گراهام هنکوک و نظریات جدید

گراهام هنکوک

آیا آنچه ما از تاریخ می دانیم درست است؟ سوالاتی که علم پاسخی برایشان ندارد…. آیا تمدن هایی قدیمی تر از سازندگان اهرام نیز وجود داشته؟

گراهام هنکوک مولف و محقق انگلیسی،در کتاب جدیدش بنام ” جادوی خدایان”، شواهد قانع کننده ای مبنی بر اینکه تمدن انسان بسیار قدیمی تر از آنی که قبلا تصور می شد آورده است .

آیا باستان شناسان و زمین شناسان،در همه این سال ها اشتباه می کرده اند؟ هنکوک ادعا کرده است که آثار تمدنی در مصر، بین النهرین، پرو،مکزیک ،اندونزی تنها،بقایای فرهنگ نخست هستند که مصریان باستان آن را زپ تپی می نامیدند یعنی خانه اولی ها. نظریه او می گوید که مصر و سایر تمدن ها ریشه شان مرتبط می شود به “دنیای گمشده”. شهرهای بزرگ توسط بازماندگان تمدن اول ساخته شدند، تمدنی که اکنون بقایای آن بطور حتم در کف اقیانوس ها مدفون شده است.

نظریه ای که هنکوک در اینجا مطرح می کند اینست که :

چرا تمام تمدن ها در تمام قاره های جهان سازه های هرمی همراه با هیروگلیف هایی منقوش بر آن ها ساخته اند؟

چرا بیشتر این هیروگلیف ها نقوش دورگه حیوان و انسان را نشان می دهند؟

چرا همه شان از دانش نجومی و ریاضی پیشرفته ای بهره مند بوده اند؟

چرا همه ، مردگان خود را مومیایی می کردند؟

چرا علم مدرن نمی تواند این تشابهات را توضیح دهد؟


پس از انتشار نظریات او ، علیرغم دلایل محکم ، بسیاری او را آماج حملات قرار دادند . یکی از این منتقدان ، مجله نیو ساینتیست ، به شدت او را مورد حمله قرار داد ، اما جالب اینجا بود که همین مجله ده سال بعد در چرخشی عجیب ، نظریات هنکوک را پذیرفت . یکی از دلایل هنکوک بر مدعایش ، کشف بقایای تمدنی اسرار آمیز در کوبکلی تپه در ترکیه بود . در آنجا ستون های T شکل بزرگی با قدمتی ۱۲۰۰۰ ساله کشف شد که ۶۰۰۰ سال از هرم گیزه و استون هنج انگلستان قدیمی تر می باشد ، بناهایی مانند اهرام و استون هنج متعلق به دوره ای بنام نئولیتیک یا عصر سنگ جدید هستند در حالی که گوبکلی تپه متعلق به دوره عصر سنگ قدیم ، پالئولتیک است.

گراهام هنکوک

اما در اینجا است که همه چیز اسرار آمیز می شود. در دوره ای که انسان می بایست در مرحله بسیار اولیه یعنی دوره شکار با سنگ باشد و در گروه های کوچک بدوی زندگی کند،چطور توانسته دست به کارهایی بزند که نیازمند، برنامه ریزی دراز مدت، تقسیم کار و مهارت های مدیریتی سطح بالا باشد. دوایر سنگی گوبکلی تپه،نشان دهنده یک درک جامع از ریاضیات و سنگتراشی دقیق می باشند. بنابراین آنچه که ما درباره اعصار کهن می دانیم کلا اشتباه است.

گراهام هنکوک

نکته عجیب در گوبکلی تپه اینست که در آنجا ستونی بنام ستون ۴۳ وجود دارد که کاملا با تقویم مایاها منطبق است.ستون ۴۳ دقیقا به تاریخ مشهور مایان یعنی ۲۱ دسامبر ۲۰۱۲ اشاره دارد، تاریخی که بر اساس تقویم مایان یا انسان به تکامل معنوی می رسد یا نابود می شود. اینرا در نظر داشته باشیم که گوبکلی تپه هزاران کیلومتر با تمدن مایان در آمریکای مرکزی فاصله دارد و هزاران سال قدیمی تر از آن است. آیا این تشابهات تمدنی صرفا اتفاقی است؟ برخی از محققان بر این باورند که گوبکلی تپه سرمنشأ یا مادر تمام تمدن هاست، آنها مخترع کشاورزی و معماری بوده اند. دقیقا مانند اهرام ثلاثه، سنگ های گوبکلی تپه نیز دقیقا در انطباق با ستاره ها ساخته شده اند.ایا عجیب نیست تمدنی در ۱۲۰۰۰ سال پیش بتواند در این درجه از علم و دانش باشد؟

آیا ما واقعا از گذشته مان باخبریم…..

مطالب مرتبط

۳ دیدگاه‌

  1. رحیم گفت:

    مطالب این سایت جامع وجالب است،بااین مستندات والواح سومری درموردخدایان،فرازمینیهاو…چراخدای یکتا(الله،یهوه)درقران وتورات اصراربه این داردکه خدایی جزاونیست؟وباکسانی که خدایان دیگررامیپرستنددشمن است!!

  2. سحر گفت:

    ترجمه فارسی این کتاب موجوده؟

  3. farzad گفت:

    با وجود انبوه مطالب فوق العاده و عالی در این سایت که بسیار کم مانند آن در سایت های ایرانی هست
    -اللخصوص مباحث متافیزیک و باستانی اما نکته حیرت انگیز و واقعا ضعف بزرگ و مشهود آنست که نه تنها انبوه موضوعات متنوع (عموما از رفرنس مجموعه بیگانگان باستانی) به صورت بسیار بسیار موجز و بعضا در حد چند سطر!!! بیان شده!! مهمتر آنکه هیچ رفرنس و مراجعی برای پیگیری و خواندن بقیه موضوه وجود ندارد!!! چرا؟؟؟!!!
    اصولا هر مبحث و موضوع مطروح بدون دادن آدرس برای مطالعه کامل آن موضوع مانند سرگردان کردن افراد در هزار توی سوالات و افکار است
    و تازه باید راه افتاد و با سعی و خطا تکه تکه از کلمات محدود آن ۳-۴ خط در گوگل و…. بگردیم دنبال یافتن ادامه موضوع‍‍‍
    ممکن است بفرمایید چرا؟! و واقعا حیف نیست وقتی بعنوان تنها سایت در طرح این موضوعات با عناوین خوب و گسترده هستید صرفا ارایه کننده سر تیتر نباشید و اگر خودتان امکان ارایه مابقی و کامل آن موضوعات را نداریدو نیز امکانات ارجاع به لینک های اصلی و مرجع ذکر ان موضوعات را ندارید حد اقل به طرح اینگونه نپردازید که خواننده و جستجوگر را در هزارتوی سرگردانی در اختراع دوباره چرخ!! و گشتن دنبال دانه دانه رفرنس های احتمالی رها کنید!!
    واقهعا حیف است این سایت میتواند نمونه باشدfarzd

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *