معمای حل نشده در باره ی ریتویدها، خزندگان انسان‌نما

«ریتویدها» یا خزندگان انسان‌نما در حقیقت شاخه‌ای از اعتقادات در میان محققان مسائل ماوراءالطبیعه و انسان‌های فضایی است. اعتقاد بر این است که این موجودات از کمی کوچک‌تر از جثه انسان تا قدی به ارتفاع ۵/۳ متر مشاهده شده‌اند و دارای دست‌ و پاهای پره‌ای و بدن پوشیده از پولک و پوستی سبزرنگ هستند. بعضی از آنها نیز دم دارند حتی چند گزارش از ریتویدهایی ارائه شده است که شاخ و بال داشته‌اند و چیزی شبیه افکار عامه در مورد اجنه یا شیاطین بوده‌اند. مشاهده ریتویدها اغلب از سوی کسانی گزارش شده است که مورد حمله فضایی‌ها قرار گرفته‌اند و خیلی‌ها گفته‌اند آنها را در اطراف باتلاق‌ها در حال پرسه زدن روی زمین دیده‌اند. با این وجود هیچ مدرک قانع‌کننده‌ای برای وجود آنها در دست نیست و اگر هم هست بسیار اندک می‌باشد.

معمای حل نشده در باره ی ریتویدها، خزندگان انسان‌نما

«جان رودز»؛ نویسنده و محقق معتقد است؛ ریتویدها وجود دارند و ممکن است نوع تکمیل‌یافته یک نوع دایناسور کوچک باشند. او در مقالات خود می‌نویسد: در زمان‌های باستان این نوع دایناسور به زیرزمین کوچ کرده‌اند و برخی از آنها به سیارات دیگر و حتی به دنیاهای موازی زمین مهاجرت کرده‌اند. بعضی محققان دیگر معتقدند این دایناسورهای هوشمند، زمانی که زمین گرم‌تر بود در قطب زندگی می‌کردند، ولی با سرد شدن زمین به زیر آن کوچ کردند، ولی پرسش این است که چرا تاکنون هیچ فسیلی از این موجودات به دست نیامده است؟

معمای حل نشده در باره ی ریتویدها، خزندگان انسان‌نما

موجودات ترسناک

«جان کیل» و گروه دیگری از پژوهشگران، فهرست گسترده‌ای از موجودات ترسناکی که توسط انسان‌ها در سراسر دنیا مشاهده شده و گزارش شده است، تهیه کرده‌اند. این فهرست این فکر را به ذهن می‌اندازد که یا ما در این دنیا با چندین نوع متنوع از هیولاها شریک هستیم یا بعضی انسان ها می‌توانند تغییر شکل دهند… یا شاید تمام این اتفاقات در ذهن ما روی می‌دهد؟! این موضوع نه تنها درباره ریتویدها بلکه درباره فضایی‌ها، ارواح خبیثه، دیوها و انسان‌نماها صدق می‌کند. شاید هم این موجودات قابل رویت نیستند و تنها از طریق ذهن درک می‌شوند.

معمای حل نشده در باره ی ریتویدها، خزندگان انسان‌نما

گزارش‌های دیگری از ریتویدها وجود دارد که معمولا همه آنها در نزدیکی آب‌ها روی داده‌اند. در سال ۱۹۷۲ گروهی از دانش‌آموزان در «جزیره ونکوور» کانادا گزارش دادند که یک «ریتوید» در نزدیکی «دریاچه تتیس» آنها را دنبال کرده است. در سال ۱۹۵۵ یک مرد تاجر در «لاولند» اوهایو ادعا کرد؛ چند موجود دو پا به رنگ سبز و قد حدود ۱۲۰ سانتی‌متر با دست‌ و پاهای مشبک را دیده است که در دست یکی از آنها چیزی شبیه میله فلزی بود که از آن جرقه می‌زد.

گزارش‌های زیادی از رویارویی با ریتویدها در دست است. بیشتر آنها گزارش‌هایی است که حاکی از مواجهه انسان‌ها با موجودات دیگری مثل فضایی‌ها، اجنه، دیوها، هیولاها، پاگنده‌ها، کوتوله‌ها و… هستند. پس آیا زمین ما همواره مهمانانی از دنیاهای دیگر دارد که همه فقط در این فکر هستند که به زمین بیایند و روی ما آزمایش کنند؟ یا شاید این ما هستیم که به دلایل مختلف مثلا ترس ذاتی از خزندگانی همچون کروکودیل و مار، میل به آن داریم که موجودات عجیبی شبیه خزندگان را ببینیم؟

شاید واقعیت چیزی ورای آن چیزی است که ما تصور می‌کنیم. ماتریالیست‌ها معتقدند همه چیز در ماده خلاصه می‌شود و هیچ چیزی آن سوی ماده وجود ندارد، اما ایده‌آلیست‌ها بر این عقیده‌اند که ذهن و روح، واقعیت اولیه انسان هستند و واقعیت، امری قیاسی و آنالوگ است. در چنین دنیایی ممکن است جایی هم برای موجودات عجیبی باشد که ذهن ما از درک آنها عاجز است. موجوداتی همچون ریتویدها!

در حال حاضر هنوز برای یک سر ی از معماهای خزندگان انسان‌نما

پاسخ قانع‌کننده‌ای داده نشده است، مثل ب افسانه‌های بسیاری در فرهنگ‌های مختلف پیرامون وجود خزندگان انسان‌نما وجود دارد ولی مطالعه‌ دقیق بر روی این افسانه‌ها، نشان می‌دهد که هیچ یک از آنها توضیح واضح و روشنی از آنها ارائه نمی‌دهند. در افسانه‌های هندو موجوداتی به نام «ناگاها» وجود دارند که خزندگان زیرزمین هستند. ولی همین افسانه‌ها هم می‌گویند؛ «تنها برخی از این موجودات می‌توانند به شکل انسان روی زمین پا بگذارند، نه این‌که خزنده انسان‌نما شوند.»

معمای حل نشده در باره ی ریتویدها، خزندگان انسان‌نما

معمای حل نشده در باره ی ریتویدها، خزندگان انسان‌نما

در تاریخ ۲۹ ژوئن سال ۱۹۸۸ کریستوفر دیویس ۱۶ ساله در حال رانندگی در نزدیکی مرداب «اسکیپ اور» در «لی‌کانتی» در کارولینای جنوبی بود که با موجود عجیبی برخورد کرد. او بلافاصله به پلیس محلی گزارش داد که یک خزنده انسان‌نما با قدی حدود ۲۱۰ سانتی‌متر با پوست سبز پولک‌دار، با سه انگشت در دست‌ها و سه انگشت در پاها که چشمانش به رنگ قرمز درخشان بود به او حمله کرده است. آیینه اتومبیل او شکسته بود و آثار خراشیدگی در جاهای مختلف آن به چشم می‌خورد. چند نفر دیگر از اهالی آن منطقه، اتفاق مشابهی را گزارش دادند و چندین اتومبیل دیگر خسارت دید. ماموران کلانتر، ردپاهایی از پاهای سه انگشتی پیدا کردند. این موضوع احتمالا قوی‌ترین مدرک ارائه شده و به ثبت رسیده از ریتویدها می‌باشد. احتمالا منتقدان می‌گویند؛ چشمان آن موجود به این علت قرمز و درخشان ذکر شده است که در اغلب افسانه‌ها و داستان‌ها موجودات عجیب و غریب به این شکل توصیف می‌شوند ولی آیا نمی‌توان گفت؛ برعکس این قضیه هم صادق می‌باشد؟ آیا نمی‌شود گفت؛ موجوداتی با چشمان قرمز درخشان مشاهده شده و سپس به افسانه‌ها و داستان‌ها راه یافته‌اند؟ شقاب پرنده‌ها، مثلث برمودا، ارواح خبیثه و…

منبع-خانواده سبز

با تشکر از فرهاد عزیز .

در مطلب نوشته شده هیچ فسیلی پیدا نشده. من یک جستجو کردم و دیدم چند جمجمه پیدا شده که هم تائید شده هست هم اینکه هیچ جوابی برایش نداشتند.

معمای حل نشده در باره ی ریتویدها، خزندگان انسان‌نما

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *