«نئاندرتال ها» سبزیجات و حبوبات را می پختند

این روزها که بسیاری از مردم برای بهبود رژیم غذایی خود به سبزیجات روی آورده اند از انواع و اقسام روشها برای تشویق به سبزی خواری استفاده می شود. شاید این کشف جدید که نشان می دهد غارنشینان ماقبل تاریخ هم گاهی سبزی می خوردند مشوق دیگری باشد برای تبلیغ سبزی خواری.

به گزارش شبکه خبری ای بی سی، گروهی از پژوهشگران آمریکایی متوجه شده اند که نئاندرتال ها ، گونه انسانی ماقبل تاریخ که با انسان مدرن خویشاوند است، درست مثل انسانهای امروزی سبزی جات و حبوبات را پخته و می خوردند.

فرضیه های قبلی در مورد حیات و انقراض گونه نئاندرتال بر این نکته تاکید می کردند که یکی از دلایل از بین رفتن آنها تکیه یک جانبه بر گوشت در رژیم غذایی این گونه انسانی ماقبل تاریخ بوده است. اکنون با کشف فسیل دندانهای نئاندرتال ها دراروپا و شمال عراق شواهد کافی در دست است که نشان می دهد این گروه از انسانهای ماقبل تاریخ از انواع گیاهانی مثل علف های وحشی ، ریشه و ساقه سبزیجات تغذیه می کردند.

این تحقیقات توسط بخش انسان شناسی موزه علوم طبیعی اسمیتسونین در شهر واشنگتن انجام شده است. در این تحقیقات مشخص شده که دندانهای گروهی از نئاندرتالها طوری تغییر شکل یافته اند که نشاندهنده جویدن حبوبات پخته شده است. به این ترتیب مشخص می شود که بخشهایی از نئاندرتالها درست مثل نسلهای اولیه انسان مدرن می توانستند به خوبی از آتش حتی برای پخت و پز استفاده کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *