آیا تسلا می توانست به دنیا انرژی نامحدود دهد

نیکلا تسلا

نیکلا تسلا ، یکی از بزرگترین نوابغ قرن بیستم که البته نسبتا کمتر شناخته شده است ، در رابطه با این مرد بزرگ تئوری های توطئه متعددی وجود دارد که یکی از آن ها این است که تسلا انرژی پاک و نامحدود را کشف کرده است ، اما سرمایه داران بخاطر منافع جیب خود نگذاشتند ، ایده های او عملی شود ، زیرا در صورت بودن انرژی مجانی و نامحدود بازار آن ها کساد می شد .

در زمان فوتش ، حدود ۳۰۰ اختراع به نام او ثبت شده بود ، بسیاری از تکنولوژی هایی که امروزه در دسترس بشر است مستقیم یا غیر مستقیم به ایده های تسلا مرتبط است . نقل قولی از او وجود دارد که گفته ، زمان حال از آن آنهاست ، اما آینده از آن من و ایده های من است .

به طور مختصر تکنولوژی هایی مثل ریموت کنترل ، سرعت سنج ، ایکس ری ، رادیوی وایرلس ، نور نئون و راه آهن الکتریکی و . را او اختراع نموده است . او ادعا کرده بود که ایده هایش را از موجودات دیگری می گیرد و می گفت که او یک دریافت کننده است و در کیهان مرکزی وجود دارد که دانش در آنجا نهفته است .

نیکلا تسلا

برخی گفته اند او در زمان رعد و برق به دنیا آمده و حتی رعد و برق با او برخورد کرده است ، او در کودکی یک نابغه کامل بود و اسباب بازی های عجیبی می ساخت او در جوانی به مجارستان رفت و به کاری مشغول شد اما بعدا فهمید که آنجا او را ارضا نمی کند و پس مدتی به آمریکا رفت و در نیویورک ساکن شد و پس از مدت کوتاهی دستیار توماس ادیسون شد .

اما دیری نپایید که با هم اختلاف پیدا کرده و از هم جدا شدند ، تسلا، ادیسون را آدمی غیر علمی در رویکردش می دانست و ادیسون هم تئوری های او را قبول نداشت . ادیسون بر جریان برق مستقیم و تسلا بر جریان متناوب تاکید داشتند ، آن ها هر دو طرح شان را برای برق دهی به شمال شرق آمریکا به دولت ارائه کرده و آبشار نیاگارا را بعنوان منبع در نظر گرفتند و هر دو تیم های عملیاتی خود را در آنجا مستقر نمودند.

نیکلا تسلا

در رقابت در بین آن ها ، ایده تسلا از نظر مقامات بهتر و مقرون به صرفه تر و موثرتر بود و پذیرفته شد و آن ایده اکنون اساس نیروی برق بین المللی بوده و مورد استفاده است . شخصیت تسلا طوری بود که به هیچ وجه به فکر پول نبود او تا آخر عمر در هتلی در نیویورک زندگی کرد و در همان جا هم فوت کرد .

او در آخر عمر حتی مقروض بود ، اما ادیسون چنین خصوصیتی نداشت و در کنار نبوغش آدم تاجری نیز بود و بسیار هم ثروتمند بود ، اما به فکر ثروت بودن دلیل نمی شود که او آدم بدی بوده و تسلا آدم خوبی ، تسلا معتقد بود که انرژی نامحدود و آزاد در محیط وجود دارد و فقط باید روش بهره برداری از آن را بیابیم . اما اینکه او در این زمینه اختراعی داشته است و برخی آن را پنهان کرده اند ، نه  منطقی بنظر می رسد و نه کسی از آن اطلاع دارد .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *