فوبوس = قمر مریخ یا سفینه موجودات فرازمینی

در سال ۱۹۸۹ دو کاوشگر شوروی به نامهای فوبوس یک و دو برای کاوش در مریخ و قمرهایش به مریخ رسید . فوبوس ۱ بنا به دلایلی که هیچ گاه توضیح داده نشد از بین رفت.

mars_and_its_moons

فوبوس ۲ به مریخ رسید و شروع به گرفتن عکسهایی با دو دوربینش گرفت. یکی به صورت عادی ،یکی به صورت مادون قرمز . آنها شامل عکسهایی بودند از سایه یک شکل سیگاری شکل شناور در آسمان بین سفینه مشتری و سطح مریخ.

marte21_01

روسای ماموریت شوروی این سایه را تحت عنوان چیزی که ممکن است عده ای آن را برخور با یک بشقاب پرنده بنامند توصیف کردند.

بلافاصله فضاپیمای هدایت شونده تغییر رویکرد مدار داده از مدار مریخ به قمر رسید. و از فاصله ۵۰ یاردی آن را با پرتو های لیزری بمباران کرد.

آخرین عکس ارسالی از فوبوس ۲ موشکی را نشان می دهد که از قمر به سویش می آید. بلافاصله بعد از آن، فضاپیمای فرستاده شده مثل فرفره چرخید و مخابره اش متوقف شد و توسط موشک اسرار آمیزی تخریب شد.حادثه فوبوس به طور رسمی غیر قابل توضیح باقی میماند.

phoboscraft

phobosufo

کمیسیون مخفی تشکیل شد از رهبران موسسات فضایی پیشرو در این عرصه و دست به کار شدند.این کمیسیون تحت تدابیر شدید امنیتی قرار داشت.برای در اختیار داشتن کلید درک آنچه رهبران ملتهای جهان واقعا درباره نیبیرو و آنوناکی میدانند.

جغرافیای حوادثی که منجر به شکل گیری گروههای سری شد با کشفی در سال ۱۹۸۳ آغاز شده بود.از سیاره ای به اندازه نپتون توسطiras ماهواره اختر شناسی مادون قرمز ناسا که میتوانست کرانه های غیر قابل رویت منظومه شمسی را اسکن کند اما با توانایی تشخیص حرارت ساطع از اجرام سماوی.

جستجو برای سیاره دهم یکی از اهداف آن اعلام شده بود. و در واقع این یکی از دلایلی شد برای تشخیص یک سیاره،که یکبار شناسایی شد و دوباره در شش ماه بعد نیز شناسایی شد که به وضوح در حال حرکت به سوی ما بود.خبر انچه کشف شده تیتر همه روزنامه ها شد.

اما روز بعد تحت عنوان سوءتفاهم همه چیز جمع شد.

در آنچه واقعا کشف شده بود شوک اور بود و به یک تغییر ناگهانی در روابط شوروی و امریکا منجر شد.نشست و توافق نامه ای برای همکاری فضایی بین ریس جمهور ریگان و رییس گورباچف.و بیانیه علنی ریس جمهور ریگان در مجمع عمومی سازمان ملل شامل کلمات زیر شد(با اشاره انگشتش رو به آسمان)خطاب به انها گفت:

(فقط به این فکر کنید که چقدر وظیفه من و او ممکن است راحت باشد در این چنین گردهماییهایی که برگزار میکنیم.اگر ناگهان خطری این جهان را از جانب گونه هایی از سیاره ای دیگر در خارج از کیهان تهدیدمان کند…گاهی فکر میکنم که چقدر سریع تفاوتهای ما از بین خواهد رفت اگر خطری بیگانه مواجه شویم از جایی در خارج از کیهان.)

منبع : کتاب پایان روزها اثر زکریا سچین-مترجم مهر عزیز

البته بعضی ها این گفته ها را رد کرده اند  دلیل این امر را هم مشکلی برای دوربین موجود و ساختار پیکسلی ان میدانند ولی  هنوز جوابی برای نابودی این ۲ کاوشگر و قمر عجیب مریخ با ساختاری ناشناخته ندارند و همینطور عکسهایی که از موجود فضایی رازول  و ebe گرفته شده است.البته این ۲ عکس که به احتمال زیاد جعلی هستند نمیتواند واقعه رازول  و ماجرای سیاره سرپو را زیر سوال ببرد چون این ۲ عکس را برای نشان دادن شکل تقریبی این موجودات استفاده کرده اند.

این مطلب را هم قرار داده ایم تا خواننده در جریان نظرات مخالف هم باشد.

فوبوس ۲ : درگیری خونین برای روسیه .

۲۵ مارس ۱۹۸۹ ،ظاهرا عکسهای فوق محرمانه ای که با اشعه مادون قرمز گرفته شده است شیی را در حال نزدیک شدن از یکی از اقمار کوچک مریخ نشان میدهد!براورد ها نشان میدهد که یوفویی تقریبا ۱۵٫۵ مایل آنطرفتر قرار گرفته است. [UFO mag, vol 7, n 1, 19922]

phobos_last

Don Ecker میگوید: «قبل از جنگ ما و فوبوس روسها یک لیزر فوق پیشرفته طراحی کردند برای شلیک کردن به فوبوس ،یکی از اقمار کوچک مریخ.»

نا ۲۵ مارس ۱۹۸۹ که کاوشگر بدون سرنشین شوروی از مسیر خود منحرف شده و مانند یک چرخ نخ ریسی به دور خود چرخید و ناپدید شد.بر طبق گفته های زکریا ستچین در کتاب » Genesis Revisited » شواهد نشان میدهد که صنعت فضایی روسیه با یک یوفوی بزرگ در مدار مریخ مواجه خواهد شد.در این کتاب ستچین عکسی وجود دارد که روسها آنرا منطبق دانستند با سایه بیضی شکل خیلی بزرگی که در عکسها بر روی مریخ مشاهده شده است.ستچین ادعا میکند که عکسهای کمی که قبل از ناپدید شدن فرستاده شده هیچگاه توسط روسها عنوان نشده و از آن با عنوان مطالب فوق محرمانه یاد میشود.

اسرار جالبی نیست؟ولی راه حل آن کمی مشمول خونریزیست!! ولی ما آنرا رایگان در اختیار شما قرار میدهیم.چه کسی باور میکند که ۲۰ سال دیگر این اسرار و عکسهای فوق محرمانه به طور کامل و باز شده در دسترس همگان قرار خواهد گرفت بر روی چیزی که اینترنت نامیده میشود!

phobos2vsk

برای دیدن سایز واقعی عکس بر روی آن کلیک کنید.

عکسها به نظرتان آشنا نیست؟بخاطر اینکه آنها عکسهای واقعی از بشقاب پرنده ای غول پیکر هستند.اجازه بدهید آنها را از نزدیکتر مشاهده کنیم.

c2550033

جالب اینجاست که یوفوی مهاجمی که در سال ۱۹۸۹ رویت شد اینجا به اندازه ۸ بایت فضا اشغال کرده .این عکسها پیکسل بندی شده و دقیقا زیر پیکسل عمودی از تصویر دیجیتال میباشد.نه تنها این،خط افقی دیگری نیز وجود دارد که شاید شاید یک یوفو با عرضی بیشتر از ۱۰۰ مایل باشد که آنرا قطع میکند!!

Jim Oberg در سال ۲۰۰۰ میلادی بیان کرده است:

«خوانندگان باهوش حتما حدس میزنند که اینها فقط عکسهای مصنوع دیجیتال هستند و از آنجایی که این خطوط اجرا میشوند درست درراستای خطوط اسکن تله متری است.فضای ایجاد شده فقط نوعی نقص انتقال است و نه نوعی شئ واقعی در فضا «.

اگر شما تا بحال هرگونه شکی در مورد آن داشتید که یک مورد دیجیتالی ساختگی است و کاملا در طراز وسط قرار دارد و از لحاظ ژئومتریک ۱۵ مایل نیست و … فقط در کادر زیر تصاویر متحرک را تماشا کنید که توسط Internos2k از ATS درست شده و جواب اکثر موارد در این پست ارائه شده است.

full_infrared__data_set1

توجه داشته باشید که چطور این خطوط روشن عمودی که همگی در یک مکان واحد در همه عکسها قرار دارند ساختگی به نظر میرسند!بعضی در ۲۱ فوریه حادث شده اند، ومابقی در ۲۵ مارس .( با نظر به این داده های تصویری که در سایت جامعه (Planetary Society ) آورده شده ،موسس: Carl Sagann ) و اگر شما هنوز هم هرگونه شبهه ای دارید به این نکته توجه داشته باشید که فوبوس ۲ دقیقا در روز ۲۷۷ مارس تماسش را با زمین قطع کرده دو روز بعد از حادث شدن آن تصاویر فوق محرمانه .اگر منطقی تر بررسی کنیم آن یوفوی هندسی غول پیکری که درتراز وسط قرار دارد چندروز قبل تراز نابودی کاوشگر روسی پدیدار شده بود.من حدس میزدم که یک درگیری خونین درکار باشد.

اگرچه علت دقیق تصنعی و دیجیتالی به نظر رسیدن آن شئ  میتواند بخاطر یک مشکل در حسگر تصویر باشد در پردازش یا انتقال و یا ترکیبی از هردو.تنها چیزی که ما میتوانیم با اطمینان بگوییم این است که ما شاهد خونریزی پیکسل ! «pixel bleeding » هستیم،مشکلی که در آن بعضی از پیکسلها در تماس با دیگری خونریزی میکنند یا بصورت عمودی و یا در راستای افقی در اسکن / رمز ویا خطوط انتقال .اگر شما منتظر چیز خارق العاده ای هستید پس باید تا زمانی که ما سربازانمان را برای جنگیدن به مریخ میفرستیم منتظر بمانید!

واما در مورد اسرار باقیمانده دیگر؛

ترس از سایه خود :

سیتچین مساله ای را مطرح کرده بود با عنوان سایه بیضی شکل عظیمی که بر روی مریخ منعکس شده است.این توضیح تازه اول کار است.

Internos مینویسد » او هرگز عکسی از سایه فوبوس مشاهده نکرده است در غیر این صورت او متوجه میشد که این اصلا چیز غیر عادی نیست و این سایه ، ظاهر طبیعی خود آن در شرایط خاص است . »

PhobosShadow

آن عبارت است از سایه قمر کوچک مریخ » فوبوس «‌ و هیچ چیز مرموزی وجود ندارد در تمام عکسهایی که توسط مریخ اکسپرس برداشته شده است . و تمام این اظهاراتی که در افکار عمومی سایه خود فوبوس را به عنوان چیز عجیبی مطرح کرده از جانب مردی که خود را از مشاوران ناسا معرفی میکند برامده است . با فرض اینکه او این اشتباهات را غیر عمدی بوجود می آورد به ما این امکان را میدهد که در نظر بگیریم که او عمدا یافته های علمی و نو آوریها را منحرف نساخته .که به ما منابعی از عکسهای فوق محرمانه از یک یوفوی ۱۵ مایلی مصنوع دیجیتالی میدهد با توجه به UFO mag .

Dr. Marina Popovich خلبان آزمایشی سابق شوروی که سفرهای متعددی به ایالات متحده امریکا داشته برای به اشتراک گذاشتن مشاهدات خود در مورد مساله یوفو .که در ماه مه ۱۹۹۱ ادعای دیدن یوفو را داشت که این حادثه مطرح شده توسط ژنرال روسی بحث برانگیز شد ودر کنفرانس مالت توسط وزیر میخائیل گورباچوف و بوش مورد بررسی قرار گرفت وعکس به دکتر Popovich داده شد. بر طبق گزارش ها عکس توسط دوربین های مادون قرمز گرفته شده بود .با توجه به گفته روسها فاصله شئ بلند بیضی شکلی که در عکس دیده میشود از فوبوس فقط ۲۵ کیلومتر طول دارد(چیزی حدود ۱۵٫۵ مایل ). Popovich نامی است که شما امروزه زیاد درباره اش نمیخوانید.اما او به بسیاری از داستانهای وحش در این یکی دو دهه اخیر مربوط میشود. به طور خاص ، Popovich نیز منبع دیگری برای تصویر کلاسیک از بشقاب پرنده ها در اوایل قرن ۱۹۹۰ میباشد همانطور که Luis Ruiz Noguez اورا » خلاصه کننده مریخ » خواند .

zippermartian

این تصویر بدنام در واقع مجسمه ساخته شده از موم با عنوان «مرد رویاهای من» توسط Linda Corriveau میباشد .که در “Strange, Strange World” به نمایش گذاشته شد و از ۱۹۷۸ تا ۱۹۸۱ میلیونها بازدید کننده داشت .او در اینجا تمام داستان پیرامون آنرا بازگو میکند .آن شامل Popovich, Hynek, Friedman و جزئیات بامزه دیگری که چگونه مجسمه ساخته شده از موم در آلومینیوم بزرگ و پلکسی گلاس در اصل برای نمایش غول کاردیف ایجاد شده بود .

بعضی چیزها سریع تغییر میکنند .۲۰ سال پیش تصاویر xeroxed ظهور کرد تا که توسط ساده لوحان در کنفرانس یوفوها به اشتراک گذاشته شوند .

بیشتر شایعات منتشر شده در کتاب، خبرنامه ها هستند و پس از آن تبدیل شدن به افسانه . مصنوع دیجیتالی حمله به کاوشگر فضایی شد غول بشقاب پرنده ها، موضوع سرپوش گذاشتن و بحث بین رهبران جهان. مجسمه ساخته شده از موم شد تصویر شناخته شده است برای اولین بار از بیگانگان راسول!!!سالها طول کشید تا روزنامه نگاران حرفه ای بتوانند با کارشناسان مناسب تماس بگیرند برای اینکه به داده های بیشتری راجع به کاوشگر روسی دست پیدا کنند یا به تصاویری از بیگانگان و اینکه به نویسنده اصلی این مطلب برسند.امروزه ما میتوانیم با سرعت به عکسهای چوباکاپرای مخوف دست پیدا کنیم که توسط یک هنرمند ساخته شده و یا اطلاعاتی درباره کاوشگرها که با چند کلیک در دسترس قرار میگیرد . هیچ کس نمی گوید سایه فوبوس گرفته شده توسط مریخ اکسپرس مرموز استچیزهای دیگر را تغییر ندهید. خونریزی پیکسل ازفضاهای  پروب ، که اخیرا از سال ۲۰۰۳ تا بحال هنوز به عنوان بشقاب پرنده غول پیکر در فضا ترویج داده میشود!!و بیانات هدایت بخش ناسا تنها یک هفته بعد ازآن . ساده لوحی و باور آنها را تغییر ندهید و ارتباط بین غول کاردیف و » خلاصه کننده مریخ » قرن بیستم را.

این هم این آلومینیوم و پلکسی گلاس از ebe 007

ebe007

منبع:  http://forgetomori.com/2009/ufos/phobos-2-a-bloody-soviet-close-encounter/

مطلب دیگری در مورد فوبوس و ساختار عجیب آن.

در اعماق فضا ….و در مجاور سیاره مریخ ، رازی شگفت انگیز در دل صخره ای عظیم نهان گردیده است . که شاید بتواند تاثیری بسیار ژرف بر زندگی بشر امروز باقی گذارد ….
قمر بزرگ مریخ فوبوس Phobos از نخستین سالهای کشف آن ، پیوسته مورد بحث و مجادلات بی پایان بین منجمین و دانشمندان علوم فضایی قرار داشته است . از همان ابتدا کشف اقمار مریخ توسط Asaph Hall محور اصلی گفتگو پیرامون دلایل عدم کشف آن توسط پیش کسوتانی چون گالیله دور میزد چرا که گالیله نزدیک ۲۵۰ سال قبل از آن ( سال ۱۸۷۷ ) و پس از مشاهده و کشف چهار قمر مشتری هرگز نتوانست اقمار مریخ را مشاهده کند و در آن هنگام نیز علت را بیشتر ، کوچکی اقمار مریخ ( در مقایسه با مشتری ) فرض میکردند .

اندکی بعد اندازه گیری جرم فوبوس حیرت دانشمندان را برانگیخت چرا که فوبوس با جرم حجمی معادل هوا هرگز نمیتوانست سطحی جامد داشته باشد و مطابق هیچ مدل فیزیکی در اخترشناسی نیز جرم جامد توخالی نمیتواند بوجود آید .
به دلیل عدم امکان مشاهده دقیق سطح فوبوس در آن زمان این نظریه قوت گرفت که احتمالا فوبوس نه صخره بلکه از مقداری یخ جامد ( همانند پاره ای از استروئیدها ) شکل گرفته باشد و تا زمان ارسال سفاین مارینر این نظریه همچنان پابرجا ماند .
سرانجام در دهه هفتاد میلادی با دریافت عکسهای نسبتا دقیق از سطح فوبوس نظریه اقمار یخی برای همیشه به کنار گذاشته گردید و مجددا فرضیه بحث پیرامون سیارات تو خالی قوت گرفت . در این زمان دانشمندان موفق شدند با روشهای بسیار دقیق تری جرم فوبوس را اندازه بگیرند ولی نتیجه همچنان به فرضیات اولیه ختم میگردید چرا که هیچ ماده جامدی با جرم حجمی بسیار اندک نمیتواند برای مدت طولانی پایدار باقی بماند ( پراکندگی در مدار همانند حلقه های زحل ) و از طرفی نیز عکسهای سطح فوبوس آشکارا سطح سنگی مستحکمی را نشان میداد که حتی اثرات برخورد شهاب سنگها بر روی آن به وضوح مشخص بود.
در طی بیش از یک دهه کلیه فرضیات علمی در این باره به بن بست رسید تا سرانجام در اوایل دهه هشتاد میلادی طی یک تلاش بین المللی تصمیم به ارسال دوسفینه اختصاصی جهت ارسال به فوبوس و پایان دادن به همه حدس و گمانها گرفته گردید . دو سفینه گرانقیمت فوبوس یک و دو با اهداف چند منظوره طراحی گردیده بودند ولی هدف اصلی ماموریت آنها چنان که گفته شد مطالعه فوبوس و ساختمان داخلی آن را شامل میگردید . یکی از مهمترین آزمایشات این دو سفینه آزمایش شلیک به سطح فوبوس بود که طی آن قرار بود گلوله کوچکی با سرعت خیلی زیاد به سطح فوبوس اصابت کند و در انفجار کوچکی که بوجود میامد مواد تشکیل دهنده فوبوس از طریق طیف سنجی مورد تجزیه و تحلیل قرار میگرفتند و هم زمان ساختار داخلی آن نیز از طریق لرزه نگاری توسط دو ابزار کوچکی که قبلا بر سطح آن فرود آمده بود ترسیم میگشت .

سفاین توسط ژاپن ، آژانس فضایی اروپا و شوروی سابق ساخته گردیده بود و توسط موشک پروتون به سوی فوبوس پرتاب گردید . در دوم سپتامبر سال ۱۹۸۸ مرکز کنترل ماموریت در بیانیه ای اعلام نمود به دلیل اشتباه تایپی !!!! در ارسال نرم افزار ، سفینه فوبوس ۱ را از دست داده است . و مطابق این ادعا در اثر چرخش ناصحیح در سفینه پانل های حاوی باتری خورشیدی از جهت درست منحرف گردیده و پس از خالی شدن باتری ها امکان هیچ نوع تماسی با سفینه امکانپذیر نمیباشد .
اکنون همه امیدها به سفینه دوم بسته شده بود . همه مردم جهان برای رسیدن سفینه دوم به فوبوس لحظه شماری میکردند . سر انجام در ۲۷ مارس ۱۹۸۹ سفینه دوم ابتدا در مدار مریخ قرار گرفت و سپس به فوبوس نزدیک گردید . دو پروب کوچک Lander با موفقیت در سطح فوبوس فرود آمدند و با استقرار سفینه در فاصله ۵۰ متری فوبوس ….. مجددا مرکز کنترل ماموریت در میان بهت و حیرت جهانیان با بیانیه کوچکی اعلام کرد ارتباط با سفینه دوم نیز قطع گردیده است …..

نکات قابل تامل :

قبل از آن بارها این فرضیه عنوان گردیده بود که فوبوس نه یک قمر طبیعی بلکه سفینه ای میباشد که توسط تمدنی با تکنولوژی بسیار پیشرفته و به دلایل ناشناخته در مدار مریخ قرار گرفته است . اگر فرض کنیم در سطح مریخ هیچگاه موجودات هوشمندی شانس بقا نداشته اند ( چیزی که هرگز اثبات نگردیده است ) شرایط سایر نقاط منظومه شمسی برای توسعه و تکوین حیات هوشمند بسیار نامطلوب میباشد و در چنین شرایطی تنها پاسخ منطقی در توجیه فرضیه فوق پذیرش حضور مهمانانی از ستارگان دیگر در منظومه شمسی ما میباشد که پیرامون ر آن نیز حرف و حدیث بسیاری وجود دارد .
نباید فراموش کنیم انسان با تکنولوژی کنونی تنها از پس ساخت ایستگاه فضایی بین المللی با اندازه تقریبی کمتر از ۱۰۰ متر و آن هم در سیاره بومی خودش بر آمده است و تخمین سطح فن آوری فضایی که بتواند قمری به ابعاد تقریبی ۱۸ کیلومتر و جرم بیش از ده میلیارد تن در مدار سیاره ای دور از موطن اصلی خود قرار دهد بسیار دشوار میباشد .
در کلیه منابع علمی و اکادمیک در مورد احتمال مصنوعی بودن فوبوس بسیار کم سخن گفته شده است و در اکثر منابع ناسا نیز تنها به ارائه نمودار ها و جداول از داده های بدست آمده از سفاین ، بسنده گردیده است .
در دانشنامه آزاد Wikipedia نیز تنها اشاره به شرایط غیر عادی فوبوس پاراگراف کوچک زیر میباشد :

در مورد سفاین فوبوس یک و دو نیز میتوانیم سه فرضیه را محقق بدانیم :
۱- پذیرش بیانیه های رسمی و از دست رفتن تصادفی دو سفینه
۲- توجه به تئوری توطئه و پذیرش این فرض که ادعای از دست رفتن سفاین تنها به منظور عدم ارائه نتایج تحقیق به مردم و پنهان کاری صورت گرفته است .
۳- و در نهایت ترسناک ترین فرض ممکن که باید در آن نژاد انسان را از نزدیک شدن به فوبوس منع شده بدانیم .

البته ادعای اشتباه تایپی فرض دوم را بشدت تقویت میکند چرا که به طور یقین کلیه نرم افزارهای ارسالی به سفاین قبل از ارسال توسط Simulator یا شبیه ساز به دقت مورد تجزیه و تحلیل قرار میگیرد و شاید کسانی که مدعی چنین اتفاقی گردیده باشند شنوندگان و بسیاری از مردم دنیا اندکی ساده لوح تصور کرده باشند .
سابقه چنین مخفی کاری هایی توسط دولتها کم نمیباشد و ضرورت حفظ امنیت و آرامش اجتماعی از نظر آنها توجیه مناسبی برای پوشیده نگه داشتن چنین اخباری است که ممکن است باعث بروز نوعی شوک در مردم دنیا گردد

http://forum.takdownload.ir

منابع

http://forum.takdownload.ir

http://en.wikipedia.org/wiki/Phobos_(moon)
http://nssdc.gsfc.nasa.gov/planetary/phobos.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Phobos_program

534f47bcaa7b
phobosufo

سایه قمر سیب زمینی شکل فوبوس روی سیاره بهرام را نشان میدهد.

قمر های مریخ به سیاره مادر بسیار نزدیکند.بطوری که قمر درونی یا فوبوس روی مداری دایره ای شکل به فاصله ۹۲۷۰ کیلومتر از مرکز بهرام به دور سیاره مزبور می گردد و نسبت به سیاره مادر نزدیک ترین قمر در خانواده منظومه شمسی است.نزدیک بودن فوبوس به بهرام و نیروی جاذبه این سیاره حرکت انتقالی سریعی را که یک دور کامل آن ۷ ساعت و ۳۹ دقیقه و ۲۷ ثانیه به درازا می کشد،به قمر مزبور تحمیل می کند و مدتی که طول میکشد تا فوبوس از غرب طلوع کند و در شرق غروب کند ۵ و ۲/۱ ساعت به طول می انجامد. سرعت و نزدیکی فوبوس در وهله اول این پندار را مطرح می سازد که مدار قمر ذکر شده به صورت مارپیچ رو به سوی سیاره مادر به مرور نزدیک گردیده و سرانجام روزگاری که شاید ۱۰۰ میلیون سال دیگر باشد به سطح بهرام سقوط خواهد نمود!

این عکس در فاصله ۲۵۰ کیلومتری مریخ گرفته شده است . از چپ به راست —– قرمز ، —– آبی استفاده شده و در آخر تصویری با ترکیبی از رنگها را مشاهده میکنید.عکس با سیستم

Wide-Angle دوربین گرفته شده است.

عکسهایی از کاوشگر مربوط که حکایت از تمدنی در مریخ دارد.

closeup

aa62d35bc151

marte21_04

مدارگرد آبزرور هم بعد از این که سطح مریخ را مورد کاوش قرار داد قرار بود به فوبوس نزدیک شود که در ۲۲ اوت ۱۹۹۳  به طور ناگهانی اعلام شد تماس با این مدارگرد قطع شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *