انتشار تصاویر بی نظیر انفجارهای خورشیدی توسط ناسا

nasa-cme

از اینجا که ما هستیم (زمین) خورشید بسیار آرام و بی تلاطم دیده می شود.اما واقعیت این است که آرامش و سکون از ویژگی های است که خورشید هیچ گاه به خود ندیده است و اگر نگاهی به تصاویر جدید منتشر شده ناسا از انفجار های سطح خورشید بیاندازید این واقعیت را به خوبی درک خواهید کرد.

ستاره شناسان نام این پدیده را CME گذاشته اند.CME  در درواقع به انفجارهای بزرگ سطح خورشید گفته می شود که همواره با پرتاب مواد مذاب تا فواصلی بسیار طولانی همراه است.
در تاریخ ۳۱ آگوست سال جاری (۶ روز پیش) دانشمندان ناسا موفق به ثبت تصاویری از جدید ترین CME خورشیدی شدند.در بزرگترین افجاری که رخ داد یک زبانه خورشیدی با سرعت ۹۰۰ مایل یا ۱۴۴۸ کیلومتر بر ساعت به سمت فضا پرتاب شد و خوشبختانه مسیر حرکت آن به سمت زمین نبود چرا که اگر مسیر این زبانه خورشیدی به سمت زمین بود فقط خداوند قادر به نجات زمین می بود ، اما این اتفاق می تواند برای ماهواره هایی که در مدار هستند بسیار خطر ناک باشد همانطور که تاثیر این اتفاق بر مگنتوسفر زمین (حوزه مغناطیسی زمین و ذرات و فضای داخل این حوزه را مگنتوسفر زمین می نامیم) عامل تشکیل شفق قطبی در شب  می باشد.

انفجارهای خورشیدی[padding right=”10%” left=”10%”][/padding]
انفجارهای خورشیدی

[padding right=”10%” left=”10%”][/padding]nasa-cme-1

[padding right=”10%” left=”10%”][/padding]nasa-cme-2

[padding right=”10%” left=”10%”][/padding]

nasa-cme-5

[padding right=”10%” left=”10%”][/padding]

nasa-cme-6

[padding right=”10%” left=”10%”][/padding]

nasa-cme-7

[padding right=”10%” left=”10%”][/padding]

nasa-cme-8

[padding right=”10%” left=”10%”][/padding]

تصاویر انفجاری های خورشیدی و همچنین شفق قطبی تشکیل شده بعد از این اتفاق توسط ناسا در صفحه فلیکر مرکز هوا و فضای گودارد به اشتراک گذاشته شد.


منبع : mashable

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *