بهترین مواد غذایی برای سلامت زنان

 

beef

خوراکی های سالم اساساً برای همه انسان های مفیدند اما برخی از انها به صورت ویژه برای خانم ها مفیدتر بوده و به هر خانمی پیشنهاد میشود از آنها در رژیم غذایی خود استفاده کند.

بدن زنان نیازهای متفاوتی دارد. غذا خوردن سالم برای همه مهم است، اما برخی مواد خاص به ویژه برای مسائلی که زنان رو تحت تاثیر قرار میده مانند پوکی استخوان، حاملگی و سرطان پستان بسیار مفیده. مواد غذایی که در این پست در موردشون توضیح میدم غنی شده با مواد مغذیست که به حفاظت از بدن در سنین مختلف کمک خواهد کرد.

با مصرف دانه های سویا از گرگرفتگی های دوران یائسگی راحت شوید

سویا سرشار از فیبر، چربی های مفید و ترکیبات استروژن مانند بنام “ایزوفلاون” میباشد. ایزوفلاون در دوران یائسگی استروژن به بدن زنان میرسانند و علائم گرگرفتگی این دوران رو خیلی خیلی کم میکند. علاوه بر اون با پوکی استخوان، سرطان سینه و سرطان رحم نیز مقابله میکند.

کلم پیچ و مارچوبه منابع طبیعی تامین ویتامین K

کلم پیچ دارای میزان زیادی ویتامین K میباشد که در کنار کلسیم و ویتامین D به حفظ استخوانهای قوی و سالم کمک میکند. مارچوبه نیز دارای ویتامین K میباشد که در استخوان سازی برای بدن بسیار ضروریست و علاوه بر اون ویتامین K در درمان خونریزی شدید در دوران قاعدگی مفید است.

لوبیا بخورید و قلبی سالم داشته باشید

دارای مقدار زیادی از پروتئین و بدون چربی و سرشار از فیبر است. مصرف این ماده ی مغذی میتواند فشار خون، قند خون و سرعت ضربان قلب را کاهش دهد و از بیماری قلبی در زنان جلوگیری کند.

گریپ فروت، توت ها و گیلاس ها

این میوه ها دارای “فلاونوئیدها” هستن که به کاهش احتمال انواع خاصی از سکته ی مغزی در زنان و بهبود عملکرد قلب کمک میکنند. آنتی اکسیدان این میوه ها سلول های سالم رو از آسیب محافظت میکنه. همچنین ویتامین C موجود در این میوه ها به ساخت کلاژن منجر میشه که سفتی پوست رو در پی داره.

ماست کم چرب

زمانی که شما بیشتر از ۵۰ سال سن دارید بدنتان نیاز به کلسیم بیشتری دارد. برای تامین کلسیم مورد نیاز بدن از ماست کم چرب استفاده کنید که یک سوم از نیاز بدنتون به کلسیم رو تامین میکنه. در مصرف لبنیات دقت کنید و از نوع غنی شده با ویتامین D استفاده کنید.

بذر کتان

دانه ی کتان سرشار از فیبر و همچنین لیگنان است. ترکیبات این بذر همانند استروژن عمل میکند و خطر ابتلا به برخی سرطانها از جمله سرطان پستان را کاهش میدهد. استفاده از روغن بذر کتان راهی عالی برای بدست آوردن امگا۳ است.

گردو و آووکادو منبع غنی از چربی های سالم

گردو دارای اسیدهای چرب سالم است و قرار دادن اون در رژیم غذایی روزانه سبب جلوگیری از سرطان شده و مصرف اون به همراه ماست توصیه میشود. مطالعات نشان میدهند رژیم غذایی غنی از آووکادو میتواند به خلاص شدن از شر چربی شکم و محافظت از چشم و پوست بسیار کمک کند. همچنین سطح کلسترول را نیز کاهش میدهد.

اسفناج

فولات دوست سلامتیه شماست و از زوال عقل، بیماری های قلبی و سرطان روده ی بزرگ جلوگیری میکند. منبع گیاهی برای تامین آهن مورد نیاز بدن است.

گوشت قرمز و جگر گاو

جگر گاو منبع بسیار خوبی از فولات و اسید فولیک است و از این نظر رقیبی برای اسفناج و نخود به حساب میاد. گوشت گاو نیز دارای آهنه و بعد از سن ۱۸ سالگی نیاز به آهن در زنان بیشتر از مردان است. همچنین گوشت گاو دارای روی و ویتامین B نیز میباشد. همونطوری که در هر چیزی رعایت تعادل بهتر از زیاده رویه در مصرف گوشت قرمز هم اگر زیاده روی کنید به فیبروئید رحم دچار میشوید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *