جام مقدس, عیسی مسیح و دوازده حواری, شاه آرتور و دوازه شوالیه میزگرد- بخش سوم

متن زیر بخش سوم از ترجمه مصاحبه ای رادیویی با رالف الیس است که در آن با بررسی و مقایسه تاریخ آرتوری و تاریخ مندرج در کتب مقدس, از جام مقدس که به زعم کلیسا جامی است حاوی خون عیسی مسیح مصلوب شده, رمزگشایی می شود. متن شامل توضیحاتی در باره عدد سمبلیک ۱۲, ارتباط بین شاه آرتور و  عیسی مسیح, نام و مشخصات همسر و فرزند مسیح و بسیاری مطالب بدیع و جالب توجه دیگر است و به دلیل تنوع و بدیع بودن محتوا برای ترجمه و نشر در اینفو انتخاب شده است.

اطمینان دارم زودیاکی که این نشان ماهی از آن اقتباس شده تصویر دایره البروجی است که در معبد دندوردر مصر واقع است. اگر به تصویر این دایره البروج دقت کنید میبینید که هر یک از دو شعاع نشان ماهی به یک دایره می رسد, یکی به دایره ای که نشان ونوس است و دیگری به دایره ای که نشان خورشید یا هلیوس است. از این موضوع چند نتیجه واضح به دست می آید: اول, ارتباط این داستان با مصر. دوم, اینکه این داستان مربوط به قرن اول است, زیرا به وضوح سال تولد شاه آرتور را سال دهم میلادی تعیین میکند. و سوم, ارتباط بین داستان شاه آرتور و شاه عیسی مسیح را نشان میدهد که در همان سال دهم تقویم میلادی یا همان حدود به دنیا آمد.

همه این بحث ها به دلیل پرسشی که درباره مرلین مطرح شده بود عنوان شد. مرلین ارتباط محکمی با دایره البروج دارد. او جادوگر/شعبده باز دایره البروج بود, مازادا بود. یکی از خواهران شاه آرتور مورگین نام داشت که هم ریشه با ماگدالن (مجدلیه-مریم مجدلیه) است. معنای کلمه ماگدالن (معادل انگلیسی مجدلیه-مترجم) برج است. معنای مریم مجدلیه مریم برج است, اما نه هر نوع برجی. ماگدال در زبان مصری به معنای هرم بود. به همین دلیل است که نام برج بابل که چنان که میدانیم یک هرم بوده است, در کتاب عهد قدیم به شکل ماگدال آمده است. بنابراین مریم مجدلیه در واقع مریم هرم بوده است. تمام این دین ها از مصر آمده اند و منشاء شان در یهودا نبوده است. همه این بزرگان فراعنه مصر بودند.

نام دیگر ستاره داود ماگن* است. ستاره داوود چگونه شگل گرفته است؟ از روی هم قرار گرفتن دو ماگدال یا دو هرم. چنان که گفتیم نام خواهر شاه آرتور, مورگین هم از همین ریشه است. بنابراین با روی هم قرار دادن دو ماگدال (هرم) یک مورگین یا ماگن (ستاره) به دست می آید. و بعد ستاره مریم را داریم, ستاره ماریان که همان ونوس است. ونوس مهم ترین الهه نه تنها در مصر, بلکه در بخش بزرگی از خاور میانه بود. در زبان مصری ایسیس را اَست می خواندند, و از اَست نامهای ایشتار و استر گرفته شده است. سمبل تمامی این الهه ها ستاره ایسیس بود که همان ستاره مریم است.

اگر برای مثال به ویکیپدیا نگاه کنید تفسیری را می بینید که بر اساس زبان ولزی انجام شده, که تا حدی غلط است. برای مثال نوشته اند معنای نام ملکه گوئینور*, همسر آرتور شاه, ملکه سفید بوده است که توضیحی بی معنی است. کلمه گوئن در زبان ولزی به معنای روز جمعه است. نام این ملکه از همین کلمه آمده است. در تمام دینهای بخش غربی خاور میانه و اروپا, جمعه روز ونوس است. به همین دلیل است که جمعه به زبان ایتالیایی ونرس و در زبان فرانسه وندردی است (در پارسی باستان جمعه ناهید شید خوانده می شده و ناهید همان ونوس است-مترجم). بنابراین او تجسم ونوس بوده است. پس ملکه گوئینور نیز درست مانند مریم و مارتا و مورگین با ونوس مرتبط است.

از یک طرف آرتور را داریم که با گوئینور ازدواج میکند, و از طرف دیگر مسیح را داریم که با مریم مجدلیه ازدواج میکند. هر دوی این ملکه ها نام ونوس را بر خود دارند. هر دو تجسمی از ونوس هستند. داستان بسیار پیچیده ای است.

پرسش- گفتیم جام مقدس خون مسیح است و شاهزاده خانمی آن را حمل میکند. خود جام مقدس چیست؟ بشقاب است یا جام یا سنگ؟

رالف الیس- بله کمی از پاسخ به آن پرسش منحرف شدیم. میدانیم چه کسی آن را حمل میکند, چه کسی محافظ آن است, اما خود جام چیست؟ تنها یک توصیف خوب از این جام در دست داریم که نوشته ولفرام فون اخنبرگ است. او میگوید اطلاعات خود را از فلجتانوس که یک ستاره شناس بوده گرفته است, اما فکر میکنم درباره منبع اطلاعات خود دروغ گفته. فلجتانوس نام شاهزاده خانم شهر اِدِسا پس از آزادسازی آن از دست مسلمانان بوده است, و او اطلاعات خود درباره جام را از این شاهزاده خانم گرفته است. عبارت لاتینی که او برای توصیف این جام به کار برده به «سنگی از آسمان» ترجمه می شود… اِدِسا سنگی مهم و مقدس داشته که یک شهاب سنگ بوده است. توصیف سنگی از آسمان به نظر برای چنین سنگی مناسب می آید.

ولفرام از این فراتر می رود, نمیگوید که جام یک شهاب سنگ بوده است, بلکه میگوید سنگی بوده که بیگانگان فرازمینی با خود آورده اند, و خون شاهی به آن سپرده شده تا از آن به خوبی مراقبت شود. این سنگ همان سنگ بنبن بوده است. ولفرام می گوید که سنگ جام ارتباط نزدیکی با ققنوس داشته است. ما بر اساس سکه های تاریخی میدانیم سنگ بنبن با ققنوس ارتباط نزدیک داشته است.

 این نکته که جام مقدس سنگی مقدس بوده است ما را به عهد جدید بازمی گرداند, شوالیه های میز گرد و سردسته آنها که سنت پیتر بوده است. و البته معنای نام پیتر سنگ است. اسم واقعی او پیتر نبوده بلکه سیمون بوده, و به او لقب پیتر داده شده است. بنابراین نام او سیمون سنگ بوده. چرا؟ زیرا محافظت از سنگ به او سپرده شده بوده است. بنابراین اگرچه عبارت جام مقدس به طور خاص در عهد جدید ذکر نشده, با این وجود از محافظ آن صحبت شده است. پس سنت پیتر اخته بوده است. به همین دلیل است که داستانی درباره مسیح بر فراز کوه زیتون داریم, پیش از دستگیر شدن.

داستانی که درباره بریده شدن یک گوش در مراسمی بر فراز کوه زیتون است به این شکل روایت شده که پس از بریده شدن گوش, پسری برهنه از کوه فرار میکند. من فکر نمیکنم آنچه قطع شده در واقع گوش بوده باشد. یک پسر برهنه در مراسم مسیح بر فراز کوه زیتون چه میکرده؟ به نظر آنچه بریده شده بیضه های سنت پیتر بوده, و این مراسم برای جلیلی کردن او برگذار می شده است.در تاریخ آرتوری سنت پیتر همان سِر پرسیوال است. در تاریخ آرتوری سر پرسیوال خودش را اخته کرد. سر پرسیوال تاریخ آرتوری همان سنت پیتر تاریخ دینی است و شاه آرتور همان شاه عیسی مسیح. و یاداوری میکنم که سر پرسیوال همان سر گالاهد, سردسته شوالیه های میز گرد بوده است.

*magen David

*Guinevere

 


مشاهده سایر بخش های این نوشته

جام مقدس, عیسی مسیح و دوازده حواری – بخش اول

جام مقدس, عیسی مسیح و دوازده حواری – بخش دوم

جام مقدس, عیسی مسیح و دوازده حواری – بخش سوم

جام مقدس, عیسی مسیح و دوازده حواری – بخش چهارم

جام مقدس, عیسی مسیح و دوازده حواری – بخش پنجم

جام مقدس, عیسی مسیح و دوازده حواری – بخش ششم

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *