ارسال پیام سازمان تحقیقات فضایی ناسا به فضا

602156_NelvM3cn

سازمان تحقیقات فضایی ناسا در آمریکا در ادامه‌ی روند تحقیق و بررسی فضا بر روی سیاره‌ی پلوتو مطالعات گسترده‌ای انجام داده است. دانشمندان این سازمان قصد دارند که با ارسال یک پیام دیجیتالی به فضا از واکنش احتمالی موجودات فرازمینی اطلاعاتی کسب کنند.

«جان لامبرگ» در یک پروژه‌ی مشابه به نام ضبط طلایی با همکاری «کارل سِیگِن» در سال ۱۹۷۰، پیام‌های دیجیتالی راکه شامل صدای وال، صدای گریه‌ی نوزاد و یک پیام صوتی با صدای کودکانه که می‌گفت: «سلام از طرف بچه‌های کره‌ی زمین» و … را به فضا ارسال کردند.

پروژه‌ی جدید ناسا «یک پیام تازه از زمین» نام دارد. برنامه بدین ترتیب است که این پیام دیجیتال را در تمام منظومه‌ی شمسی در فضا پخش کنند. پیش از این، ماموریت کاوشگران افق‌های نو در سال ۲۰۰۶ شروع شد و کارشناسان پیام‌ها را تا شعاع ۳۰۰ میلیون کیلومتری زمین پخش کردند.

این که چه پیام‌هایی به فضا ارسال شود، توسط لامبرگ در سراسر جهان به نظرخواهی عمومی گذاشته شده است تا مسئولین سازمان ناسا از میان ایده‌های ارائه شده برترین‌ها را انتخاب کنند. شما نیز می‌توانید ایده‌های خود را از ۲۵ آگوست در سایت OneEarthMessage.org اعلام نمائید.

مطالب مرتبط

۲ دیدگاه‌

  1. Armam گفت:

    سلام من نمیدونم جوری با ناسا ارتباط برقرار کنم ولی من با اثبات از کتاب خدا میتونم راه فرا تراز زمین را نشون بدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *