چگونه ماهی را پاک کنیم؟

چگونه ماهی را پاک کنیم؟

شیوه پاک کردن ماهی بستگی به نوع ماهی و شیوه طبخ آن دارد. اما در اینجا فرض را بر این می گذاریم که شما می خواهید یک ماهی کوچک را برای سطخ کردن آماده کنید.. ابتدا یک چاقوی تیز آماده کنید. مقدار روزنامه در زیر سینی که میخواهیم ماهی را درون آن آماده کنید پهن کنید و توصیه می شود برای پاک کردن ماهی از دستکش یکبار مصرف استفاده کنید.

ابتدا ماهی را با آب سرد بشویید تا مواد لزج روی آن برود سپس چاقو را بر روی ماهی در طول بدن ماهی بکشید تا پولک های آن ریخته شود. سپس ماهی را دوباره با آب سرد بشویید.

در خط شکمی ماهی در نزدیکی باله یک سوراخ کوچک ایجاد کنید و چاقو را درون سوراخ فرو کنید و در امتداد آن از دم تا نزدیک آبشش ماهی شکافی ایجاد نمایید. این شکاف را فقط روی پوست ایجاد کنید و سعی کنید اندام داخلی را نبرید. سپس اندام داخلی را خارج نمایید. روی خط قرمز در طول ستون مهره ها نیز شکافی ایجاد کرده و از آنجا نیز اندام داخلی را خارج نمایید. آبشش‌ها را از ناحیه شکاف سرپوش آبششی خارج کنید و یا آبشش‌ها را قطع کنید. یک بار دیگر ماهی را با آب سرد بشویید. اکنون ماهی آماده طبخ می باشد اما اگر دوست دارید می توانید سر و دم آن را نیز جدا کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *