نگاهی به یک ایراد اساسی از سفر انسان به ماه از یک زاویه دیگر

تقریبا اگر از ده نفر بپرسند، آیا انسان به ماه رفته؟ یا آیا فضانوردان ناسا پا بر ماه نهاده اند؟ طبق آمار ۷ نفر خواهند گفت بله و ۳ نفر خواهند گفت خیر، دروغ است و همه چیز جعل شده و ناسا همه این ها را در استودیو درست کرده است،امروز می خواهم از زاویه ای دیگر به این قضیه نگاه کنم تا با هم ببینیم کفه ترازو بطرف کدام نظر سنگینی می کند،در این جا من فعلا فقط یک ایراد یا اشکال را که شکاکان یا منکران سفر به ماه ارائه می کنند مورد بررسی قرار می دهم و بقیه ایرادات را سعی می کنم در فرصت دیگری از این زاویه جدید مورد بررسی قرار دهم.

ناسا برای اینکه پرچم حالت باد خوردن داشته باشد به بالای میله پرچم یک میله عمودی متصل کرد

یکی از ایرادات اساسی اینست که می گوید، در ماه اتمسفر وجود ندارد و در جایی هم که اتمسفر وجود ندارد باد نیست و در جایی که بادی وجود ندارد، چطور است که پرچم فضانوردان در حال باد خوردن است؟ حالا من از این زاویه می خواهم جواب این ایراد را بدهم که، مگر ناسا با آن همه دانشمند از این واقعیت بی اطلاع بوده است ؟ یعنی خبر ندارند که در ماه اتمسفر و باد وجود ندارد و با اینحال چنین خبطی انجام داده اند.اگر به گفته شکاکان،این فیلم ها نه در ماه بلکه در استودیو گرفته شده، خب،در استودیو چرا باید باد باشد؟در حالیکه به گفته شان پرچم در حال باد خوردن است.پس یک احتمال وجود دارد و آن اینست که ناسا در استودیو فن های قوی نصب کرده و باد تولید کرده است! تا بیاید و آبروی خودش را ببرد و با وجودیکه می داند در ماه باد نیست،عمدا در استودیو باد بوجود آورد.بنظر شما آیا منطقی است که ناسا چنین کار خنده داری انجام دهد.دوم در فیلم های ناسا که این دوستان می گویند پرچم دارد باد می خورد چطور است که خاکی بر اثر این باد به هوا بر نمی خیزد،بنابراین آنچه که در واقعیت اتفاق افتاده اینست که ناسا برای اینکه حالت پرچم مثل حالت وزیدن و نه افتاده در ماه بنظر رسد، یک میله را بطور افقی در بالای میلی اصلی پرچم که در زمین فرو می رود،جوش داده و بالای پرچم را از داخل آن رد کرده و وقتی فضانوردان تلاش می کنند آنرا وارد سطح ماه کنند بنظر می رسد که پرچم باد می خورد

 

جیمز اروین

فضانورد جیمز اروین( آپولو ۱۵) در کنار یک تپه در ماه مشغول ادای احترام نظامی است،اما در بالا پشت سر او هیچ ستاره ای دیده نمی شود.
آیا چنین چیزی ممکن است؟

یکی از محکم ترین دلایل نظریه پردازان تئوری های توطئه در رد سفر ناسا به ماه اینست که در ماه هیچ اتمسفری وجود ندارد بنابراین ما باید میلیون ها ستاره در آسمان ماه ببینیم ولی تصاویری که ناسا از جریان سفر به ماه منتشر کرده فقط آسمانی سیاه و خالی از هر گونه نور و ستاره دیده می شود،چرا چنین است؟ این یعنی دروغ.. اما اگر ما از این زاویه به موضوع نگاه کنیم که ناسا با آنهمه دانشمند و منجم این واقعیت ساده را نمی دانسته و یادشان رفته در استودیویی که دارند محیط ماه را شبیه سازی می کنند،ستاره قرار دهند.گذاشتن ستاره هیچ کاری سختی هم نبوده،کافی بود صد تا نور مصنوعی در استودیو روشن کنند و کار تمام،اما قرار نیست، ناسا بخاطر چند نفر که چیزی از حقایق علمی نمی دانند واقعیت ها را تغییر دهد.

یکی از مشکلاتی که شکاکان سفر به ماه دارند اینست که از چیزی و جایی اشکال می گیرند که هیچ تجربه ای از آن ندارند و آنجا را با زمین و شرایط زمین می سنجند.اما چرا ستاره در آسمان ماه دیده نمی شود؟ علت آن بسیار ساده است، زیرا نور خورشید که بر سطح و خاک براق ماه می تابد منعکس می شود و این انعکاس باعث می شود که حتی قدرتمندترین دوربین ها نیز نتوانند ستاره ای را در آسمان ثبت کنند.حتی رویت ستارگان برای فضانوردان نیز دشوار بوده، طوری که نیل آرمسترانگ اذعان کرد که آنها نمی توانستند بدون استفاده از عینک مخصوص ستاره ها را ببینید از این گذشته همه می دانیم که دیدن ستاره ها در یک شهر با دیدن ستاره ها در یک محیط باز مثل صحرا متفاوت است و در یک شهر رویت ستاره بدلیل وجود نورهای زیاد سخت تر از یک صحرا است.اما تنها در یک حالت امکان دیدن ستاره ها در ماه توسط دوربین عکاسی ممکن بود و آن این بود که فضانوردان به قسمت تاریک ماه بروند………

مطالب مرتبط

۱ دیدگاه

  1. Tara گفت:

    یه سایت کپی کردید کلا بر مبنای تئوری های توهم توطئه اما به ماه که رسید شدید طرفدار علم و ناسا؟! دلایل دروغ بودن و اسکم بودن ناسا و بقیه سازمان های فضایی خیلی علمی تر و جدی تر از این حجم از چرندیات در سایت شما ست. جالب آن که دقیقا این مورد جدی نر را منکر شده اید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *