سالم ترین مومیایی تاریخ

سالم ترین مومیایی تاریخ

مومیایی که می بینید،سالم ترین مومیایی تاریخ است.زن چینی ۱۶۳ سال قبل از میلاد مومیایی شده،وقتی در سال ۱۹۷۱ کشف شد، موها و پوست سالم و هنوز مقداری خون گروه A در رگ هایش وجود داشت.

این مومیایی بنام ژین ژویی یا به قول چینی ها خانم دای،که اکنون بیش از ۲۰۰۰ سال قدمت دارد در زمان سلسله هان مومیایی شده است. او هنوز موهای خودش را دارد،هنوز پوستش نرم است،رباط هایش هنوز خم می شود، چیزی شبیه یک آدم زنده.این مومیایی بعنوان سالم ترین مومیایی موجود می باشد. ژی ژویی در سال ۱۹۷۱ در نزدیکی ناحیه ای بنام چانگشا کشف شد، کارگرانی در حال حفاری، ناگهان با یک مقبره بسیار بزرگ در زیر زمین مواجه شدند

.در داخل مقبره بیش از ۱۰۰۰ شی باارزش شامل، وسایل آرایشی، طلا و جواهرات، ۱۶۲ مجسمه چوبی بسیار زیبا که نشان دهنده خدمتکارانش بود،حتی یک ظرف طلایی پر از غذا در کنارش گذاشته شده بود که در زندگی بعد از مرگش میل کند. اما اینکه چطور جسد مومیایی شده او بعد از ۲۰۰۰ سال چنین سالم مانده بود، محققان را مبهوت نمود. در زمانیکه در سال ۱۹۷۱ از مقبره بیرون آورده شد،جسدش حتی رطوبت و قابلیت ارتجاعی داشت.دقیقا مانند کسی که همین امروز مرده باشد. اما جسدش بمحض اینکه در مجاورت اکسیژن قرار گرفت،بسرعت شروع به تجزیه نموده و کم کم سیاه شد. محققان با بررسی خونی که در رگ هایش هنوز موجود بود به این نتیجه رسیدند که علت مرگش ایست قلبی یا سکته بوده است.جالب اینجا این بود که در معده اش تخم هندوانه هضم نشده یافت شد،در واقع آخرین چیزی که خورده بود، هندوانه بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *