«هوشمندترین» شرکت‌های جهان

کارت ویدئو جی‌تی‌اکس ۱۰۷۰ «ان‌ویدیا»

کارت ویدئو جی‌تی‌اکس ۱۰۷۰ «ان‌ویدیا»

براساس گزارش فوربس، شرکت «ان‌ویدیا» که در جهان بیشتر به ساخت پردازنده‌های گرافیکی شناخته می‌شود هوشمندترین شرکت جهان معرفی شد. دلیل این انتخاب به فناوری‌های پیش‌رو این شرکت و مدل‌های کسب کار پیچیده و چندلایه این شرکت باز می‌گردد.

فعالیت در زمینه خودروهای خودران یکی از فعالیت‌های شرکت «ان‌ویدیا» است. شرکت «ان‌ویدیا» در حوزه هوش مصنوعی روی تکنولوژی خودروهای خودران نیز کار می‌کند. «ان‌ویدیا» اکنون با تعداد زیادی از شرکت‌های خودروسازی همکاری می‌کند تا از قطعات طراحی شده این شرکت استفاده کنند.

چند سال است شرکت‌های خودروساز در حال کار بر خودرو‌های خودران هستند احتمالا در سال ۲۰۱۷ چندین محصول در این حوزه هم معرفی خواهد شد تا انسان‌ها به آرامی‌ با رانندگی خداحافظی کنند. روندی که احتمالا تا سال ۲۰۵۰ طول خواهد کشید.

بخش سرمایه‌های رمزگذاری شده یکی دیگر از منابع درآمدزایی بزرگ «ان‌ویدیا» محسوب می‌شود. برخی خبر‌های حاکی از آن است که این شرکت در حال ساخت یک مدار خاص برای پول‌های رمزنگاری‌شده‌است. این چیپ می‌تواند به سرمایه‌گذاری بیشتر در واحدهای پولی رمزنگاری‌شده مثل بیت‌کوین کمک کند. این شرکت با این کار سبب کمک به گسترش پول‌های الکترونیکی خواهد شد .‌

برای گسترش هوش مصنوعی رقابت سنگینی بین شرکت‌های رده اول فناوری جهان در جریان است این شرکت‌ها برای فعالیت در این حوزه و انجام تحقیقات نیاز به مراکز داده‌ بسیار بزرگی دارند. شرکت «ان‌ویدیا» در این بخش در حال ساخت وسایل جدیدی است.

«ان‌ویدیا» حدود سه میلیارد دلار برای توسعه‌ مدار مخصوص دیتاسنتر جدیدش سرمایه‌گذاری کرده‌است. این مدار می‌تواند به توسعه هوش مصنوعی کمک کند. «ان‌ویدیا» گفته‌است این وسایل جدید توسط بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه‌ی هوش مصنوعی به‌کار گرفته خواهد شد.

در فهرستی که از سوی ام‌آی‌تی معرفی شده اسپیس‌‌ایکس و آمازون مکان‌های دوم و سوم را در اختیاردارند.

اسپیس‌‌ایکس برنامه‌های بلند پروازانه‌ای برای سفر به فضا و کاهش هزینه چنین سفرهایی دارد و آمازون هم علاوه بر فروش کالا وارد دنیای رسانه هم شده‌است و هم اکنون در حال توسعه هوش مصنوعی و دستیار صوتی الکسا است.

شرکت ۲۳ اند می‌ که در زمینه زیست‌فناوری (بیوتکنولوژی) فعال است در مکان چهارم و آلفابت که شرکت گوگل زیرمجموعه‌ای از آن است در مکان پنجم قرار دارد.

آلفابت در حقیقت قصد دارد بزرگترین هولدینگ تکنولوژی جهان با بیشترین کارمند، مهندس و محقق باشد.
پایه‌گذاران گوگل برای گسترش رویاهای خود این هولدینگ را تاسیس کرده‌اند. هولدینگی که شرکت‌هایی با کاربری مختلف را رهبری می‌کند. از توسعه اینترنت گرفته تا هواپیما و خودروهای بدون سرنشین تا گسترش هوش مصنوعی و بسیاری فناوری‌های دیگر از جمله این برنامه‌ها هستند.

در رده بندی ام‌آی‌تی شرکت آی فلای تک که یک شرکت چینی در زمینه تکنولوژی اطلاعات است در مکان ششم قرار دارد.

بر خلاف انتظار شرکت‌هایی مانند مایکروسافت و اپل با اینکه در این فهرست حضور دارند دست بالا را ندارند. به عنوان مثال اپل در این تقسیم بندی در مکان ۱۶ و مایکروسافت در رده ۲۷ قرار دارد. در زمینه ساخت پردازشگرهای رایانه‌ای هم اینتل در مکان ۱۳ قرار گرفته است. شرکت آی‌بی‌ام هم در مکان ۳۹ قرار دارد. آی بی ام از تمام شرکت‌های رایانه ای قدیمی‌تر است و شاید اگر اشتباهات تاریخی‌اش نبود هم اکنون باید در مکان بهتری جای می‌گرفت.

در این رده بندی برخی شرکت‌های تازه کار وضعیت بسیار بهتری دارند به عنوان مثال شرکت دی جی آی که به ساخت پهپادهای کوچک و لوزام فیلم برداری می‌پردازد در مکان ۲۵ است و شرکت تسلا هم در مکان ۳۱ قرار دارد.

در خودرو‌ها، هوش مصنوعی و استفاده از سیستم‌های خودران در حال افزایش است. شرکت تسلا در کنار گوگل فعلا پیشتاز این عرصه هستند، البته باقی خودروسازان و فعالان در عرصه فناوری مانند شرکت اینتل، آمازون و اپل هم وارد این بازی شده‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *