شور باستانشناسی : نخستین هرم اسپانیایی کشف شد .

باستانشناسی تازه کار به نام مانویل آبریل معتقد است هرمی را در منطقه ی کوینسا در اسپانیا کشف کرده است.
به نظر می رسد نه تنها در بوسنی بلکه در سراسر اروپا اهرامی وجود دارند. طبق گزارش سایتcuatro.com در منطقه ی کوینسای اسپانیا باستان شناسی تازه کار نخستین هرم اسپانیایی را کشف کرده است. بقایای هرم را می توان در شهر کانتا پیدا کرد . بنا به اظهار کواترو میلنیو هرم بر روی تپه ای به نام اِل کابازوِلا واقع شده است.
بررسی های هوایی منطقه این امکان را فراهم ساخته است که شکل مربعی ناشی از ترتیب و ساختار هرم قابل مشاهده باشد. از آن رو که سنگ ها و گوشه ها بطور منظم کنار هم قرار گرفته اند به نظر می رسد تپه ی اِل کابازوِلا ساختاری طبیعی نبوده و در واقع هرمی باستانی است.
بنا به گزارشات داده شده بقایای باستانی از حضور و زندگی انسان در نزدیکی این هرم وجود دارد که به دوران میانی باز می گردد.
با وجودی که این کشف تا کنون توسط باستانشناسان عالی رتبه مورد تایید قرار نگرفته است اما پژوهشگران زیادی آنرا مورد بررسی قرار داده اند. بسیاری معتقدند این کشف را می توان به عنوان وجود نخستین هرم در کانِته به اثبات رساند.

pyramid-spain11
قدمت هرم، منشأ آن، هویت سازندگانش و هدفشان از ساخت این بنا همگی اسراری هستند که امید می رود باستانشناسان و زمینشناسان در آینده ی نزدیک از آنها پرده بردارند.
در حالی که اطلاعات در رابطه با موضوع هرم اسرارآمیز اسپانیا محدود به اکتشافات اندک اخیر است، عمیقا امیدواریم پژوهشگران سریعتر به محل اکتشاف رفته و منطقه را مورد کاوش قرار دهند که خود سندی بر وجود اهرام دیگر در اروپا است.

pyramid-spain-1
مشاهدات هوایی از این ساختار اعجاب انگیز نشان دهنده ی این است که به یقین این اولین هرم اسپانیا است.
مانویل ابریل مکشف این هرم بیان می کند که جایگاه سنگها در این محل باعث خطور این فکر در ذهن او شد که احتمالا به هرمی باستانی مینگرد و نه ساختاری طبیعی که پیش از این به نظر می رسید. او معتقد است بخاطر طرز قرار گرفتن معماگونه ی سنگها می توان گفت این ساختار گونه ای هرم پله دار است.
ماریو ایگلسیاس زمین شناسی که از این محل هرم تازه کشف شده بازدید کرده است اظهار میدارد بوضوح سنگهایی که که در محل هرم وجود دارند ساخته ی دست بشر بوده وبطور طبیعی بوجود نیامده اند.
اکنون افراد متخصص خواهند خواست تحقیقات لازم را به عمل آورده و مشخص کنند که این ساختار به طور حتم یک هرم است و البته نه هر هرمی بلکه اولین هرم در اسپانیا.

منبع :
http://www.disclose.tv/news/archaeological_sensation_the_first_spanish_pyramid_discovered/124809

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *