ترفندهای سئو برای توسعه دهندگان

ترفندهای کاربردی سئو را برای بهبود اوضاع و ترافیک سایتتان به کار بگیرید. این ترفندها می توانند پرتاب کننده ی شما به پله ها و جایگاه های بالاتر در سئو و بهینه سازی باشند. اگر شما تولید محتوای سایت را به خوبی انجام داده‌اید، لینک های داخلی را ساخته اید، بک لینک های خوب دارید و اشتباهات سئو را هم برطرف کرده‌اید و هنوز به ترافیک و جایگاه مورد نظرتان نرسیده اید، از این ترفندها حداکثر استفاده را ببرید.

ما این روش ها را در ۴ دسته برای شما بیان و معرفی و بررسی می کنیم تا با استفاده از آن ها بتوانید به اهدافتان برسید.

بهینه سازی برای موبایل ها

حجم بالایی از جستجوها و و بگردی ها به وسیله ی موبایل ها انجام می شوند و این می تواند نکته ی بسیار مهمی برای وبمستر ها و مدیران سایت ها باشد. شما باید سایتتان را برای موبایل ها به طور ویژه ای آماده کنید. آماده سازی سایت شما برای موبایل تنها به طراحی ریسپانسیو مربوط نمی شود. به طور کلی آماده سازی سایت برای بازدید توسط موبایل ها را می توان به دو بخش تقسیم کرد.

  • طراحی UX (تجربه ی کاربر): تجربه ای که کاربر با بازدید از سایت شما به وسیله ی موبایل به دست می آورد بسیار بر سرنوشت شما تاثیر می گذارد. تمام تلاشتان را بکنید تا کاربران با موبایل هم بتوانند به سادگی به همه ی بخش های سایت دسترسی پیدا کنند و به هدفشان برسند.
  • سرعت سایت: بسیاری از سایت ها در حین باز شدن توسط موبایل کُند می شوند! شما باید سرعت سایتتان را برای کاربرانی که با موبایل به سایتتان می آیند بالا ببرید.

راهکار اصلی اینجاست! شما برای آماده سازی سایتتان برای موبایل می توانید از پروژه‌ی AMP گوگل استفاده کنید.

پروژه‌ی AMP

این پروژه برای بهبود طراحی و کارآیی سایت شما در بازدید با موبایل می باشد که شامل ۳ بخش است.

  • HTML: استفاده از HTML با ویژگی های سفارشی برای فیلم ها و تصاویر و فریم ها! همچنین مشخصات فنی خاص و محدود شده
  • کتابخانه AMP جاوا اسکریپت: کتابخانه AMP JS مدیریت بارگذاری منابع برای صفحه را تضمین می کند که هر گونه عاملی دیگر نتواند نمایش و اجرای صفحه را مسدود کند
  • حافظه گوگل AMP Cache: تصاویر و فایل های با حجم تقریبا بالا را ذخیر می کند تا در بازدید های بعدی، سایت با سرعت بالاتری بارگذاری شود.

بهینه سازی شخصیت وجودی

در چندسال گذشته گوگل از تکنولوژی جدیدی به معنای جستجوی معنایی استفاده می کند. در جستجوی معنایی فاکتور های مختلفی موردنظر می باشد که شما با رعایت این موارد می توانید به جایگاه خوبی در این زمینه برسید. این روش بر زمینه ی جستجو (جستجوهای قبلی شما) ، قصد و مفهوم جستجو ، موقعیت مکانی و تغییرات جستجوهای شما متمرکز است و به این ترتیب کارآیی جستجوها را افزایش می دهد.

یکی از موارد مهم برای جستجوی معنایی، اهمیت و معیار قرار دادن موقعیت مکانیست. شما باید تمام موارد مربوط به جستجوی معنایی را رعایت کنید تا بهترین بهره را از این تکنولوژی جدید ببرید . کاربران به خودتان جذب کنید.

علاوه بر جستجوی معنایی، دیگر نشانه ها و ویژگی هایی که شخصیت و هویت وجودی شما را تقویت می کند را هم باید بهبود ببخشید. به عنوان مثال شبکه های اجتماعی تان را بسازید و آن ها را به موتورهای جستجو معرفی کنید. برای این کار می توانید از  WooRank’s Metadata Tool استفاده کنید. نام برند و آدرس سایتتان را وارد کنید، URL شبکه های اجتماعیتان را هم وارد کنید تا یک کد کامل به شما ارائه دهد. با قرار دادن این کد، شبکه های اجتماعی شما به صورت واضح برای موتورهای جستجو قابل تشخیص خواهند بود. در زیر تصویری از نتیجه ی این کار می بینید.

HTTP را به HTTPS تبدیل کنید

تبدیل شدن پیشوند سایت شما به https اعتبار سایت شما را بالا خواهد برد. این اعتبار هم به طور مستقیم بر گوگل تاثیر خواهد گذاشت و هم به شکل غیرمستقیم! در واقع تبدیل سایت شما به یک سایت امن به عنوان یک امتیاز مثبت در گوگل محاسبه می شود و از طرفی با بالا رفتن اعتماد کاربران به شما نیز، مدت زمان و تعداد بازدیدها بالا می رود و به شکلی غیرمستقیم بر رتبه ی شما در موتورهای جستجو و به طور کلی بر سطح سئو و بهینه سازی شما تاثیر می گذارد.

فراموش نکنید که این کار بر نقشه ی سایت و فایل robots.txt تاثیر می گذارد همچنین شما باید در این موارد هم تغیییرات را ایجاد و اعمال کنید تا با مشکل روبرو نشوید.

robots.txt: تا زمانی که گوگل صفحات سایت شما را با آدرس های http و https به عنوان دو سایت جدا ببیند، در واقع فایل robots.txt هیچ فایده و عملکردی برای شما ندارد.

نقشه سایت: استفاده از آدرس هایی که شامل http می شوند منجر به نمایش واجرای صفحات غیرایمن توسط گوگل می شود که این با خواسته ی شما مطابقت ندارد و به سایتتان آسیب می زند.

تگ‌های کانونی: استفاده از URLهای اشتباه برای تگ ها، شما را مستقیما به سمت نابودی و شکست خواهد برد! برای برطرف کردن این موضوع و یافتن تگ هایی که شامل https نمی شوند، با به روزرسانی نقشه سایت و فایل robots.txt و فراخوانی گوگل برای بررسی مجدد سایتتان، تمامی تگ هایی که مشکل دارند در بخش مشکلات کانونی نمایش داده می شوند.

بهینه سازی تصاویر

یکی از مهم ترین موارد که می توان آن را فراموش شده ترین ترفند از ترفندهای کاربردی سئو دانست. بهینه سازی تصاویر امر بسیار مهمیست که توسط بسیاری از مدیران سایت ها نادیده گرفته می شود. بهینه سازی تصاویر را می توان به دو بخش تقسیم کرد:

  • حجم تصاویر: این مورد تاثیر زیاد و مستقیمی بر سرعت بارگذاری سایت شما دارد. همین امر باعث می شود تا از چندین جهت به شکل های مستقیم و غیرمستقیم بر سئوی شما تاثیرگذار باشد. حتما حتما حتما و حتما تصاویر سایتتان را بهینه سازی کنید و تا جایی که امکان دارد از تصاویر کم حجم استفاده کنید.
  • نام و ویژگی Alt: نام تصاویر و خصیصه‌ی Alt تصاویر باد بهینه سازی شوند. نام و خصیصه ی Alt تصویرها باید با کلیدواژه‌ی کانونی همخوانی و مطابق داشته باشند.

با توجه به این که وجود کلمات کلیدواژه‌ی کانونی در URL صفحه نیز تاثیر زیادی در سئو دارند، بهتر است این مورد را هم رعایت کنید تا این ۴ بخش با یکدیگر همخوانی و مطابقت داشته باشند!

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *