دروئیدها, آمون پرستان و آتون پرستان- بخش اول

مایکل تساریون:

یکی از بحث برانگیزترین مطالب من درباره سرنگونی دروئید ها و مصادره عقایدشان است.

پشت جلد اول مجموعه کتابهای من تحت عنوان ریشه های ایرلندی تمدن مطلبی نوشته شده که مایلم اینجا بخوانم: «قرنها است که از میان بردن دروئیدها جایی فراتر از حاشیه تاریخ را از آن خود نکرده است, هرچند که از میان بردن آنها یکی از اولین نسل کشی هایی بود که مسئولیت آن به عهده واتیکان و نهادهای یهودی-مسیحی است. این کتاب نشان میدهد چرا دروئیدها مورد حمله قرار گرفتند, و چرا دانش باستانی شان که زمانی به جهان روشنایی می بخشید به دست کسانی که در پی آن بوده اند که فروغ معنوی جهان و ذهن انسان را به تاریکی بکشانند مورد غارت قرا گرفته است… به وضوح به نفع کسانی که پشت دولتها و ادیان قرار دارند نیست که دریابیم فرهنگ در سرزمین های غربی و تمدنهای ماقبل سیل بزرگ در آتلانتیس و لموریا ریشه گرفته است. میل اسطوره پردازان و اسطوره خواران واتیکان بر این بود که به دروغ ریشه فرهنگ را از خاور میانه معرفی کنند, از دورترین جای ممکن از ناحیه آتلانتیک. این اسطوره پردازان به خوبی میدانستند که ایرلند باقیمانده ای از آتلانتیس بوده است که ساکنان ماقبل تاریخی آن در ابعاد وسیع محل زندگی خود را تخلیه کرده بودند. اینکه سمبلهای به ظاهر سامی در سراسر اروپا یافت میشوند به این دلیل است که در دورانی قدیمی تر مردم از مغرب زمین به این ناحیه نقل مکان کردند.»

منظور از این عبارات این نیست که حرکت مردم از شرق به غرب وجود نداشته. مورخین دوست دارند به ما بگویند کوچ مردم از شرق به غرب اتفاق افتاده و البته که چنین جابجایی هایی اتفاق افتاده است. اما این حرکتها تا حد وسیعی حرکتهای بازگشتی بودند. پس از اینکه شرایط به حال عادی بازمی گشت نوادگان به موطن آبا و اجدادی بازمی گشتند. اما مورخینی که عصر سیل بزرگ را قبول ندارند هرگز با شما درباره این بازگشت حرف نخواهند زد. به روایت آثار آنها این سرزمینها بکر بوده اند و برای اولین بار مورد بازدید انسان قرار میگرفتند.

منظور ما دوران متاخرتر , دورانی بین ۶۰۰ پیش از میلاد و هزار پس از میلاد نیست. منظور ما زمانی همچون ده هزار سال پیش از میلاد یا شش هزار سال پیش از میلاد است. از سونامی ها و سیلهای بزرگ حرف می زنیم که مردم را وادار به فرار از این سرزمینهای ویران شده کرده بود و سپس سخن از بازگشت نوادگانشان به این سرزمین ها است. فصل اول گسترش عناصر فرهنگی سالها پیش از آنچه تاریخ رسمی میگوید نوشته شد. نویسندگان تاریخ به شکلی وسواس گونه از این واقعیت اجتناب میکنند. به همین دلیل است که مفسرین انجیل این ادعای مضحک را مطرح کرده اند که تمامی آفرینش چهار هزار سال پیش از میلاد آغاز شد و بعضی مسیحیان هنوز به این ادعا باور دارند. در حلقه های آکادمیک زمان آغاز جریان فرهنگی کمی معقول تر اعلام میشود, ۱۰ تا ۱۱ هزار سال پیش از میلاد.

حقیقت برخلاف دروغ نیازی به مراقبت و تعمیر ندارد. اگر هشیار باشید درخواهید یافت که این باستان شناسان و قوم شناسان و زمین شناسان و غیره به طور مداوم در حال وصله کردن و رفوی آنچه هستند که ادعا میکنند میدانند. هیچ انسجامی در آنچه میگویند وجود ندارد. هرچه میگویند در تضاد با اسناد و حقایق است.

برای فهمیدن آنچه بر سر دروئیدها آمد و فراتر رفتن از آنچه تنها در حاشیه کتابهای تاریخی آمده, باید به تاریخ مصر مراجعه کرد. ریشه های سرنگونی دروئیدها و معابد بزرگ مغرب زمین در دورانی حدود ۱۴۰۰ پیش از میلاد و مخصوصاً در دوران فرعون معروف, اخناتون یافت میشود. این سفر اکشتافی ما را به مصر میبرد, مصر سالهای ۱۴۰۰ پیش از میلاد. این مطالب در جلد دوم مجموعه کتابهای ریشه های ایرلندی تمدن تحت عنوان «اخناتون, فرقه آتون و روی تاریک خورشید» بررسی شده است.

اخناتون که بود؟ نامی که به آن معروف بود آمن هوتب چهارم و پدر او آمن هوتب سوم بود. یونانیان او را به نام آمنوفس چهارم میشناختند. او فرعون دوران متاخرتر سلسله هجدهم بود, و حدوداً بین سالهای ۱۳۵۳ و ۱۳۳۶ پیش از میلاد حکمروایی میکرد. این تاریخها دائماً به دست مصر شناسان دچار تغییر شده است. اخناتون به نام شاه شکسته هم معروف بود و تقریباً مصادف با هفدهمین سال حکمرانیش از مصر تبعید شد. آتون خدایی بود که می پرستید و سردسته آتون پرستان نیز بود. او و دار و داسته اش رقبای اصلی گروه مهم دیگری به نام آمون پرستان بودند. خدای آمون پرستان آمون یا آمون را بود. بارها در نوشته هایم مطرح کرده ام که آمون پرستان همکاران مشرق زمینی پیروان هوروس, یا همان دروئیدهای غربی بودند. آمون پرستان دروئیدهای ایرلندی ساکن مشرق زمین بودند. پیش از این از حضورشان در لیبی, سودان و مصر ماقبل فراعنه گفته ام. لازم است بدانید که اطلاعات مربوط به حضور آنها در این کشورها سانسور و سرکوب شده است. همچنین لازم است بدانید که بین سلسله های فراعنه رقابت وجود داشت؛ فرعونهای شمال و فرعونهای جنوب با هم در رقابت بودند, بین کسانی که آتون را می پرستیدند و کسانی که آمون را رقابت وجود داشت.

درک این نکته که آتون پرستان اعضای فرقه خورشید پرست بودند اهمیت دارد, آمون پرستان نیز اعضای فرقه خورشید پرستان بودند. ایراد ذاتی در پرستش خورشید وجود ندارد. آنچه من مورد بررسی قرار میدهم فساد در بخشهایی از فرقه خورشید پرستی است. وقتی به کتابها و منابع اینترنتی و نظرات محققین نگاه میکنیم لعن و نفرین عمومی علیه خورشید پرستی در کارهایشان عیان است, اما مسیحیت و یهودیت هم شکل هایی از خورشید پرستی هستند. فرقه خورشید پرستی درخت بسیار پهناور و پر شاخ و برگی است, و تنها به خاطر فساد یک شاخه نمیتوان تمام این درخت را محکوم کرد.

 


پیشنهاد می گردد سایر بخش های این مقاله را نیز مطالعه فرمایید 

دروئیدها, آمون پرستان و آتون پرستان- بخش اول

دروئیدها, آمون پرستان و آتون پرستان- بخش دوم

دروئیدها, آمون پرستان و آتون پرستان- بخش سوم

دروئیدها, آمون پرستان و آتون پرستان- بخش چهارم

دروئیدها, آمون پرستان و آتون پرستان- بخش پنجم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *