تکنیک‌های پیشنهادی برای ایجاد شادی‌های مادرانه

 شادی‌های مادرانه

تغذیه: به خودتان برسید. یک برنامه غذایی خوب و مفید، پرانرژی و سرشار از کلسیم و آهن تنظیم کنید. در کنار این مواد غذایی مفید، مصرف خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های مورد علاقه هم به شادمانی روحی‌تان کمک می‌کند.

تنوع در ظاهر: به ظاهر خودتان اهمیت دهید. این هم به روحیه خودتان کمک می‌کند و هم به روحیه همسر و فرزندانتان. پوشیدن لباس خوب و مرتب، پاکیزگی، رنگ کردن موها و آرایش‌کردن و عطر زدن از جمله این موارد است. در نظر داشته باشید بچه‌ها بسیار دوست دارند مادران خود را زیبا ببینند.

بیرون رفتن از خانه: حتما برای خودتان برنامه تفریحی بیرون از خانه در نظر بگیرید. در روزهای گرم‌تر پارک و فضای سبز و در روزهای سردتر اماکن تفریحی سرپوشیده ، مکان مناسبی برای قدم‌زدن با فرزند یا فرزندان است. این بیرون رفتن حتی می‌تواند بسیار کوتاه باشد اما بسیار ضروری است.

میهمانی‌های دوستانه: داشتن چند دوست خوب که فرزندانی همسن و سال فرزندان شما داشته باشند، کمک می‌کند که گروه‌های دوستانه‌ای برپا کنید و با یک پذیرایی ساده هم خودتان لذت ببرید و هم فرزندانتان از فرصت بازی‌کردن با بچه‌های همسن خودشان بهره مند شوند. بازی با همسالان هم لذت‌بخش است و هم به رشد شخصیتی آن‌ها کمک می‌کند. شما هم چای می‌نوشید و گپ می‌زنید. بچه ها هم حین بازی با همسن و سالان خود درس زندگی را یاد می گیرند.

پرداختن به علایق شخصی: پرداختن به علایق شخصی‌تان به هیچ وجه خودخواهی نیست. اگر حتی زمان کوتاهی به دست می‌آورید خودتان را به یاد بیاورید و برای علایقتان وقت بگذارید. کتاب‌خواندن، هنرهای دستی، آشپزی و… و یا هر کار دیگری که روحتان را آرام و شاد نگه‌ می‌دارد.

ورزش کردن: ورزش کنید! کوتاه و در هر فرصت به دست آمده. می‌توانید ورزش‌هایی را در خانه انجام دهید. مثل راه‌‌رفتن و حلقه‌زدن یا… اگر فرزندتان بزرگ‌تر است، این ورزش را همراه او انجام دهید. این کار برای او بازی محسوب می‌شود.

تفریح دو نفره: تفریحات دونفره را فراموش نکنید. گاهی در ساعات کوتاهی کودک را به یک فرد مطمئن مثل مادربزرگش بسپارید و زمان را با همسرتان سپری کنید. چای بنوشید، گفت وگو کنید، بیرون از خانه قدم بزنید و…

بی خیالی انتخابی: داشتن فرزندان کوچک یعنی داشتن یک زندگی پر از شلوغی و به هم ریختگی. این آزادی در خانه برای رشد هوش فرزند شما ضروری است. پس انتخاب کنید که بی‌خیال‌تر از گذشته باشید. این بی‌خیالی در آرام کردن اعصابتان معجزه می‌کند.

داشتن مشاور: باید به جای صحبت با خانم همسایه و فلان فامیل، مشکلاتتان را با متخصص مطرح کنید. داشتن یک مشاور خوب در تربیت کودکتان و آرامش و شادی خودتان بسیار موثر است.

خواب و استراحت مفید: خیلی از مادران فرصت خوابیدن ندارند چون به محض خوابیدن فرزندشان باید به امور خانه برسند. سعی کنید کارهای اضافه را حذف کنید و تا حد امکان در زمان‌های خواب کودکتان، شما هم بخوابید. یا او را در مواقعی به پدرش بسپارید و حداقل یک ربع دراز بکشید. خوابیدن به حد کافی، بر اعصاب شما اثر مثبت می‌گذارد و انرژی‌تان را برای فعالیت بهتر زیاد می‌کند.

بیان احساسات منفی: شاید خیلی از ماعادت داریم مدام ژست یک آدم راضی را به خودمان بگیریم. اما گاهی لازم است از عصبانیت‌ها، خستگی‌ها و خشم‌هایمان بدون سرکوب کردن آن‌ها صحبت کنیم. این به ما کمک می‌کند که آرام شویم و به نقطه جوش نرسیم. این حقیقت را باور کنیم که مادری که عصبانی شده است مادر بدی نیست.

این هم فهرست دیگری از کارهایی که می‌توانید انجام دهید تا شادتر باشید:
آشپزی و شیرینی پزی شاد، بازی‌های خلاقانه با کودک، درست‌کردن کاردستی، گوش دادن به موسیقی خوب، دیدن فیلم‌های خوب به جای سریال‌های غمگین و تکراری، خواندن کتاب‌های خوب، عضویت در یک کانال تلگرامی خوب و مفید، دنبال کردن صفحات مفید و شاد در اینستاگرام و هزاران کار دیگر دوست‌داشتنی‌تان. مهم‌تر از همه این است که خودتان را از یاد نبرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید