انویدیا و شبیه سازی جریان فرود آپولو ۱۱ بر روی ماه

انویدیا با شبیه سازی جریان فرود آپولو ۱۱ بر روی ماه و بررسی حرفه ای ریزترین جزئیات به بسیاری از شبهات پاسخ داد و رفتن ناسا به ماه را تایید کرد.

شرکت انویدیا را می شناسید یا نه؟ البته اگر با رایانه سرو کار دارید حتما با این اسم برخورد کرده اید، ساده بگم تقریبا بیشتر رایانه های امروزی مثل پی سی ها و لپ تاپ ها، کارت های گرافیک شان مربوط به این شرکت می باشد. شرکتی در زمینه ساخت سخت افزار و نرم افزار گرافیکی و تصویری.
اخیرا مهندسان این شرکت معروف تصمیم می گیرند یکبار برای همیشه به شبهات تصویری مرتبط با فرود انسان بر روی کره ماه پاسخ دهند.

یکی از مهندسان انویدیا Nvidia در یک کنفرانس به برخی شبهات فرود انسان بر روی ماه پاسخ می دهد.

انویدیا اخیرا یک اختراع جدید در زمینه صنعت گرافیک بنام VXGI داشته است که این پیشرفت جدید به آنها امکان داده تا بتوانند بطرز خیره کننده ای عملا تمام جزئیات اتفاق افتاده از جریان ماموریت آپولو ۱۱ به ماه را شبیه سازی نمایند. بطوریکه اگر از جریان شبیه سازی فیلمی تهیه شود هیچ کس نمی تواند تشخیص دهد کدام واقعی و کدام شبیه سازی است. نمونه آن تصویر زیر است که یکی از ناسا و دیگری از انویدیا است.ببینید.

شاهکار شبیه سازی انویدیا با تکنولوژی جدید VXGI، کدام تصویر بنظر شما شبیه سازی و کدام واقعی است؟

زمانی که این تصویر را ناسا منتشر نمود، الهام بخش بسیاری شد و در عین حال بسیاری را نیز به شک انداخت…….

چرا شک، خوب به تصویر نگاه کنید، چه می بینید، شما باز آلدرین را می بینید که دارد از نردبان “لم ” یا لونار ماژول همان ماه نشین پایین می آید و نیل آرمسترانگ از او عکس می گیرد، سوال: خورشید کجاست؟ جواب : پشت لم، سوال:اگر خورشید پشت لم هست پس باید ما باز آلدرین را نبینیم زیرا نور خورشید به لم میخورد و سایه لم بر روی آلدرین می افتد. سوال: چرا آلدرین که باید اصلا دیده نشود و سیاه باشد کاملا شفاف دیده می شود مگه میشه؟ این شبهه ای است که الان سالهاست عده ای را به شک انداخته که ناسا دروغ گفته و عمرا پاش به ماه نرسیده و همه اینها سی جی آی هست و در استودیو درست شده.

این همون تصویر پست قبلیه از باز آلدرین، اگر خورشید از پشت به لم بتابه، ما باید چنین تصویری داشته باشیم نه اون تصویر روشن را

انویدیا پاسخ می دهد:

ما تمام سطح ماه را مدل سازی کردیم، ما تمام مشتقات خاک و غبار ماه را مدل سازی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که خاک ماه که در نتیجه بمباران شهاب سنگ ها حاصل از میلیاردها سال بر روی سطح ماه قرار گرفته، کاملا با خاک و غبار زمین متفاوت است زیرا دارای خاصیت انعکاس نور می باشد، یعنی نوری که به آن برخورد می کند تا حدود ۲۰ درصد بازتاب پیدا می کند، که البته زیاد نیست ولی اگر شما درست مثل نیل آرمسترانگ در زاویه منبع نور قرار بگیرید بازتاب نور از خاک چندین برابر می شود و به این علت است که عکسی که او از بار آلدرین گرفته چنین روشن و شفاف افتاده است. ما این را مدیون تکنولوژی VXGI هستیم که مهندسان ما سالها بر روی توسعه آن کار کرده اند.

بازتاب نور از خاک ماه اگر شما در زاویه منبع نور قرار بگیرید.

و اما کدام تصویر متعلق به ناسا و کدام متعلق به شبیه سازی انویدیا می باشد؟
جواب، سمت راست ناسا، سمت چپ انویدیا

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *