بیش از «یک‌سوم» پرندگان آمریکای شمالی در معرض انقراض

رُخ‌کرکس کالیفرنیا که در معرض انقراض است.

رُخ‌کرکس کالیفرنیا که در معرض انقراض است.

دانشمندان هشدار می‌دهند که بیش از یک‌سوم از گونه‌های پرندگان آمریکای شمالی در معرض انقراض قرار دارند.

به گزارش رویترز، دانشمندان و جانورشناسان می‌گویند اگر به‌زودی یک طرح جدی و کوشش همگانی برای نجات این گونه‌های جانوری انجام نشود، نسل بسیاری از این پرندگان، به‌خصوص پرندگان دریایی و پرندگان جنگل‌های استوایی به‌زودی منقرض خواهد شد.

در این مطالعه که توسط «طرح حمایت از پرندگان آمریکای شمالی» انجام شده از نظر وسعت و نوع نگاه به میزان آسیب‌پذیری پرندگان در کانادا، آمریکا و مکزیک در نوع خود بی‌نظیر است. بر اساس این تحقیق، ۳۷ درصد از ۱۱۵۴ انواع پرندگان این قاره، به حمایت فوری نیازمندند.

طرح حمایت از پرندگان آمریکای شمالی توسط دولت‌های آمریکا، کانادا و مکزیک در سال ۱۹۹۹ به‌راه افتاد.

به گزارش رویترز، بیش از نیمی از تمام گونه‌های جانوری دریایی و جنگل‌های استوایی در فهرست گونه‌های در معرض خطر قرار دارند چراکه به سرعت از جمعیت آنها کاسته می‌شود.

در این مطالعه آمده است که وضعیت پرندگان دریایی آمریکای شمالی از دیگر گونه‌های جانوری «اسفناک‌تر» است.

محققان می‌گویند که تنها راه نجات این پرندگان از انقراض، گسترش نواحی محافظ شده دریایی، کم کردن شکارچیان طبیعی در منطقه و همینطور کنترل میزان زباله‌های پلاستیکی است که محیط زیست آنها را به شدت تهدید می‌کند.

تعداد گونه‌های جانوری زیادی در نواحی ساحلی، مراتع وخشکی‌ها در معرض به شدت در حال کاهش است. این سرعت برای پرندگان دریازی که هر ساله مهاجرت‌های طولانی انجام می‌دهند، بیشتر هم می‌شود. علت اصلی این کاهش جمیعت، بالا آمدن آب سطح دریاها به علت گرمایش زمین، ساخت‌وسازهای ساحلی، فعالیت‌های انسانی و نشت مایعات نفتی و آلوده به سطح دریاها و اقیانوس‌هاست.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *