موارد استفاده روغن نارگیل

 

coconut-oil

روغن نارگیل در دسته سالم‌ترین روغن‌های خوراکی قرار گرفته است اما این روغن فقط برای خوردن کاربرد ندارد؛ در این مقاله رایج ترین کاربردهای روغن نارگیل را مورد بررسی قرار داده ایم:

کاربردهای روغن نارگیل برای پوست

برای شیو کردن: قبل از شیو کردن قسمت هایی چون پاها و یا زیربغل مقداری روغن نارگیل به این قسمت ها بمالید تا پس از شیو پوست نرم و لطیفی داشته باشید.

برای مرطوب کردن: روغن نارگیل بهترین مرطوب کننده برای دست، صورت و پوست تمام قسمت های بدن است.

برای روشن کردن پوست: روغن نارگیل بهترین راه برای روشن کردن پوست زیر چشم و روی گونه هاست. فقط کافی است مقدار کمی از این روغن بعد از آرایش به قسمت های مورد نظر برنید تا پوست درخشش بیشتری داشته باشد.

برای ماساژ: وقتی می توان از روغن طبیعی نارگیل که بوی بسیار خوبی دارد بهره برد چرا از روغن های مصنوعی ماساژ استفاده کنیم.

برای سفید کردن پوست: در صورت شما تنها پوست نیست که اهمیت زیادی در جذابیت شما دارد لبخند شما نیز در این امر بسیار پر اهمیت است. به مقدار ۱ الی ۲ قاشق چای خوری روغن نارگیل را به مدت ۱۲ دقیقه در داخل دهان بگردانید سپس دهان را با آب گرم بشوئید. این کار به سفید شدن دندان شما کمک خواهد کرد.

موارد استفاده روغن نارگیل برای مو

محکم کردن موها: آسان ترین راه استفاده روغن نارگیل برای موها این است که قبل از خواب مقداری به موها بزنید و بگذارید تا صبح روی موها بماند. این بهترین درمان برای موهای خشک است.

از بین بردن شوره: بهترین ترکیب برای از بین بردن شوره سر ترکیب روغن نارگیل و روغن کنجد است. آن را به مدت ۳۰ دقیقه به عنوان ماسک به موها بزنید و سپس بشوئید.

تقویت رشد مو: بدین منظورهر شب پوست را به مدت ۱۰ دقیقه با این نارگیل ماساژ دهید.

جلوگیری از سوختگی پوست سر: روغن نارگیل یک ضدآفتاب طبیعی است. اگر این روغن را روی موها استفاده می کنید با یک تیر دو نشان زده اید.

روغن نارگیل در آشپزی

جایگزین مواد غذایی: روغن نارگیل را می توانید در آشپزی به عنوان جایگزینی برای کره و تخم مرغ استفاده کنید.

به عنوان روغن سرخ کردنی: به جای اینکه غذا را در کره سرخ کنید از روغن نارگیل استفاده کنید که سالم تر است. البته باید در حرارت بسیار پایین آن را مصرف کرد.

در اسموتی ها: روغن نارگیل چربی سالمی است که می توانید در اسموتی ها استفاده کنید.

معطر کردن قهوه: کمی روغن نارگیل به قهوه اضافه کنید تا سعم و عطر خوبی به آن بدهد.

سرخ کردن تخم مرغ: می توانید روغن نارگیل را در نیمرو استفاده کنید فقط مراقب باشید که تاوه بیش از حد گرم نشود.

با نان تست: به جای کره با نان تست از روغن نارگیل استفاده کنید.

سس شکلاتی: فقط کافی است مقداری روغن نارگیل با پودر کاکائو مخلوط کنید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *