آلماتی؛ «کایندی» دریاچه درختان غان

 

majestic-mountain-lake-kaindy-in-mountains-kazakhstan-4k-timelapse-september-2016-almaty-and-astana-kazakhstan_r0jdgdtjg

یکی از مناظر شگفت انگیز طبیعی در نزدیکی آلماتی در شرق قزاقستان، «دریاچه کایندی» (Lake Kaindy)است که به خاطر درختهای توس یا غان که از دل آب روییده اند، معروف است.

این جنگل در دریاچه ای به نام «کایندی» قرار دارد که در ۱۲۹ کیلومتری جنوب شرق شهر آلماتی، بزرگترین شهر قزاقستان و پایتخت پیشین این کشور واقع شده است.

دریاچه «کایندی» به معنای دریاچه درختان توس است. این دریاچه پس از زمین لرزه و لغزش زمین در سال ۱۹۱۱ میلادی شکل گرفت، که عملا سدی طبیعی ایجاد کرد. آب، جنگلی را که در اینجا بود فرا گرفت اما تعدادی از درختان توانستند مقاومت کنند.

حیرت انگیزتر از همه اینکه به نظر می رسد درختان در زیر آب همچنان در حال رشد هستند.

دومان دوبائف، از پارک طبیعی دریاچه «کولسای» در جنوب شرق قزاقستان درباره درختان این دریاچه جنگلی می گوید: «درختان اینجا به خاطر سردی آب دوام آورده اند. گردشگران برای شنا کردن و دیدن این جنگلهای زیبا در زیر آب، به اینجا می آیند.»

طول «دریاچه کایندی» تقریبا ۵۰۰ متر است و عمق برخی از جاهای آن به ۳۰ متر هم می رسد. مناظر کوهستانی در نزدیکی این دریاچه به جذابیت و زیبایی مناظر آن افزوده است و گردشگران می توانند از آن در نزدیکی دریاچه درختان غان لذت ببرند.

منبع : euronews

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *