روش دوختن پارچه های نازک و پاک کردن لکه رنگ را از روی لباس

چگونه پارچه های نازک را بدوزیم تا درزیر چرخ کیس نخورد ؟

یکی از مشکلاتی که معمولا برای کسانی که با چرخ خیاطی کار میکنند این است که هنگام دوختن پارچه های نازک و ظریف پارچه در ریر چرخ کیس می خورد که این امر هم باعث نتیجه نامطلوب از کار نهایی می شود که در ادامه با ما همراه باشید تا با روش برطرف نمودن این مشکل آشنا شوید .

هنگامی که پارچه نازکی را چرخ می کنید ، برای اینکه درزها زیر چرخ کیس نخورد ، یک نوار باریک کاغذی ببرید و زیر درز بگذارید و پارچه و کاغذ را با هم چرخ کنید . به این ترتیب پارچه شما کیس نمی خورد و در پایان کار هم می توانید به آسانی کاغذ را از پارچه جدا کنید.


چگونه لکه رنگ را از روی لباس پاک کنیم؟

اگر رنگ مورد نظر رنگ بر پایه آب باشد (یعنی رنگ روغن نباشد) کار شما بسیار راحت است. اگر قبل از خشک شدن رنگ اقدام به پاک کردن آن کنید درصد زیادی از آن پاک می شود و آثار آن نیز در شستشوهای بعدی از بین می رود. اما اگر رنگ روغن باشد کار سخت تر است. در این صورت اگر قبل از خشک شدن به سراغ لکه بروید، با مقداری الکل و سوهان ناخن برطرف می شود. اما این کار ممکن است موجب از بین رفتن رنگ لباس شما شود که این بستگی به جنس لباس شما دارد. بنابراین توصیه می شود در جای دیگری از لباس خود این را امتحان کنید و اگر مشکلی پیش نیامد روی لکه این کار را انجام دهید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *