‌اند.
تکرار ارسال این امواج از یک منبع، دانشمندان را به این باور رسانده است که چیزی یا کسی این امواج ارسال کرده است. آنها می‌گویند اخگر‌های یک ستاره نوترونی می‌تواند مهم‌ترین سبب احتمالی این امواج باشد.
آنها می‌گویند: تکرار ارسال این امواج از سیاره “أف آر پی ۱۲۱۱۰۲” را به سیاره‌ای منحصر به فرد در زمینه ارسال امواج مبدل کرده است. یافتن توضیحی مناسب برای فهم این موضوع که این امواج سریع چگونه در فضای لامتناهی کیهان در حرکت‌اند امری ضروری و مهم است.
پس از آنکه اولین گروه از این امواج رصد شد، از ستاره‌شناسان دانشکده “سیتیی” که متخصص موجودات هوشمند در کیهان هستند، خواسته شد، به دقت این امواج را بررسی کنند تا مشخص شود، آیا آنها پیامی از سوی موجوادت فضایی هستند یا خیر. با اینحال هنوز مشخص نیست که این‌ بار نیز از آنها چنین درخواستی شود.
اسیتو هاوکینگ درباره تماس با هر گونه از موجودات فضایی هشدار داده و آن را امری خطرناک دانسته است. او باور دارد که این موجودات تمایل دارند با هجوم به زمین، آن را تصرف کرده و در اختیار خود بگیرند.

او با اشاره به کشف قاره آمریکا، گفت: اگر روزی موجودات فضایی تصمیم بگیرند به دیدار ما بیایند، احتمالا همان تاثیری را بر روند معمول زندگی بشر بگذارند که کشف قاره آمریکا توسط کریستوف کلمب بر زندگی ساکنان بومی آنجا گذاشت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *