چگونه در اکسل دو عدد را با هم ضرب کنیم؟

مطابق شکل زیر، برای به دست آوردن حاصل‌ضرب اعداد ستون D در ستون E، در روش سنتی باید فرمول E1*D1= را در سلول F1 بنویسید و سپس فرمول را در سلول‏‌های متناظر مربوط به سطرهای دیگر کپی نمایید.

چگونه در اکسل دو عدد را با هم ضرب کنیم؟

ولی با استفاده از فرمول نویسی آرایه‌ای شما می‌‏توانید به صورت یکجا محدوده‌ی (F1:F3) در ستون F، را انتخاب نموده و سپس عبارت D1:D3*E1:E3= را در آن بنویسید. برای راحتی کار می‌توانید بوسیله روش نام گداری محدود یک نام برای محدوده‌‌های D1:D3 و E1:E3 اختصاص دهید.
چگونه در اکسل دو عدد را با هم ضرب کنیم؟

تنها تفاوت فرمول نویسی آرایه‌ای با فرمول نویسی معمولی نحوه‌ی تائید فرمول می‌باشد. در واقع در فرمول نویسی آرایه‌ای بجای استفاده از کلید Enter، باید سه کلید Ctrl + Shift + Enter را همزمان فشار داد. پس از تائید مشاهده می‌کنید که در اطراف فرمول D1:D3*E1:E3= دو علامت کروشه {} ایجاد شده است. (دقت کنید که این دو کروشه بصورت خودکار پس از استفاده از سه کلید Ctrl + Shift + Enter ایجاد می‌شود بنابراین نباید بصورت دستی در ابتدا و انتهای فرمول کروشه بگذارید.

چگونه در اکسل دو عدد را با هم ضرب کنیم؟

اگر تصمیم داشته باشید که مجموع سلول های F1:F3 را محاسبه کنید می‌توانید با انتخاب سلول F4، فرمول (Sum(F1:F3= را بنویسید و تائید کنید. اگرچه اگر هدف اصلی محاسبه مجموع ضرب ستون D و E بود می‌توانستید همان ابتدا از فرمول نویسی آرایه‌ای استفاده کنید و در سلول F4 فرمول (Sum(D1:D3*E1:E3= را نوشته و برای تائید سه کلید Ctrl + Shift + Enter را همزمان فشار دهید.


پیشنهاد می شود از مطالب زیر نیز بازدید فرمایید .

مطالب مرتبط

۶ دیدگاه‌

  1. Sajjad گفت:

    ممنونم از مطالب خوبتون

  2. محسن گفت:

    سلام
    اگر بخواهیم اعداد ۱ تا ۹ را که بر ترتیب در سطر ها داریم در اعداد ۱ تا ۹ که در ستونها داریم فقط با نوشتن یک فرمول در خانه اول و کپی در خانه های بعدی ضرب کنیم چگونه میشور

  3. مهشید گفت:

    عالی بود

  4. علی گفت:

    ممنونم. استفاده کردم

  5. ابراهیم گفت:

    مرسی بابت مطلب مفیدتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *