طوفان ایسوس در نمایشگاه کامپیوتکس

ایسوس

شرکت تایوانی ایسوس در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۷ که یکی از نمایشگاه‌های اصلی در زمینه سخت افزارهای رایانه‌ای محسوب می شود طیف جدیدی از محصولاتش را معرفی کرد. قیمت این دستگاه‌های جدید از ۴۹۹ دلار شروع می‌شود و پیشرفته‌ترین آن‌۲۲۹۹دلار قیمت‌ دارد.

شرکت ایسوس در نمایشگاه کامپیوتکس از لپ تاپ جدید «ذن‌بوک فلیپ اس»رونمایی کرد. این محصول باریک‌ترین لپ‌تاپ تبدیل‌شونده‌ جهان است و ضخامت آن فقط ۱۰ میلی‌متر و وزن آن ۱.۱ کیلوگرم است.این لپ تاپ با چرخش ۳۶۰ درجه صفحه نمایش می تواند شکل تبلت نیز به خود گیرد .

پردازنده این سیستم کور آی هفت سری ۷۵۰۰ یو است . ایسوس برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد این دستگاه از یک سیستم خنک‌کننده‌ جدید استفاده کرده که در آن از پلیمر مایع کریستال بهره گرفته شده است. فن این سیستم خنک‌کننده، فقطسه دهم میلی‌متر ضخامت دارد. ایسوس اعلام کرده است که ذن‌بوک فلیپ اس با هر بار شارژ کامل می‌تواند تا ۱۱.۵ ساعت کار کند. علاوه بر این با قابلیت شارژ فوق سریع، باتری این لپ‌تاپ در ۴۹ دقیقه از صفر تا ۶۰ درصد شارژ خواهد شد.

این لپ‌تاپ به یک صفحه‌نمایش لمسی با رزولوشن فور کی مجهز شده است و از قلم‌های مخصوص نیز پشتیبانی می‌کند. قیمت این دستگاه از حدود هزار دلار شروع می شود.

دیگر محصول معرفی شده توسط ایسوس ذن بوک پرو است . این محصول ۱۸.۹ میلی‌متر ضخامت دارد و وزن آن ۱.۸ کیلوگرم است. این دستگاه به یک نمایشگر ۱۵.۶ اینچی با وضوح چهار کی مجهز شده است . این لپ تاپاز یک پردازنده کور آی ۷ سری ۷۷۰۰ اچ کیو بهره می برد که برای کارهای سنگین مهندسی و یا گرافیکی مناسب است.

این دستگاه به یک کارت گرافیک جی فورس ۱۰۵۰هم مجهز است . رم ۱۶ گیگا بایتی و حافظه اس اس دی یک ترابایتی از دیگر خصوصیات این دستگاه است.

طبق ادعای ایسوس، با هر بار شارژ کامل باتری،این لپ‌تاپ می‌تواند تا ۱۴ ساعت کار کند . این ویژگی سبب شده تا ذن‌بوک پرو از نظر عمر باتری بتواند از سرفیس پرو ۲۰۱۷برتر باشد.

قیمت این دستگاه از ۱۳۰۰ دلار آغاز می شود که با توجه به امکانات سخت افزاری‌اش بسیار ارزان تر از سرفیس پرو، مک بوک پرو و سرفیس بوک است.

ایسوس در مقابل مک‌بوک پرو اپل،محصولی جدید به نام ویوو بوک پرو ۱۵را معرفی کرد . اینمحصول با صفحه نمایش چهار کیاز پردازنده کور آی ۷ سری ۷۷۰۰ اچ کیو استفاده کرده است . رم ۱۶ گیگا بایتی ، کارت گرافیک ۱۰۵۰ جی فورس و فضای ذخیره سازی ترکیبی از دو ترابایت دیسک سخت و ۵۱۲ گیگابایت حافظه اس اس دی از دیگر خصوصیات فنی این دستگاه است . برای خنک کردن سخت افزار این لپ تاپ در پردازش‌های سنگین از سیستم خنک‌کننده‌ای با فن دوگانه استفاده شده است.قیمت این دستگاه از ۷۹۹ دلار آغاز می شود.

یکی دیگر از محصولات این شرکت ویو بوک اس است . این مدل ارزان تر از مدل ویوو بوک پرو است . در این دستگاه از پردازنده ضعیف تری نسبت به ویوو بوک پرو استفاده شده است . این پردازشگر کور آی هفت سری ۷۵۰۰ یو است . رم ۱۶ گیگابایتی و کارت گرافیک جی فورس ۹۴۰ و حافظه داخلی۵۱۲ گیگا بایتی از نوع اس اس دی از دیگر خصوصیات فنی این دستگاه است . وزن این لپ تاپ یک و نیم کیلو گرم است و قیمت آن از ۴۹۰ دلار آغاز می شود.

این شرکت همچنین یک لپ تاپ برای عاشقان بازی‌های رایانه‌ای هم در نمایشگاه کامپیوتکس معرفی کرد. این رایانه یکی از باریک‌ترین لپ تاپ‌های گیم در جهان است.

لپ تاپ‌های گیم معمولا وزن سنگین و ضخامت زیادی دارنداما لپ تاپ جدید ایسوس از اولین سیستم هایی در جهان است که از تکنولوژی ماکس کیو شرکت انویدیا بهره می برد . این لپ از کارت گرافیک جی فورس ۱۰۸۰ باتکنولوژی مکس کیو استفاده می کند.

این محصول مجهز به پردازنده۷۷۰۰ اچ کیوکور آی ۷ و دارای ۲۴ گیگا بایت رم و یک ترابایت فضای ذخیره سازی اس اس دی است.

این لپ تاپ که روق زفیروس نام دارد قیمتش از ۲۲۹۹ دلار آغاز می شودو دارای ضخامت۱۷ میل متری و وزن۲.۲ کیلو گرمی است که برای یک لپ تاپ گیم بسیار باریک و سبک محسوب می شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *