پدر کرسپی و کتابخانه طلایی تایوس

پدر کرسپی متولد ۱۸۹۱ در میلان، ایتالیا بود. یک روحانی سلیسی که زندگی‌اش را وقف پرستش و امور خیریه کرده بود و بیش از ۵۰ سال در شهر کو اِنکا در اکوادور زندگی می کرد. او تحصیلکرده در علوم جامعه شناسی، گیاه شناسی و علوم انسانی و همچنین هنر موسیقی بود. وی بخاطر خدمات انساندوستانه ای که در اکوادور برای مردم بومی منطقه انجام می‌داد بسیار مورد احترام قبایل آنجا قرار داشت و بومیان در ازای تشکر از کمکهای او برایش هدایایی از آثار باستانی خود می آوردند. آن‌ها می‌گفتند که این اشیاء و آثار در غارهای زیر زمینی تایوس در زیر جنگلهای اکوادور قرار دارند که وسعت آن‌ها بیش از ۲۰۰ کیلومتر است. این آثار ارزشمند شباهتهای بی مثالی به آثار تمدنهای کهن سومر و مصر داشت و آنقدر زیاد بودند که موزه ای را پر کنند. محل این غارها هرگز کشف نشده است و بسیاری از جستجوگرانی که به دنبال غارها می گشتند توسط بومیان محلی کشته شده و برخی دیگر مانند نیل آرمسترانگ و اریک فون دانیکن به غارهای اشتباهی هدایت شدند.

کلیسای واتیکان به پدر کرسپی اجازه ایجاد یک موزه تاریخی در شهر کواِنکا را داد و این موزه تا سال ۱۹۶۰ باقی بود . اما پس از آن پدر کرسپی شروع به اظهار نظر در مورد شباهتهای عجیب میان این آثار و تمدنهای بین النهرین و مصر کرد. او تصور نمی‌کرد که این سخنانش مورد مخالفت عده ی زیادی قرار می‌گیرد و اندکی بعد از آن موزه به آتش کشیده شد و اکثر آثار آن از میان رفت به استثنای تعداد اندکی که نجات داده شد. پس از فوت پدر کرسپی در ۱۹۸۲ کلیسای واتیکان آثار باقی‌مانده را پنهان کرده و تا امروز اثری از آن‌ها پیدا نشده است.

محققی به نام ریچارد وینگیت این آثار را متعلق به تمدنهای آشور، مصر، چین و آفریقا دانسته. یکی دیگر از موارد گفته شده این است که این غارها با تمدن آتلانتیس ارتباط دارند.

اعتبار و زندگی پدر کرسپی مورد یقین و کاملاً حقیقی است اگرچه خاستگاه و عمر آثار باستانی اش هرگز شناخته نشده‌اند و ناپدید شدن آنها یافتن این پاسخها را مشکلتر می کند.

در اواخر دهه ۷۰ میلادی تیمی تحقیقاتی به رهبری دکتر پال چیسمن و جی. گُلدن بارتون از دانشگاه بیرمنگام به ملاقات پدر کرسپی رفته و عکسهای متعددی از آثار باستانی باقی‌مانده در کلکسیون شخصی وی تهیه نمودند. همچنین در سال ۱۹۷۶ مهندس و محقق اسکاتلندی به نام استنلی هال به ملاقات پدر کرسپی رفته و فیلمی مستند از وی و کلکسیون خانگی او تهیه کرده است که تعدادی از این تصاویر را ملاحظه می کنید.

PedarGerespi (2)

PedarGerespi (3)

PedarGerespi (4)

PedarGerespi (5)

PedarGerespi (6)

PedarGerespi (7)

PedarGerespi (8)

PedarGerespi (9)

PedarGerespi (10)

PedarGerespi (11)

PedarGerespi (12)

PedarGerespi (13)

PedarGerespi (14)

PedarGerespi (15)

PedarGerespi (16)

PedarGerespi (17)

PedarGerespi (18)

PedarGerespi (19)

PedarGerespi (20)

PedarGerespi (21)

PedarGerespi (22)

PedarGerespi (23)

PedarGerespi (24)

PedarGerespi (25)

PedarGerespi (26)

PedarGerespi (27)

PedarGerespi (28)

PedarGerespi (29)

PedarGerespi (1)

همچنین نظریه دیگری که در مورد پدر کرسپی وجود دارد این است که او را هیتلر می‌دانند و برخی معتقدند هیتلر پس از شکست در جنگ جهانی دوم با‌شخصیت مبدل به اکوادور گریخت و تحت عنوان پدر کرسپی به حیات خود ادامه داد. چرا که هیتلر نیز به باستان شناسی و علی الخصوص تمدنهای بابِل و سومر بسیار علاقه داشته و آثار آنان را جمع آوری می‌کرده است. این نظریه به دلیل وجود اطلاعات کامل در مورد زندگی پدر کرسپی مورد شک و تردید بسیاری می باشد.
اسامی به لاتین:

-ّFather Crespi
-Richard Wingate
-Dr. Paul Cheesman
-J. Golden Barton
Stanely Hall
http://www.ancient-origins.net/ancient-places-americas/father-crespi-and-missing-golden-artefacts-001196

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *