چگونه لاغر شویم؟

چگونه لاغر شویم؟

در ابتدا نکته ای حائز اهمیت را به شما یادآور می شویم و آن اینکه از هر رژیم غذایی که لاغری شما را در مدت زمان محدودی تضمین می کند اجتناب نمایید. لاغری یک فرایند زمان بر است و بیشتر از همه وابسته به تغذیه و ورزش مناسب است. یعنی بهتر است به جای پرسیدن سوال چگونه لاغر شویم، بپرسید چه بخوریم تا لاغر شویم و همچنین چه ورزشی کنیم تا لاغر شویم.

چه بخوریم تا لاغر شویم؟

یک نکته کلی در مورد تغذیه وجود دارد و آن اینکه برای لاغر شدن باید میزان انرژی که غذا در بدن شما تولید می کند از میزان انرژی مصرفی شما کمتر باشد تا چربی های شما سوزانده شود. لیست ها و جداول فراوانی وجود دارند که میزان کالری مصرفی هر فعالیت و همچنین میزان کالری تولیدی مواد غذایی مختلف را به شما نشان می دهند که بر اساس آنها می توانید مقدار غذا و کالری مورد نیاز در طول یک روز را تخمین بزنید.

اما به نکات زیر نیز عمل کنید:

۱ـ روزانه حداقل ۸ لیوان آب بنوشید: این کار به فرایند سوخت و ساز بدن، سرعت می بخشد.

۲ـ بهتر است به جای قندهای ساده مانند انواع شیرینی، از موادی که دارای قند پیچیده هستند استفاده کنید مانند: سبزیجات، غلات سبوسدار، و میوه ها.

۳ـ از لبنیات کم چرب مانند تخم مرغ، گوشت قرمز و گوشت سفید بدون چربی استفاده کنید.

۴ـ از روغن های گیاهی استفاده کنید.

۵ـ از فست فود و نوشابه گازدار تا حد امکان استفاده نکنید.

۶ـ استفاده از شیرینی ها، عسل و خرما را محدود کنید.

۷ـ در روز حداقل یک بار سوپ بخورید

و اما چه ورزشی بکنیم تا لاغر شویم؟

مهمترین و ساده ترین ورزشی که می توان برای لاغری توضیه کرد پیاده روی می باشد. سعی کنید هر روز صبح به مدت نیم ساعت پیاده روی کنید. اما می توانید از ورزش هایی مانند شنا و زدن وزنه نیز استفاده کنید که توصیه می شود از یک مربی ورزش یک برنامه منظم ورزشی و هدفمند بگیرید.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*