وظیفه رویداد ها در جوملا

 

مقاله رو با یک جمله شروع می کنم:
جوملا دیگر فقط یک سیستم مدیریت محتوا نیست بلکه یک فریم ورک جامع می باشد

Joomla

نظرات قدیمی و همینطور تجربه های قدیمی باعث می شوند شما از خیلی از امکانات مربوط به برنامه نویسی سیستم های مدیریت محتوا به صورت پیش فرض غافل بشوید منم هم سعی دارم در این مقاله کوتاه با یکی از بهترین های جوملا یعنی event ها شما را آشنا کنم.

event ها در جوملا چه کاری انجام می دهند ؟

event ها بیشتر در پلاگین نویسی جوملا کاربرد دارند و در حقیقت این امکان به برنامه نویس قدرت بسیار زیادی را می بخشد تا به صورت هدفمند یک بخش از یک صفحه جوملایی را به صورت سفارشی مورد هدف قرار بدهد.

خوب بیایید کمی ساده تر صحبت کنیم :

شما با event ها می توانید بدون اینکه دسترسی به یک قالب خاص در جوملا داشته باشید هر کدی را در هر صفحه جوملایی به صورت مثال بالای تیتر , آخر مطالب یا … فعال کنید.

توجه داشته باشید این امکان فقط برای کامپوننت های خود جوملا نمی باشد بلکه شما می توانید در خیلی از کامپوننت های بزرگ که این امکان را دارند نیز به صورت هوشمند مورد استفاده قرار بدهید و همینطور کد های خودتان را در هرجایی که فکر می کنید ایمپورت کنید

جوملا

جوملا

مثال کاربردی برای استفاده از event در جوملا

من همیشه فکر می کردم کاربران جوملایی یک مشکل بزرگ دارند و آن هم تغییر بک گراند صفحه یا کد های سفارشی مربوط به css و … ( یک صفحه خاص – یک مطالب خاص – یک منو ی خاص ) , خود با خودم فکر کردم چطور می توتم به کاربر این امکان را بدهم وقتی من دسترسی به قالب ندارم و هینطور امکان این هم نیست بگویم همه از یک قالب دیفالت استفاده کنند . پس من چند کار کوچک را انجام دادم

  • اول یک کامپوننت زدم که عکس یا کد سفارشی را از کاربر با اطلاعاتی که می خواستم بگیرد
  • دوم یک پلاگین با event جوملا زدم که مخصوصا مطالب بود و به آن فرمان دادم از دیتابیس چک کند اگر آیدی این صفحه با شناسه رکوردی که در کامپوننت من بود یکی بود پس ایده من جاری گردد.

امید وارم تا اینجای مقاله راضی بوده باشید . توجه کنید برای اینکه شما راحتر این موضوع را درک کنید من چند لینک برای شما آماده کرده ام که امید وارم مورد پسند شما قرار بگیرد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *