گوگل سرویس ارسال پیام جدیدی به نام «الو» راه اندازی کرد

شرکت آلفابت، مالک تجاری گوگل روز چهارشنبه سرویس (اپ) پیام رسانی الو را راه اندازی کرد که علاوه بر سرویس جستجوگر گوگل به سیستم خودآموز اتوماتیک برای «بهبود» کارش به مرور زمان مجهز است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این سرویس پیام رسانی که در ماه مه امسال رونمایی شد با سرویس‌های مشابه مثل واتس اپ و مسنجر متعلق به شرکت فیسبوک رقابت خواهد کرد.

سرویس پیام رسانی الو مثل سیری، دستیار مجازی برای کاربران اپل، خدمات مشابهی دارد. کاربران این سرویس با پیام حاوی سئوالات خود را می توانند به صفحه ویژه‌ای بفرستند و نتیجه جستجوی گوگل در پاسخ پیام برای آنها ارسال خواهد شد.

آمیت فولای، یکی از مدیران تولید این ابزار جدید در پیامی روی وبلاگ گوگل نوشت:«هر چه از این ابزار بیشتر استفاده کنید به مرور زمان کارکرد آن بهبود می یابد.»

این سرویس ابزاری دارد به نام «پاسخ هوشمند» که برای هر پیام دریافتی یک پاسخ پیشنهاد می دهد و با فشار دادن یک دکمه یا ملس صفحه موبایل می توان آن را ارسال کرد.

آمیت فولای افزود:«به عنوان مثال اگر دوستتان از حیوان خانگی خود عکسی برای شما بفرستد ابزار پاسخ هوشمند پیشنهادی خواهد داد مثل: چه نازه.»

کاربران می توانند همزمان با فرستادن تصویر به آن چسبانک و یا نقاشی اضافه کنند.

پیام‌های ارسالی روی شبکه پیام رسان الو فقط زمانی که از حالت «ناشناس» استفاده شود رمز گذاری می شوند.

در شبکه پیام رسانی واتس اپ تمامی پیام‌ها در هر شرایطی رمز گذاری شده هستند.

به گفته شرکت آلفابت سرویس پیام رسانی الو از هم اکنون فعال شده وظرف چند روز آینده در سراسر جهان قابل دسترس خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه طرفداران دفاع از حریم خصوصی کاربران به محض راه اندازی سرویس پیام رسانی گوگل از آن انتقاد کرده و می گویند این سرویس می تواند راه جمع آوری اطلاعات خصوصی مردم برای نهادهای امنیتی را باز کند. ادوارد اسنودن کارمند سابق نهادهای اطلاعاتی آمریکا نیز در مورد استفاده از این سرویس هشدار داده است.

اما گوگل در دفاع از این ابزار جدید می گوید کاربران می توانند از حالت «ناشناس» استفاده کنند که پیام‌های آنها را رمز گذاری می کند.

شرکت گوگل در توصیف خدمات این ابزار جدید گفت:«دیگر لازم نیست هنگام تماس با دوستان مکالمه خود را قطع کنید و به دنبال اطلاعاتی بگردید که قرار است در پیامهای شما ارسال شود. ابزار پیام رسانی الو به شما کمک خواهد کرد راحت تر برنامه ریزی کنید، اطلاعات مورد نظرتان را پیدا کنید و منظورتان را خیلی ساده تر بیان کنید.»

این ابزار جدید با تلفن‌های موبایلی که از سیستم اندروید گوگل و یا آی‌اواس اپل استفاده می کنند قابل انطباق است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، گوگل برای بدست آوردن سهم یشتری از بازار سرویس‌های پیام رسانی که در احاطه شبکه هایی مثل واتس اپ است با چالش بزرگی روبرو است.

شرکت فیسبوک شبکه واتس اپ را در سال ۲۰۱۴ به بهای ۲۰ میلیارد دلار خریداری کرد که اکنون بیش از یک میلیارد مشترک دارد. فیسبوک در ماه ژوئیه امسال اعلام کرد که تعداد کاربران سرویس پیام رسانی خود این شبکه اجتماعی از مرز یک میلیارد نفر عبور کرده است.

شرکت اپل نیز برای جا نماندن از این بازار پر رقابت هفته گذشته سرویس پیام رسانی خود را در قالب ابزار آی‌اواس-۱۰ تکمیل کرده و به بازار عرضه کرد.

ابزارهای پیام رسانی شرکت گوگل در گذشته نتوانستند بخوبی با سرویس‌های مشابه در سطح جهان مثل واتس اپ، وایبر، وی چت و اسکایپ رقابت کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *