حقیقت حلقه های کشتزار

قسمت اول – مبانی پدیده

این تحقیق برای درک بهتر پدیده حلقه های کشتزار و جنبه های رازآلود مختلف آن است که تاکنون توسط دانشمندان کشف شده است در این قسمت به موضوعات زیر می پردازیم :

۱٫      یک حلقه کشتزار در حقیقت چیست ؟

۲٫      آیا حلقه ی کشتزار پدیده جدیدی است ؟

۳٫      کجا می توان حلقه های کشتزار را پیدا کرد ؟

۴٫      عمر یک حلقه کشتزار چقدر است ؟

۵٫      چه وقت هایی حلقه های کشتزار شکل می گیرند ؟

۶٫      آیا حلقه های کشتزار توسط انسان ایجاد می شوند ؟

۷٫      نظر دانشمندان درباره حلقه های کشتزار چیست ؟

یک حلقه کشتزار در حقیقت چیست ؟

یک حلقه کشتزار یک الگوی مسطح است در یک زمینی از محصولاتی چون : گندم  چمن  محوطه بذرها ، دانه های روغنی ، برنج و … الگو می تواند شامل هر طرحی چون دایره  یک حلقه  ترکیبی از اشکال  یک ماندالا ( نوعی شکل اساطیری) پیچیده باشد . بعضی اوقات از نظر هندسی مهیج و بعضی اوقات آشفته و درهم برهم است . این طرح ها روی کستره زمین حکاکی شده اند به گونه ای که انگار مهری بروی زمین کوبیده شده و طرح ها ایجاد شده اند در حالی که گیاهان در این میان از بین نرفته یا خرد نشده اند . در لحظه اول آنها به همان صورت افق به رشد خود ادامه می دهند اما بعد از چند ده ساعت دوباره به سمت خورشید سر بلند می کنند .

crop-circle1

آیا حلقه های کشتزار پدیده جدیدی است ؟

حلقه های کشتزار قبلا نیز آشکار شده بودند حداقل برای سال هایی محدود . در سالیان میانی بیشاپ ( اسقف ) شهر لیون در سال ۸۰۰ میلادی به دربار شاهی فرانسه به خاطرظاهر شدن الگوهایی مرموز در اطراف مزارع احضار شد . مردم از این پدیده که ممکن است کار شیطان باشد در هراس بودند . یکی دیگر از اسناد قدیمی شکل یک حلقه را در سال ۱۵۹۰ که در مزرعه ای نزدیک Assen در شمال هلند ایجاد شده بود توصیف می کند . براساس گفته های شاهد عینی تند بادی گرفتن گرفته و فردای آن روز حلقه فوق پدیدار شده و تا فصل زمستان که توسط گاو اهن شخم زده شود پایدار مانده بود .

(From Robert Plot’s Natural History of Staffordshire, 1686)

http://www.ufologie.net/pics/mowingdevil.jpg
در سال ۱۶۷۸ تصویری از حلقه های کشتزاری در Hertfordshire انگلستان منتشر شد . شکل حلقه کشتزار در بالا مشخص است ” .. هیچ  بشری قادر به انجام چنین کاری نیست ..” همچنین در این متن منتشر شده بخاطر ترس مردم ، از کار شیطان سخن به میان آمده با عنوان  ”The Mowing Devil”. در سال ۱۶۸۶ تاریخ ملی Robert Plot در چندین صفحه منتشر شد که بحث به فرضیه حلقه های کشتزار مرتبط با حلقه های مختلف  یک نیم دایره در مربع  اشکال هگزاگونال گونه و اشکال رینگ های تو در تو بود .

به بیان دیگر حلقه های کشتزار یک چیز جدید نیستند . شاید آنها در زمانهای ماقبل تاریخ نیز پدیدار می شده اند . اما چیز جدیدی که درباره این فرضیه وجود دارد افزایش آنها در بین دهه ۷۰ است که هم از نظر کمی و هم کیفی رشد قابل توجهی داشته اند ….

کجا می توان حلقه های کشتزار را پیدا کرد?

در تمام نقاط دنیا در انگلستان  در آمریکا  هلند  بلژیک  لهستان  ایتالیا  دانمارک  روسیه  اسرائیل  استرالیا  هند  ژاپن  کانادا . اما انگلستان مهد حلقه های کشتزار است : جایی که اکثر اشکال در آنجا ظاهر شدند .

england

چرا مناطقی خاص بارها و بارها مورد هجوم سازندگان حلقه های کشتزار قرار می گیرد این سوال تابه حال به سختی پاسخ داده شده است .به نظر می رسد خطوط انرژی زمین و عبور آنها از مناطقی خاص نقش مهمی را در این مسئله بازی کند . نیاکان ما بسیار نسبت به این انرژی ها هوشیار بودند آنها مکانهای مقدس خود را در مناطقی که از نظر خطوط انرژی قوی بودند ساختند مثل ( مکانهای خاکسپاری  چرخ دستی های بزرگ  حلقه های سنگی و اهرام ) شاید به همین دلیل باشد که اکثر حلقه های کشتزار در جنوب انگلستان ظاهر می شوند جایی که می توان کثرت قدرت لایه های مرکزی زمین را در آنجا پیدا کرد . Stonehenge یک مثال بسیار خوب است که در قلب محدوده حلقه های کشتزار واقع است .یک مثال دیگر از چنین منطقه قدرتمندی غرب ناحیه Alton Barnes (Wiltshire) می باشد جایی که حداقل یک یا دوتا حلقه کشتزار زیبا و پیچیده در سال در آنجا درست می شود .

این مطلب زمانی قابل توجه است که تعداد حلقه های کشتزار در بعضی مناطق در سالیانی خاص افزایش یاکاهش می یابند  برای مثال در هلند در سال ۱۹۹۶ ، ۹۹ تا حلقه کشتزار ظاهر شد اما در سال ۱۹۹۷ به ۴۱ کاهش پیدا کرد . پدیده ای که تا به حال یک  سوال بی پاسخ مانده است ….

در بعضی از قسمت های زمین آب و خاک تاثیر پذیر ترند برای مثال خاک گچی در Wiltshire بسیار نفوذ پذیر است که براحتی جریان الکتریسیته در آن القا می شود . این جریان می تواند به هدایت انرژی الکتریکی کمک کند .

من در آینده طریقه ایجاد حلقه های کشتزار که به این بحث مرتبط است را مطرح خواهم کرد . وبالاخره برای آنهایی که علاقه مندند به کشور من ، توزیع رخداد های حلقه های کشتزار در شکل زیر تا به امروز آمده است :

ptah

عمر یک حلقه کشتزار چقدر است ؟

یک فصل محصول بعد از وقتی است که کشاورز محصول مزرعه اش را درو کرده است

cr1

بنابراین انرژی برای مدت زیادتری می تواند آنجا باقی بماند . مثلا برای یک حالت ۶ سال را می دانم .این موضوع این معنی رو می دهد که شکل برجسته می تواند برای مدت زیادی جایش باقی بماند . مثلا در بعضی حالات نقش برجسته در فصل محصول بعدی هم دیده می شود :

cr4


وقتی که گیاهان به اندازه کافی رشد کرده اند تا بروی زمین یک دست شوند . به بیان دیگر زمان رویت حلقه های کشتزار بین مارچ و سپتامبر است ، اما با این وجود حلقه های کشتزار در فصل زمستان هم دیده شده اند مثلا در چمن زارها . در واقع حلقه های کشتزار در طول شب ایجادمی شوند اما بازهم استثنائاتی وجود دارد مثل حلقه کشتزار ایجاد شده نزدیک Stonehege در ۷ جولای ۱۹۹۶ که Juliaset نامیده شد در طول روز شکل گرفت .
چه وقت هایی حلقه های کشتزار شکل می گیرد ؟

crop-circle-stonhenge

چندین شاهد عینی شهادت دادند که به یقین در اواخر عصر این ساختار پیچیده ظاهر شد . تمام شاهدان خلبانانی بودند که حول و حوش ساعت ۱۷:۳۰ وقتی که شکل هنوز ایجاد نشده بود در محدوده استون هنج پرواز کرده بودند ، اما وقتی که آنها در ساعت ۱۸:۰۰ پرواز دیگری در آن ناحیه داشتند Juliaset ظاهر شده بود ….

۹۹۹ تماس ضروری در ساعت ۱۷:۳۰ مبنی بر کشیده شدن اتومبیل ها به سمت استون هنج که موردی نیز در ناحیه خطرناک A303 رخ داد مورد اخیر را ثابت کرد . بنابراین گزارشات مطمئنا چنین ساختار پیچیده ای و بزرگی مشتمل بر ۱۴۹ دایره باید ظرف ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۷:۵۰ ایجاد شده باشد یعنی در طول ۲۰ دقیقه از روز . هیچ کس در آن لحظه متوجه مورد غیر عادی نشده بود حتی توریست هایی که از استون هنج بازدید می کردند تا گارد امنیتی که در آن نزدیکی کار می کرد. علاوه بر این مورد مواردی دیگر نیز در طول روز بوجود آمده اند .

crop6

آیا حلقه های کشتزار توسط انسان ایجاد می شوند ؟

نه ، اکثرا نه . براساس تحقیقات علمی که دکتر William Levengood ازگروه تحقیق BLT  بروی ۳۰۰ نمونه انجام داد فقط ۶% از آنها به طور مشکوک تولید شدند . آنها موارد غیر متعارف بیوفیزیکی یافت شده در باره حلقه های کشتزار را فاش نکردند ( درباره موارد مشکوک که احتمال می رود به دست انسان ایجاد شده باشد در مقالی دیگر صحبت خواهد شد ) از این ۶% موارد مشکوک اصطلاحا Hoaxes یا شوخی نام برده میشود .

بیشتر دانشمندان اثبات کرده اند که ایجاد چنین ساختاری به دست انسان امکان پذیر نیست ، یکی از آنها که دانشمندی آلمانی به نام دکتر Eltjo Haselhoff صاحب کرسی DCCCS ( مرکز مطالعات آلمانی حلقه های کشتزار ) است مقاله ای با عنوان زیر ارائه کرده است که خواندنی است :

What is the scientific opinion about crop circles?

اما وجود داشتند انسان هایی که ادعای ساخت حلقه های کشتزار را داشتند ، آنها نه تنها ادعا می کردند که سازنده اشکال کوچک هستند بلکه ساخت اشکال بزرگ و پیچیده را نیز به خود نسبت دادند . بعد از سالیانی من با آنها دیدار ها و مصاحبه هایی داشتم و یکسری مسائل توجه من را جلب کرد .

در ابتدا با فردی به نام Doug Bower که ادعا میکرد چندین حلقه های کشتزار را در مقیاس بزرگ ایجاد کرده هم صحبت شدم و David Chorely که او هم ادعا میکرد در سال ۱۹۹۱ در یک منطقه مرکزی صدها نوع حلقه های کشتزار را ایجاد کرده است . آنها گفتند که تنها یک هدف داشتند : شوخی با جهان ….. در جلوی دوربین آنها در حال نشان دادن چگونگی ایجاد حلقه های کشتزار هستند . در یک مثال انها با مسطح کردن کشتزار ها یک حلقه نامرتب ایجاد کردند نتیجه کارآنها با اشکال پیچیده و دقیقی که ایجاد شده بود بسیار متفاوت بوده و فاصله داشت . اما بدبختانه گزارشگران سوالات مهم و اساسی را از آنها نپرسیدند ، کاملا آشکار بود که آنها پنداشته بودند که Doug & Dave سازندگان واقعی اشکال هستند ، در ادامه وقتی در باره داده های علمی از آنها سوال شد جوابی برای پاسخ نداشتند بعلاوه بسیار عجیب می نمود که آنها شبها از خانه خارج شده در حالی که هیچ مورد غیر عادی را همسرانشان احساس نکرده بودند . در چندین مورد یکی از آنها مدعی ساخت شکلی می شد در حالی که دیگری آن را نفی می کرد ، بعد از مدتی Doug & Dave هم با خود و هم با دیگران به تناقض برخوردند ، آنها حتی بسیاری از گفته هایشان را عوض کردند . آنها در کل اعتبارشان را از دست داده بودند اما مورد غیر عادی که وجود داشت این بود که جهان ادعای آنها ار پذیرفته بود ” حلقه های کشتزار ساخته دست بشر است ” و همه این حلقه های کشتزار بدست تنها دو پیرمرد بریتانیایی ایجاد شده ؟؟!!!

doug-bower

Doug Bower در سمت چپ در حال دیدن نتیجه کارش  ( BBC سال ۱۹۹۸ )

بعد از این دو نفر گروه شیطان نیز ادعای آن دو را تکرارکرد ، سه مرد از لندن که ادعا می کردند که طراحان حلقه های کشتزار بودند . بعد از چند سالی آنها نام گروه خود را به سازندگان حلقه تغییر دادند اما در انتها تمام ادعا های انها نیز دروغ از آب در آمد .

نظر دانشمندان درباره حلقه های کشتزار چیست ؟

cropbird803

مدرک علمی که در ذهن دانشمندان غوطه ور است وجود دارد که ساخت حلقه های کشتزار کار دست بشر نیست . این شواهد و مدارک اولین بار در اواخر دهه ۸۰ بدست بیوفیزیکدان آمریکایی دکتر William Levengood از گروه تحقیقات BLT کشف گردید .

او در وهله اول کشف کرد که سرشاخه های موجود در بعضی از حلقه های کشتزار دارای دانه نیست، براساس چنین پدیده غیرمعمولی تصمیم به بررسی سیستماتیک حلقه های کشتزار گرفت و بعد از چند سال چندین مقاله به چاپ رساند که درآن نشان داده شده بود که این پدیده کار دست بشر نمی تواند باشد . در این حین گروه تحقیقاتی BLT شروع به همکاری با دانشمندان ،‌شیمیدانان و زمین شناسان کرد علاوه بر آن با چندین دانشگاه نیز وارد همکاری شد که از تحقیقات این گروه پشتیبانی کنند ( در این زمینه در بخش ” حلقه های کشتزار چطور پدید می آیند ” بیشتر صحبت خواهیم کرد)

در اکتبر سال ۲۰۰۰ دکتر Eltjo Haselhoffیافته های خود را در ژورنال علمی ” Physiologia Plantarum ” به چاپ رساند .

او نشان داد که حلقه های کشتزاری که او رویشان تحقیق کرده بود بوسیله منبع نقطه ای الکترومغناطیس ایجاد شده بودند .یک مثال از منبع نقطه ای چراغ لامپ است . اکتشافات دکتر با بررسی گره های غیرمتعارفی که در گیاهان واقع در حلقه های کشتزار ایجاد شده بود شکل گرفت ، وقتی او نمونه ای از گره هایی را که جمع آوری کرده بود اندازه گرفت دریافت که گره ها در مرکز حلقه ها به طرز عجیبی کشیدگی بیشتری نسبت به گیاهان اطراف حلقه دارند . این کشیدگی هرچه به سمت بیرون حلقه پیش میرود کمتر و کمتر می شود . دکتر هاسل هوف یک نرم افزاری به منظور اندازه گیری کامپیوتری مجدد داده ها طراحی کرد . نتایج در یک دیاگرامی در ادامه آورده شده است . در ردیف اول شما گره هایی را می بینید که در طول یک حلقه ی کشتزار رسم شده است . در ردیف دوم شما محلی را که دکتر نمونه ها را تهیه کرده مشاهده می کنید .

نمودار میله ای در شکل بالا با دو رنگ نمایان است ، میله قرمز رنگ نشان دهنده رشد طبیعی است و میله زرد رنگ نشاندهنده رشد غیر طبیعی حلقه های کشتزار است ، توضیح اضافه از درس تئوری احتمالات : ((شکل نمودار فراوانی میله ای زرد رنگ ،توزیع اندازه های بین نمونه هایی است که دکتر هاسل هوف گرفته بود ، توزیع احتمال نمونه ها تقریبا نرمال است و نشان می دهد که در بعضی جاها گره ها بیشتر رشد داشته و در بعضی جاها کمتر )).

دکتر هاسلهوف سپس توزیع دارازای گره ها را با تمام الگوی توزیع انرژی شناخته شده ممکن در فیزیک مقایسه کرد . او کشف کرد که توزیع مورد نظر ۱۰۰% با توزیع انرژی یک منبع نقطه ای الکترومغناطیس تطبیق دارد . این مثل یک لامپ است وقتی که آن را بالای زمین آویزان نگه می دارید ، شما در آن لحظه توزیع نور را می بینید که شدت نور در زیر آن بیشترین و هرچه از زیر آن دور می شود شدت نور کمتر و کمتر می شود .

در علم انطباق ۱۰۰% بسیار نادر رخ می دهد ، بنابراین تحقیقات حلقه های کشتزار بوسیله منبع نقطه ای انرژی الکترومغناطیس در ارتفاعی نزدیک ۴٫۱ متر بالای زمین ایجاد شده است . دکتر هاسل هوف یافته های خود را به Physiologia Plantarum ارسال کرد ، کار وی توسط چندین دانشمند مورد بررسی قرارگرفت و در اکتبر سال ۲۰۰۰ مورد قبول واقع شده و به چاپ رسید . با توجه به مقبولیت جهانی فرضیه فوق و چاپ آن می توان جمله زیر را گفت که :

حلقه های کشتزار توسط دست بشر خلق نشده ، بلکه توسط منبع نقطه ای انرژی الکترومغناطیس با خواستگاهی نامعلوم ایجاد شده است

در قسمت دوم راجع به Anomalies یا نابهنجاری های موجود در گیاهان و محیطی که در معرض چنین امواجی قرار داشته صحبت خواهیم کرد ، همچنین در قسمت سوم با درک بهتر نابهنجاریها به مباحثی چون :

۸٫      چطور می توانیم تفاوت بین پدیده اصلی و تقلبی را بیان کنیم ؟

۹٫      حلقه های کشتزار چگونه شکل میگیرند؟

۱۰٫ آیا یک هوشمندی ای در پشت پدیده نهفته است ؟

۱۱٫ آیا حلقه های کشتزار توسط بیگانگان ایجاد می شوند ؟

References:

http://psiapplications.com

http://www.circularsite.com

http://www.bltresearch.com

مطالب مرتبط

۱ دیدگاه

  1. بهروز گفت:

    این سامانه، شاید از معدود مواردی است که واقعا میتوان به عنوان یک منبع تحقیق ارزشمند و غیر تکراری به زبان فارسی از آن نام برد. موضوع حلقه های کشتزار بقدری در سایتها و کلیپها با جملات تکراری دست به دست شده است که میتوان ابتدا و انتهای مطلب مندرج در اکثر سایتها را حدس زد..ـ در حالیکه در این سامانه، ناگهان به متنی ارزشمند و تحقیق شده درباره حلقه کشتزار رسیدم که توجه من را به خود جلب کرد. لذا از نویسنده متن کسب اجازه میکنم که بنده از این متن در ساخت کلیپ تصویری راجع به حلقه های کشتزار استفاده کنم. مانا و پیروز باشید. بهروز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *