بالاخره واتیکان OK را به اعتقاد به موجودات فضایی داد !!

بالاخره واتیکان OK را به اعتقاد به موجودات فضایی داد !! . سرپرست رصدخانه ی واتیکان گفت که احتمال حضور سایر موجودات هوشمند در فضا امکان پذیر است و از آنجایی که آنها بخشی از خلقت خداوند هستند، وجود آنها مخالف ایمان کاتولیک نیست.در مصاحبه ای که اخیرا با  Jose Gabriel Funes انجام شده است، به مسائلی مانند انفجار بزرگ نیز اشاره شده است.

2015759434038a
سوال: آیا نظریه ی انفجار بزرگ با اعتقاد برخواسته از کتاب مقدس همخوان است یا مخالف؟

جواب: به عنوان یک منجم، من با قبول این نظریه همچنان ایمان به خدا را حفظ می کنم و معتقدم که خداوند خالق جهان است و ما زائیده ی شانس نیستیم، بلکه فرزندان یک خداوند خوب هستیم…کتاب مقدس در واقع یک کتاب علمی نیست، بلکه کتابی است از سوی خدا که به سوی ما انسانها نازل شده است…. ما نمی توانیم از آن توقع جوابهای علمی داشته باشیم …. نظریه ی انفجار بزرگ در حال حاضر بهترین تئوری برای توضیح منشأ عالم است که با ایمان تضادی ندارد.

سوال: اما کتاب مقدس درباره زمین , موجودات , مردان و زنان صحبت میکند . آیا این امکان وجود دارد که موجودات و جهان دیگری نیز وجود داشته باشد ؟

جواب: من فکرمی کنم امکان دارد. ستاره شناسان معتقدند که عالم شامل صدها میلیارد کهکشان است، که هر کدام از آنها صدها میلیارد ستاره دارد. بسیاری از آن ستارگان، و شاید همه ی آنها، می توانند دارای سیاراتی در اطراف خود باشند. ما چطور می توانیم تشکیل حیات را در جایی دیگر از جهان ناممکن بدانیم؟ اخترزیست شناسی شاخه ای از اخترشناسی است که این موضوع را مطالعه می کند، و در این سالهای اخیر بسیار پیشرفت نموده است. زمانی که ما طیف ستارگان و سیارات را آزمایش می کنیم، می توانیم به سرعت عناصری از اتمسفر آنها را تشخیص دهیم. بدین وسیله می توانیم بفهمیم که آیا شرایط لازم برای تشکیل حیات در آنجا وجود دارد یا نه. البته از نظر تئوری ممکن است ارگانیزم های حیاتی بدون اکسیژن یا هیدروژن هم وجود داشته باشند.

سؤال:با عطف به سخنان شما آیا امکان دارد موجودات شبیه ما وجود داشته باشند یا اینکه از ما تکامل یافته ترند ؟

جواب: ممکن است. به هرحال ما هیچ دلیلی برای این موضوع نداریم ولی در جهانی بدین عظمت هیچ چیز غیر ممکن نیست.

سؤال: و فکر نمیکنید این با ایمان ما مشکلی داشته باشد ؟

جواب: فکر نمی کنم. همانطور که روی زمین چنین مخلوقاتی شکل گرفته اند، موجودات هوشمند دیگری نیز ممکن است موجودباشند. موجوداتی که توسط خداوند خلق شده اند. این موضوع برخلاف ایمان ما نیست، زیرا ما نمی توانیم برای خدا محدودیت قائل شویم. بنا به گفته کشیش فرانسیس : وقتی ما مخلوقات زمینی را برادران و خواهران خود مینامیم چرا نباید از برادران  ماورای عالم خاکی  یاد کنیم ؟ آنها نیز مخلوقات خداوند هستند .
سوال: نظرتون درباره رستگاری چیه ؟

جواب: اجازه بدین ماجرایی رو از انجیل درباره گوسفند گم شده مثال بزنیم. چوپان ۹۹ تا اغل گوسفند رو رها کرد تا بره دنبال اونی که گم شده بود . تصور کنید جهان ۱۰۰ تا گوسفند داره ,  با توجه به تنوع موجودات , مایی که متعلق به گونه انسانی هستیم بخوبی میتونیم همون گوسفند گم شده باشیم ,گناهکارانی که نیاز به هدایت دارند.عیسی آمد تا ما را هدایت کند.به همین ترتیب اگر موجود هوشمند دیگری نیز وجود داشته باشد,این نمیگوید که آنها نیاز به رستگاری دارند .انها براحتی میتوانند در کمال دوستی در کنار خالقشان باشند .

سوال: من تاکید میکنم وقتی انها میتوانند گناهکار باشند و یا نباشند آیا رستگاری برایشان امکان پذیر است ؟

واب:عیسی یکبار برای همیشه متجلی شد . و این ظهور یکبار انجام شد و قابل تکرار نیست .اما با این وجود من مطمئنم که آنها نیز به هر طریقی از رحمت خداوند بهرمند خواهند شد .همان طور که شده ایم .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *