آیا یافتن تمدن های هوشمند فرازمینی به سادگی با بررسی میزان انرژی زائد کهکشانی ممکن است؟

پروفسور مایکل گرت

جدیدترین تحقیقات در زمینه احتمال ارتباط با موجودات هوشمند فرازمینی به این نتیجه رسیده است که یافتن ردی از تمدن های فرازمینی به آن صورتی که قبلا تصور می شد ، نخواهد بود .

پروفسور مایکل گرت از دانشگاه لیدن در مقاله‌ای نوشته است که تلاش برای کشف انرژی زائد متصاعد شده بوسیله اینفرارد  از کهکشان هایی که انرژی بیش از حد نرمال منتشر می کنند ، از آنچه که قبلا تصور می شد ، دشوارتر است .

دانشمندان دانشگاه پن ، چیزی در حدود ۱۰۰۰۰۰ کهکشان نامزد نشر انرژی زائد بیش از حد نرمال را بررسی کردند و متاسفانه تمام این نشر بیش از حد انرژی ، صرفا بدلایل طبیعی تولید شده بودند و نه به دلیل فعالیت های موجودات هوشمند فرازمینی . به عقیده دکتر گرت ، تمدن نوع ۳ ، اساسا در کیهان وجود ندارند ، این یعنی ، با خیال راحت بخوابید و فکر حمله فضایی ها را از سر خارج کنید .

پروفسور مایکل گرت

در تحقیقی که انجام شد ، تمدن های کیهانی بر اساس مقدار انرژی که تولید می کنند به سه دسته تقسیم می شوند ، اول تمدن نوع ۰ ، که تمدن ما انسان ها است ، تمدنی دیگر ، نوع ۱ است ، یعنی تمدنی که قادر است انرژی ستاره مادرش را در سیاره اش بهره برداری کرده و آن را ذخیره کند ، که تمدن ما انسان ها الان به آن نزدیک است . تمدن دیگر نوع ۲ است ، یعنی تمدنی که می تواند کل انرژی ستاره مادرش را بگیرد و ذخیره کند و این تمدن این کار را با استفاده از گوی های دایسونی انجام می دهد و تمدن نوع ۳ تمدنی است که قادر به بهره برداری و ذخیره کل انرژی کهکشانش می باشد و این تمدن های نوع ۳ هستند که محققان فرازمینی به دنبال یافتن آن هستند .

زیرا با توجه به حجم و اندازه آن ها و خروجی انرژی شان ، یافتن آن ها ساده تر خواهد بود و این کار با بررسی میزان زائد گرمایی که آن ها پس می دهند ، انجام می شود که گفته شده تمام تمدن ها قادر به تولید آن هستند . البته نظریه دیگری وجود دارد که می گوید ممکن است تمدن های فرازمینی به هیچ وجه  انرژی زائد منتشر نکنند که اگر چنین باشد باید به سراغ راه های دیگری برای کشف آن ها رفت .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *