پالما ده مایورکا؛ بهترین مکان برای سفر خارجی در پاییز

 

اسپانیا، کشوری است در جنوب غربی قاره‌ی اروپا که به واسطه‌ی بهره‌مندی از جاذبه‌های گردشگری، در سراسر جهان از شهرت ویژه‌ای برخوردار است. از مهم‌ترین جاذبه‌های این کشور زیبا، حضور شهرها و دهکده‌های تاریخی است. مناطقی با مناظر دیدنی فوق‌العاده که هرساله جمع زیادی از گردشگران را از سراسر جهان به حضور در خاک خود فرا می‌خواند.

جاهای دیدنی پالما اسپانیا,پالما

از دیگر ویژگی‌های این کشور، قرارگیری آن در شبه‌جزیره‌ی ایبری است که جزایر و بنادر متعدد با مناظر شگفت‌انگیز و تماشایی را در خود جای داده است. همچنین احاطه شدن آن از سمت جنوب و شرق با دریای زیبای مدیترانه و هم‌مرز بودن آن از سمت شمال با خلیج بیسکای و نیز از غرب با اقیانوس اطلس، آب و هوایی مطلوبی را برای این کشور در بسیاری از ایام سال، به ارمغان آورده که خود در جذب گردشگر تاثیرگذار است.

از جمله مکان‌های دیدنی و پرطرفدار در بین نقاط گردشگری و توریستی در اسپانیا، بندر زیبا و دوست‌داشتنی «مایورکا» (Mallorca)، است که در طول سال، جمعیت زیادی از مسافران به آن سفر می‌کنند. درواقع مایورکا یکی از چهار جزیره‌ی اصلی مجمع‌الجزایر باله آریک است که در سواحل اسپانیا و در دریای مدیترانه جای گرفته است.

جاهای دیدنی پالما اسپانیا,پالما

بندر مایورکا، از زیباترین مناطق اسپانیا و یکی از چهار جزیره‌ی مجمع‌الجزایر باله آریک است

جزیره‌‌ای فوق‌العاده زیبا با دیدنی‌هایی فوق‌العاده از طبیعت، ساحل و دریا که امکان انجام فعالیت‌های ورزشی و هیجانی، خود بر محبوبیت و شگفت‌انگیز بودن این مکان گردشگری افزوده است. مایورکا جزیره‌ای است نسبتا کوچک که سواحل رویایی آن با شن‌های سفید و طلایی، آب‌های شفاف و کریستالی و خلیج‌های زیبا در بین گردشگران محبوبیتی شگرف را کسب کرده است.

در بین مناطق جالب و دیدنی جزیره‌ی مایورکا، «پالما» (Palma)، یکی از معروف‌ترین جاذبه‌هایی است که مورد توجه مسافران و توریست‌های سایر کشورها قرار گرفته است. این شهر زیبا پایتخت مایورکا و البته وسیع‌ترین شهر جزیره نیز محسوب می‌شود که با حضور در آن می‌توان مکان‌های بسیار و مناسب برای اقامت یافت. شهری تاریخی با ساکنینی که به تاریخ غنی خود عشق ورزیده و آن را گرامی می‌دارند.

جاهای دیدنی پالما اسپانیا,پالما

پالما، در واقع مرکز مایورکا در اسپانیا است که حتی در ماه نوامبر دمای آن به ۲۰ درجه‌ی سانتی‌گراد می‌رسد و آب و هوای بسیار مطلوبی دارد. جز آب و هوای لذت‌بخش، دلایل متعدد دیگری باعث شده است تا این شهر به یکی از بهترین مقاصد گردشگری تبدیل شود که حتی در فصل زمستان و پاییز می‌توان برای سفر به این شهر، برنامه‌ریزی کرد.

یکی از جذاب‌ترین اقامتگا‌ه‌های این شهر، هتل پنج ستاره‌ی «کن‌سرا» (Can Cera)، است که در بنایی مربوط به قرن ۱۷ ساخته شده است و اتاق دبل آن ۱۳۸ یورو (تقریبا ۵۵۰ هزار تومان)، قیمت دارد. هتل «کالاتروا» (Hotel Calatrava)، نیز یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی در پالما است که معماری آن زیبا و خیره‌کننده بوده و نمایی به دلیل داشتن نمایی به سمت دریا، پرطرفدار است و مسافران باید برای اتاق دبل آن، هزینه‌ای برابر با ۱۵۵ یورو (تقریبا ۶۲۰ هزار تومان)، بپردازند.

جاهای دیدنی پالما اسپانیا,پالما

یکی از بهترین کارهایی که گردشگران می‌توانند در پالما انجام دهند، پیاده‌روی و قدم‌زدن در «کارر دل پالائو رئال» (Carrer del Palau Reial) است که باعث می‌شود به خوبی حس و روح این شهر را درک کنند.

کلیسای لاسئو به سبک معماری گوتیک و در قرن ۱۳ میلادی ساخته شده است

«لاسئو» (La Seu)، یکی از شگفت‌انگیزترین کلیساهای اسپانیا است که به سبک معماری گوتیک در قرن ۱۳ ساخته شده است. در نزدیکی آن، «لاآلموداینا» (La Almudaina) قرار دارد که یک دژ به سبک عربی است و توسط حکام موریش در قرن ۱۳ ساخته شده و معماری حیاط‌ها و گذرهای آن حماسی به نظر می‌رسد.

اگر گردشگران به جنبه‌های هنری پالما علاقه داشته باشند، می‌توانند به «اس‌بالوآرد» (Es Baluard)، نیز سری بزنند. این گالری داخل یک قلعه ساخته شده است. آثار برسس‌ها از جمله «سباستیا جونیر ویدال» (Sebastià Junyer-Vidal)، نقاش کاتالان و «خوآن میرو» (Joan Miró)، زیبایی خاصی به این قسمت از شهر بخشیده است.

جاهای دیدنی پالما اسپانیا,پالما

شهر پالما برای علاقه‌مندان به غذا و خوراکی‌های خوشمزه و نوشیدنی‌های رنگارنگ نیز بسیار مناسب و ایده‌آل است؛ اگر مسافری به دنبال غذاهای خوشمزه و رژیم غذایی این منطقه می‌گردد، می‌تواند به Mercat de l’Olivar، یکی از چند فروشگاه پالما رفته و خوراکی‌های بی‌نظیر و محلی آن را امتحان کند. همچنین آن‌ها می‌توانند برای خرید بهترین روغن زیتون به بومی‌های این منطقه ملحق شوند و از آن‌ها در خرید میوه و نوشیدنی نیز کمک بگیرند. برای صرف ناهار نیز «پینک گامبا» (Pink Gamba)، مکانی بسیار مناسب و فوق‌العاده برای امتحان کردن غذاهای خوشمزه است و گردشگران می‌توانند به آنجا رفته که در منوی غذای خود ترکیب خوشمزه‌ای از میگو و سالمون را پیشنهاد می‌دهد.

جاهای دیدنی پالما اسپانیا,پالما

Marc Fosh در هتل «کانونت دلا میسیو» (Hotel Convent de la Missió)، با استفاده از بهترین سرآشپزان انگلیسی، منوی غذایی لذت‌بخشی را سرو می‌کند. منوی غذایی گیاهی این رستوران نیز ۸۹ یورو (حدود ۳۵۰ هزار تومان)، قیمت دارد که شامل مغز بادام تند و سوپ روغن زیتون می‌شود.

رستوران هتل کانونت دلا میسیو، با بهترین سرآشپزهای انگلیسی، میزبان گردشگران است

«دتوکیو اِلیما» (De Tokio A Lima)، نیز یکی از بهترین غذاهای هتل «کن آلومار» است. برای امتحان کردن طعم بی‌نظیر تاکوهای بریان هم باید ۱۸ یورو (حدود ۷۰ هزار تومان) هزینه کنند.

اما جذابیت‌های پالما به همینجا ختم نمی‌شود و برای خرید، خیابان Passeige fel Born می‌تواند بهترین گزینه برای دوستداران خرید به‌ویژه علاقه‌مندان به طلا و جواهرات زیبا و کم‌نظیر باشد؛ چرا که جواهرات زیبا و چشم‌نوازی در آن دیده می‌‌شود.

کم‌تر از ۷ کیلومتر به سمت جنوب‌غربی، موزه‌ای به نام «فونداسیو پیلار خوآن میرو» (Fundació Pilar i Joan Miró) قرار دارد که این هنرمند کاتالان از سال ۱۹۵۶ تا زمان مرگش در سال ۱۹۸۳ میلادی روی آن کار می‌کرده و این موزه امروزه به یکی از جاذبه‌های ارزشمند و تاریخی شهر پالما در کشور اسپانیا تبدیل شده است.

جاهای دیدنی پالما اسپانیا,پالما

شاید از دیگر دلایل محبوبیت پالما در بین گردشگران، شهرت درختان نخل و گل‌های فراوان آن است که در با عبور از مسیرهای پیاده‌روی و نیز پارک‌های این شهر، حال و هوایی مطبوع و تازه را به عابرین می‌بخشد. همچنین تعدد درختان زیتون و بادام هنگام خروج از پالما و نیز چشم‌انداز بندر پالما که مملو از قایق‌های بادی است، تماشایی خواهد بود.

قطعا به دلیل همین جاذبه‌های گردشگری شهر پالما در کنار بهره‌مندی این شهر زیبا از آب و هوایی مطلوب در سراسر سال به‌ویژه در پاییز و زمستان، به عنوان یکی از برترین مکان‌های گردشگری کشور اسپانیا و حتی قاره‌ی اروپا برگزیده شده است.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *