هیتلر و نظریه های هوربیگر

در جهان تثبیت شده دانش و فن آوری پیش از جنگ آلمان ، هانس هوربیگر ترکیبی بود از دگماتیسم ، حماقت و ادعای روشنفکری . او همراه با دانشجویانش در حلقه های روشنفکری شر به پا می کرد و فاقد هرگونه پایبندی به اصول اخلاقی و کاملاً انتقاد ناپذیر بود .
بیشتر ثروت اش را صرف راه اندازی جنبشی نمود که از مزدورها و واحد کوچکی از سربازان نخبه تشکیل شده بود . هوادارانش دیوارهای استادیوم های ورزشی و دانشگاهها را با هزاران پوستر و اعلامیه پر می کردند . سخنرانیهای مخالفان ستاره شناسش با خنده ها و هو کردنهای تمسخر آمیز مختل می شد و استادان در خیابانها مورد اذیت و آزار قرار می گرفتند .
هوربیگر خطاب به مهندسان و ستاره شناسان مشهور نوشت :
” یا شما مرا باورمی کنید یا با شما مثل دشمنانم رفتار می کنم ” .
جنبش هوربیگر در مجموع سه مرجع جامع و ۴۰ کتاب برای مخاطب عام تر منتشر کرده و البته در کنار اینها جزوه ها و بروشورهای بیشماری وجود دارد . مجله ماهانه شان ” کلید وقایع جهان ” به تیراژ صد هزار نسخه رسیده بود .
هیتلر ، هوربیگر را باور داشت و آشکارا از او حمایت می کرد . آنها بارها با هم ملاقات داشتند و هیتلر مشتاقانه به حرفهای هوربیگر گوش می داد و حتی پیشوا هم به خاطر عصبانی شدنهای هوربیگر جرات و اجازه قطع کردن حرفهایش را نداشت .


دریکی از جزوه های جنبش او می خوانیم که :
” اتریشی اول ، هیتلر ، سیاستمداران یهودی را تبعید کرد واتریشی دوم ، هوربیگر ، دانشمندان یهودی را تبعید کرد ” .
لوئیس پاولز و ژاک بریگر دو متفکر وروزنامه نگار بزرگ فرانسوی درباره آموزه های هوربیگر چنین نوشته اند :
” هوربیگر ادعا می کرد که می تواند حقایقی را درباره تاریخ بسیار باستانی کره زمین و همچنین آینده دور افشا کند . او همه نظریه های فعلی درباره تاریخ و فرهنگ و تمدن وظهور و نمو بشر را به راحتی روانه سطل آشغال می کند . او معتقد است که نه میلیونها سال پیش که صدها هزار سال قبل اقوام خدا گونه و غولها و تمدن بسیارپیشرفته ای وجود داشته . کل جهان یک جور بالندگی یکسان و مشابه را تجربه می کرده و چون موجود زنده ای هر بخش آن می توانسته بحش دیگر را به کار گیرد . کار پژّوهش بشر به ستاره ها کشیده شده بود و هرچه که در کیهان رخ می داد در وقایع زمین بازتاب پیدا می کرد و برعکس ” .
اما همه اینها چه ربطی به ارتفاعات بولیوی و شهر ویران شده تیاهواناکو داشت ؟
پاسخ این است که یکی از هواداران هوربیگر ، باستان شناسی بود به نام ادموند کیس که نه سال را صرف پژوهش در ارتفاعات آند نمود . در آنجا در تیاهواناکو دروازه سنگی غول آسایی را کشف نمود که امروزه به ” دروازه خورشید ” مشهور است . برای ادموند کیس ، حکاکی های روی دروازه خورشید نوعی تقویم را نشان می داد .
او ادعا می کرد که این دروازه برای رصد انقلابین و اعتدالین و هر روز سال و موقعیت ماه برای هر ساعت طراحی شده و از همه این داده ها می توان برای محاسبه گردش زمین استفاده کرد . کیس اصرار داشت که ” تمدن قومی که این تقویم را اختراع کرده از تمدن ما پیشرفته تر بوده ” .
با توجه به محاسباتش ، خود تیاهواناکو حدود ۲۷۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح بنا شده و به عقیده او این تقویم توسط ستاره شناسانی از دوره سوم حکاکی شده که شواهد علمی و انکارناپذیری برای ما فراهم کرده اند .
موجودات بالدار انسان و حیوان که روی دروازه حکاکی شده اند
در واقع هواداران نظریه های هوربیگر شواهدی از یک جور فاجعه جهانی را در داخل و اطراف تیاهواناکو پیدا کرده بودند . بعنوان مثال بقایایی از یک بندر بزرگ و رسوبات دریا در ارتفاع دو نیم مایلی و خاکسترفعالیتهای آتشفشانی که با گل و لای ناشی از سیل مخلوط شده بودند وداستان طوفان کتاب مقدس را یادآوری می کردند و حتی قطعاتی از استخوانهای غولهای ادعا شده و همه اینها هم زمانی رخ داده که ماه قبلی ما به اصطلاح منفجر شده و در ابتدا حلقه ای از آت وآشغال های فضایی ناشی از انفجار به دور زمین حلقه زده و پس از آن فاجعه آغاز شده .
فراموش نکنیم که – دست کم با توجه به تخمین هوربیگر – این نخستین بار نبوده و ما قبلا ماههای بسیارداشته و فجایع زیادی را تجربه کرده ایم . هوربیگر مدت زمان سپری شده ای که طی آن زمین فاقد هر نوع ماهی بوده را ۱۳۸۰۰۰ سال محاسبه کرده . در آن زمان شاهانی غول آسا برزمین حکمرانی می کردند . سپس حدود چهارده هزار سال پیش ماه فعلی به چنگ زمین افتاد و فاجعه دیگری آغاز شد .
از شمال و جنوب دریاها طغیان کرده و وارد نواحی میانی زمین شدند و در شمال بر فلاتهایی که اخیراً رنگ ماه به دام افتاده را می دیدند عصر یخبندان شروع شد .
آیا نظریه نحوه یخبندان جهانی هوربیگر کاملاً رد شده ؟
نه کاملاً چون حداقل طبق اسناد باستانی روزگاری غولهایی بر زمین جولان می داده اند .
منبع : TWILIGHT OF THE GODS
نوشته اریک فون دنیکن
در ادامه نویسنده به موضوع غولهای روی زمین می پردازد

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *