آموزش اصولی آرایش کردن

اگر نحوه درست آرایش کردن را نمی دانید و یا اگر زیبا آرایش کردن را دوست یاد بگیرید با اینفو همراه باشید تا زیبا شوید و زیبا بمانید. هر دختری باید چگونه آرایش کردن و نحوه زیباتر شدن را بداند. در ادامه مطلب چگونه زیبا آرایش در کوتاه ترین زمان ممکن را می خوانید.

گام یک – ابروها (۳ دقیقه)

زمانی آرایشگری به من گفت: “وقتی انحنای ابروی زنی درست است، می توانید با اطمینان بگویید که احساس جذابیت می کند.” در واقع هم چنین است. یک ابروی زیبا این تصویر را به وجود می آورد. در این جا چند نکته ی کوچک و ساده آمده است که به شما کمک می کند از اشتباهاتی که اغلب هنگام برداشتن ابرو پیش می آید اجتناب کنید و ابروهای تان را خیلی قوس داریا خراب نکنید.
پیش از برداشتن ابروها، شکل دلخواه تان را با سایه زدن توی ابرو طراحی کنید. موها را به شکل ردیف های افقی در نظر بگیرید و هر بار تنها یک ردیف را بردارید. هر چند لحظه یک بار دست نگه دارید و عقب بروید و در آینه ببینید که چطور پیش می روید. مطمئن شوید که زیادی روی نمی کنید؛ آخرین مویی که می خواهید بردارید همیشه همانی است که باید سرجایش بماند!
در پایان، ابروهای تان را با شانه مرتب کنید تا شکل و نظم بگیرند.

گام دوم – ماسک صورت (۵ دقیقه)

یک ماسک فوری در طول روز، طراوتی آنی به پوستتان می بخشد. به علاوه، التهاب پس از برداشتن موها را تسکین می دهد. برای سفت و جوان نشان دادن پوستتان، ماسک های سفت کننده (firming mask) را امتحان کنید. برای جذب چربی اضافی و جمع کردن منافذ پوست، از ماسک های خاک چینی (clay mask) یا کائولین (kaolin) استفاده کنید. برای آن که به پوستتان طراوت ببخشید تا برقی از شادابی روی آن بنشیند، ماسک های مرطوب کننده را امتحان کنید.
ماسک را روی صورت بگذارید و ۵ دقیقه استراحت کنید. پاهای تان را دراز کنید و چند نفس عمیق و آرام بکشید. ماسک را با آب خنک بشویید.

گام سوم – پوست (۳۰ ثانیه)

هر جا که لازم است از کرم پودر یا پوشاننده استفاده کنید. اگر می خواهید چهره تان درخشان تر به نظر برسد، از کرم پودر منعکس کننده ی نور استفاده کنید. بخش سرگرم کننده ی کار این جاست. از مواد آرایشی لایت دیفیوزینگ (light-diffusing) یا لایت رفلکتینگ (light-reflecting) استفاده کنید؛ این مواد رقیق اند و حاوی ذرات ریز ساییده شده ی املاح که نور را جذب می و منعکس می کنند. این مواد به معنای واقعی کلمه صورت شما را روشن و براق می کنند.

گام چهارم – سایه چشم (۲ دقیقه)

برای جذاب تر کردن چشمانتان، از رنگ های تیره یا براق سایه چشم استفاده کنید، اما اگر این کار را می کنید بقیه ی آرایشتان را نسبتاً کم رنگ انتخاب کنید.
جین فورد، خالق و پایه گذار محصولات آرایشی بنفیت کازمتیکز (Benefit Cosmetics) می گوید برای نهایت جذابیت، چشمانی با آرایش زیاد و لب ها و گونه هایی با جلوه ای طبیعی داشته باشید. او این نکات را برای دستیابی به چنین ظاهری پیشنهاد می کند:
با استفاده از برس سایه چشم یک سایه چشم تیره (قهوه ای، خاکستری یا بنفش) را از خط مژه ها تا پای چشم بکشید (یا سایه چشمی اکلیلی را از خط مژه تا زیر ابروها بکشید).
با مداد چشم سیاه و نرم یا خط چشم، خط بالا و پایین چشم را بکشید. برای آرایشی ملایم تر، یا اگر رنگ پوستتان روشن تا متوسط است، از مداد چشم قهوه ای استفاده کنید و طوری آن را با گوش پاک کن یا نوک انگشت پخش کنید که چشم ها را در گوشه ی بیرونی کشیده نشان دهد.

گام پنجم – ریمل (۱ دقیقه)

فرمژه بزنید و بعد یک (یا دو) لایه ریمل.

گام ششم – رنگ (۹۰ ثانیه)

کمی رژگونه به گونه های تان بزنید و پخشش کنید. اگر رژلبتان از جنسی است که پخش یا آب می شود، ابتدا خط لبتان را با مداد هم رنگ پوستتان بکشید و برای تاکید بیش تر روی لب های تان به خصوص اگر رنگ رژلبتان تیره مثلاً شرابی یا قرمز است، با قلم مو رژ بزنید. زمانی که از قلم مو استفاده می کنید رژ را به سمت داخل دهان پخش کنید تا از ایجاد حلقه ای رنگی در حاشیه ی لب هایتان جلوگیری کنید.

گام هفتم – پودر (۳۰ ثانیه)

لایه ی نازکی از پودر نیمه شفاف روی صورتتان بزنید، اما مراقب باشید که کم باشد. پودر اضافی داخل چین و چروک های صورت می رود و باعث می شود چهره تان خشک و بی حالت به نظر برسد.

گام هشتم – موهای تمیز (۹۰ ثانیه)

اگر وقت ندارید موهای تان را بشویید بهتر! در واقع موهای نشسته بهتر حالت می گیرند. موهای تان را عقب بکشید و بالا یا وسط سرتان دم اسبی درست کنید. یک دسته مو را دور آن بپیچید و انتهای آن را زیر موها فرو کنید (در صورت لزوم آن را با سنجاق سر محکم کنید).
اگر ظاهری آزادتر و راحت تر را می پسندید، چند رشته را از میان موهای تان جدا کنید یا انگشتانتان را در میان موها فرو برید تا گره موهای تان را شل کنید. یک فایده جانبی جمع کردن موها این است که چهره تان بیش تر به چشم می آید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *