حوادثی که باور کردنشان کمی دشوار است

در تاریخ گاها حوادثی اتفاق افتاده که باور کردنشان کمی دشوار است.البته نه اینکه اموراتی غیرممکن باشند.بلکه صرفا بخاطر اینکه با امورات مرسوم و رایج خیلی فاصله دارند.
در زیر چند نمونه را بصورت مختصر می آورم:
در مسابقه ماراتن المپیک ۱۹۰۴ ،فردی که برنده شد و مدال طلا گرفت ساعتی بعد طلا از او پس گرفته شد زیرا معلوم شد که ۱۱ کیلومتر از ماراتن را سوار ماشینی شده است و کسی که در همان مسابقه دوم شده بود ساعتی بعد مرد زیرا مشخص شد که برای بالا بردن انرژی اش زهر موش خورده است.

 مسابقه ماراتن المپیک
در سال ۱۸۹۸ وقتی خط راه اهن در اوگاندا در حال ساخته شدن بود و به منطقه حفاظت شده حیات وحش رسید،دو شیر نر،باعث متوقف شدن روند ساخت شدند.انها شب ها به کارگران حمله کرده و آنها می کشتند که البته چیز عجیبی تا اینجا نیست.اما اگر تعداد کشته شده ها را بدانید با خودتان می گویید چرا با این وجود تدبیری اندیشیده نشده بود.تعداد کارگران کشته شده ۱۳۵ نفر

خط راه اهن در اوگاندا

در آن اوایلی که تازه اداره پست در امریکا راه افتاده بود،خانواده های فقیر بچه هایشان را برای خویشاوندان شان پست می کردند.در یک مورد دختری برای مادربزرگش به شهری در ۱۰۰ کیلومتر دورتر پست شد.

 

وحشتناک ترین اشتباهات انجام شده و عواقب شان در تاریخ ……. گاهی اوقات یک اشتباه ما باعث می شود به زندگی مان صدمه وارد آید یا ما را از فرصت هایی محروم کند،اما برخی اشتباهات انجام شده از ناحیه اشخاص بقدری بزرگ هستند که در تاریخ به یادگار مانده است.دو مورد جالب را در زیر بخوانید.

گاوریلو پرنسیپ، کسی که آرشودوک فرانس فردیناند ولیعهد اتریش را به ضرب گلوله کشت،شانس ترور او را اینطور بدست آورد که راننده ولیعهد بجای پیچیدن در خیابان سوم به اشتباه وارد خیابان چهارم شد ،چه بسا اگر راهش را درست رفته بود،جنگ جهانی اول آغاز نمی شد و دهها میلیون انسان بیگناه کشته نمی شدند



اما اشتباه دوم، شاید بزرگترین اشتباه در تاریخ بیزینس یا تجارت می باشد.در سال ۱۹۹۹ لری پیج و سرگی برین، موسسان گوگل به نزد مدیر عامل شرکت Excite، جورج بل، رفتند و به او پیشنهاد فروش گوگل به قیمت یک میلیون دلار دادند،او پیشنهاد را رد کرد،آنها مبلغ را به ۷۵۰۰۰۰ دلار کاهش دادند باز هم نپذیرفت. حدس بزنید الان قیمت گوگل چقدر است رقم باور نکردنی ۴۹۸ میلیارد دلار…. حالا بمن بگویید تا حالا اسمی از Excite شنیدید؟.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *