«نگرش از راه دور»، حیات در قسمت تاریک ماه

دانشمندان دانشگاه استنفورد مردی را مشاهده کردند که از بدن خود خارج شد و به فضا رفت. آنچه که او دید شگفت آور بود.
فضاپیمای پیشتاز ۱۰ در سال ۱۹۷۲۲ به فضا پرتاب شد. این اولین فضاپیمایی بود که از کمربند آستروئیدها عبور نمود و از سیارۀ مشتری از فاصلۀ نزدیک تصویربرداری کرد.

«نگرش از راه دور»، حیات در قسمت تاریک ماه
پیش از این پرواز سازمان سیا و ان اس اِ با همکاری دانشگاه استنفورد در پژوه ای درگیر بودند که «نگرش از راه دور» (Remote Viewing) نامیده می شود. نگرش از راه دور توانایی افراد برای دیدن مکانهایی است که چند صد هزار کیلومتر، وگاهی بیشتر، با این افراد دورنگر فاصله دارند، حین این که این افراد در مکان جغرافیایی خودشان هستند
مردی به نام ایگنو سوان توانست به طور موفقیت آمیز حلقه ای را که به دور مشتری قرار دارد ببیند. فضاپیمای پیشتاز ۱۰ وجود حلقه به دور مشتری را تأیید نمود. تا آن هنگام دانشمندان از این امر اطلاع نداشتند. پیش از آن دانشمندان توانسته بودند ببینند که فرد مزبور توانسته بود اشیاء فیزیکی را ببیند که در پاکتهایی که چند صد کیلومتر با او فاصله داشتند قرار داشتند.
دکتر هارولد پوتاف از دانشگاه استنفرد می گوید: برای این که ایگنو سوان قدرت خود را به نمایش بگذارد پیشنهاد کرده بود که پیش از پرواز فضاپیمای پیشتاز ۱۰ به سیارۀ مشتری، این سیاره را با تکنیک نگرش از راه دور ببیند. در نهایت شگقتی او حلقه ای به دور مشتری دید که هیچ کس از وجود آن خبر نداشت و ستاره شناسان تصور کرده بودند که او حلقۀ زحل را دیده است، تا این که فضاپیمای پیشتاز ۱۰ وجود این حلقه را تأیید نمود.
از این جالب تر این است که ایگنو سوان برجها، ماشین آلات و ساختمانها، و موجودات انسان مانندی را نیز در قسمت تاریک کرۀ ماه دیده است.

ترجمه: حمیدرضا مزده، مهندس هوا – فضا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *