نتایج تحقیقات علمی در مورد جابجائی قطبهای زمین و وقایع احتمالی سالهای آتی

اولین بار دانشمندان محل قطب شمال مغناطیسی را در سال ۱۸۳۱ کشف کردند، این موقعیت تا سال ۱۹۰۴ ثابت بود تا اینکه از این سال تا۱۹۸۹ قطب شمال مغناطیسی بدلیلی نا معلوم و با سرعت ۹ مایل در سال بسمت سیبری حرکت کرد، از ۱۹۸۹ تا کنون این سرعت افزایش یافته است و به ۳۷ مایل در سال رسیده است!

قدر مسلم تاثیر طوفانهای گاه و بیگاه خورشیدی بر محور مغناطیسی زمین میتواند تاثیر بگذارد و شاید ضربه شروع این پدیده توسط همین عامل زده شده باشد، شاید تغییرات مداوم بوجود آمده توسط این ورودی موجب حرکت مداوم محور مغناطیسی شده اند.

EM-weak-sun

حالت عادی اعمال شدن میدانهای مغناطیسی ساطع شده از خورشید بر سپر مغناطیسی زمین، اثرات متقابل خنثی شده و تغییری در مکان قطبهای مغناطیسی بوجود نمیاید

EM-Sun-Coronal copy

EM-Sun-bubble-1
EM-Sun-bubble-2

EM-blasted

یک طوفان خورشیدی که به صورت نا متعادل به میدان مغناطیسی زمین برخورد کند میتواند منجر به اعمال گشتاور مغناطیسی بر هسته جامد زمین شده و آنرا جابجا کند که این امر منجر به جابجائی قطبها میشود، شبیه به آنچه که در موتورهای الکتریکی رخ میدهد

اولین بار تئوری تغییر زاویه محور مغناطیسی زمین توسط یک مهندس برق به نام Hugh Auchincloss Brown ارائه گشت، او بیان کرد که این تغییرات حداقل هر هفت هزار سال یکبار روی میدهند.

آخرین تحقیقات انجام شده در این زمینه توسط

Adam Maloof of Princeton University and Galen Halverson of Paul Sabatier University in Toulouse, France

نشان میدهد که این تغییرات حداقل در ۸۰۰ میلیون سال گذشته بطور مداوم صورت پذیرفته اند، آخرین مورد از تغییرات ناگهانی باعث شده است که قطب شمال از مکان قبلی خود در میانه قاره آمریکای شمالی بطور ناگهانی ۵۰ درجه جا بجا شود و به مکان کنونی انتقال یابد، این پدیده باعث تغییرات شدیدی در سطح آب اقیانوسها و ترکیب شیمیائی آنها شده است!

Pole-shift-02

مکان قبلی قطب شمال، در حدود ۱۲۰۰۰ سال پیش تغییری ناگهانی در زاویه محور قطبها موجب تغییر مکان قطب شمال به محل کنونی گشته است (همزمان با نابودی آتلانتیس).

مکان فعلی قطب شمال، منطقه زرد رنگ دارای یخبندان دائم یا موقت و مکانهای سفیدرنگ دارای بارش سالانه برف میباشند.

با ادامه روند کنونی بزودی محور گردش زمین به شکل بالا در خواهد آمد! روسیه سردتر و اروپا معتدل تر خواهد گشت و وضع برای مناطق صحرائی ایران و آفریقا بهبود خواهد یافت.

والبته کج شدن بیشتر محور چرخش زمین نسبت به صفحه گردش آن بدور خورشید تا این میزان موجب ماکزیمم شدن گشتاور ناشی از برخورد میدان مغناطیسی یک طوفان خورشیدی بیموقع باشد، چنین امری میتواند موجب تغییر سریع محل قطبها شود، انچه که مسلم است فعالیتهای خورشیدی تا ۲۰۱۲ به میزان حداکثری خود میرسند!

در صورت رخ دادن چنین رویدادی ممکن است مکان قطبهای شمال و جنوب بطور کامل دگرگون شود، در این صورت جهت چرخش زمین تغییر خواهد کرد و همانطور که بر برخی پیشگوئیها آمده خورشید از غرب طلوع میکند و تمامی محاسبات نجومی به هم خواهند خورد و خسوف و کسوف بیموقع روی میدهد، البته این تاثیرات به میزان زیادی نیز بسته به موقعیت کره ماه در لحظه اثابت طوفان خورشیدی دارد.

این رویداد قبلا نیز اتفاق افتاده است، حدود ۷۸۰۰۰۰ سال پیش یک مورد جابجائی قطبها روی داده است و مورد بعدی ۳۰۰۰۰۰ سال پیش بوده، اکنون ۴۸۰۰۰۰ سال است که این اتفاق نیافتاده یعنی تقریبا همزمان با سن قدیمیترین آثار مربوط به حضور انسان هموسپیان (انسان کنونی) که در اسرائیل بدست آمده اند و نیز همزمان با شروع انقراض نسل انسانهای نئاندرتال.

روی دادن چنین مسائلی تقریبا در تمام آینده نگریهای اقوام مختلف ذکر شده است، متاسفانه در سالهای اخیر رایج شدن برخی مسائل نامربوط و ساختگی از سوی مراجع نامعلوم این واقعیات را به کنار زده و طرح مسائلی سطحی و غیر علمی همچون سیاره سرگردان X  و غیره موجب رویگردانی و بی توجهی بخش عظیمی از مردم دنیا نسبت به نتایج تحقیقات علمی و مطالب مندرج در مراجع معتبر گشته است.

منبع: ویکی پدیا و ویکی ۲۰۱۲

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *