مرغ تند شیرین کباب شده

اگر کمی با آشپزی فراتر از خورد و خوراک روزانه درگیر شده باشید، بی‌شک می‌دانید که بالانس طعم غذا به معنی این است که یک طعم توی ذوق نزند و غذا تنها یک طعم مشخص مانند تندی، ترشی یا شیرینی نداشته باشد. این یکی از مهم‌ترین نکات آشپزی است و مخلوط تند و شیرین یکی از این ترکیب‌های عالی‌ست. معجزه‌ای که تیزی گزنده طعم تند و زنندگی بیش از حد شیرینی را گرفته و آن را به طعمی بی‌نظیر و بسیار رایج در سراسر دنیا تبدیل کرده است.

اگر قبلا این طعم را تست کرده‌اید که هیچ، ولی اگر چنین تجربه‌ای ندارید این غذا می‌تواند انتخاب مناسبی برای شام یا ناهار فردا باشد. چرا فردا؟ چون مخلوطی که آماده می‌کنیم نیاز به دو ساعت تا یک روز استراحت در یخچال دارد.

موارد مورد نیاز

سینه بزرگ فیله شده مرغ: ۲ عدد

سس تند و شیرین: سه چهارم لیوان

روغن کنجد: یک قاشق چای‌خوری

گشنیز: ۱۵۰ گرم

زنجبیل: دو قاشق چای‌خوری

سیر: دو حبه

درباره مواد اولیه سه نکته را باید یادآوری کنم.

اول آن که بسته به ذائقه‌تان می‌توانید از فیله ران مرغ هم استفاده کنید.

دوم آن که اگر دسترسی به سس تند و شیرین ندارید. از سس تند به اضافه دو قاشق چای‎‌خوری عسل استفاده کنید.

و بالاخره سوم آن که اگر برایتان مقدور نیست زنجبیل تازه تهیه کنید، از پودر آن استفاده کنید. البته طعم زنجبیل تازه بسیار بهتر است و رنگ غذا را کمتر عوض می‌کند.

اول از همه مرغ را به مکعب‌های متوسط برش بزنید. سیر و زنجبیل را بسیار ریز یا رنده کنید. برگ‌های گشنیز را جدا کرده و برای تزیین انتهای کار کنار بگذارید. ساقه آن را بسیار ریز برش دهید که طعم و بو بی‌نظیر آن احتیاج داریم.

اگر شما هم مثل من تنبل هستید و می‌خواهید از ظرف شستن فرار کنید، همه مواد به غیر از برگ‌های گشنیز را به ترتیب مرغ، زنجبیل و سیر ریز یا رنده شده، ساقه گشنیز، سس تند و شیرین، روغن کنجد و بالاخره نمک و فلفل داخل یک کیسه زیپ دار بریزید. در آن را بسته و مواد را به خوبی ماساژ دهید تا با هم مخلوط شوند. سپس بین دو ساعت تا یک روز داخل یخچال بگذارید.

پس از گذشت زمان گفته شده ابتدا زیپ کیسه را باز کنید و چند نفس عمیق بکشید تا بوی خوش مخلوط مشام‌تان را نوازش دهد و معده‌تان متوجه شود که باید منتظر یک غذای خوشمزه باشد.

کف ظرفی را که قرار است داخل فر بگذارید با روغن زیتون چرب کنید و همه مواد را داخل آن بریزید. اگر مثل من از سینه استفاده کرده‌اید، کمی روی آن روغن زیتون بریزید. همان‌طور که می‌دانید چربی سینه از ران کمتر است و به همین دلیل کمی خشک‌ است. روغن زیتون آن را نرم و خوش خوراک می‌کند.

حالا ظرف را داخل فر که از پنج دقیقه قبل روی ۱۸۰ درجه فارنهایت تنظیم کرده‌اید، به مدت ۳۰ تا ۳۵ دقیقه قرار دهید.

در انتها رنگ قهوه‌ای و کارملایز شده سینه‌ها به شما خواهند گفت که وقت چیدن میز است. برگ‌های گشنیز را که قبلا ریز کرده‌اید، روی غذا بریزید و از خوردن آن لذت ببرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *