ابتکار ساده، نتیجه خوشمزه: ته چین لایه‌ای گوشت

هر وقت موقع خرید گوشت بانو سراغ Birstek یا Filipino Beef Steak می‌رود، قند توی دلم آب می‌شود. قبل از این که بگویم چرا بگذارید بگویم که Birstek یک نوع گوشت استیکی نازک است که به آن Steak Sizzle هم می‌گویند. خیلی سخت نگیرید که عین همین گوشت را پیدا کنید. برای غذای امروز شما به ۲۵۰ گرم گوشتی که نازک بریده شده احتیاج دارید.

ته چین لایه‌ای گوشت

ته چین لایه‌ای گوشت

وقتی بانو این گوشت را می‌خرد، یعنی امروز یا فردا ته چین لایه‌ای گوشت داریم. از آن جایی که این غذا خلافیت خود بانوست، نتوانستم اسم بهتری برای آن پیدا کنم.

او برای درست کردن این غذا برای چهار نفر علاوه بر گوشت، برنج، شوید و البته زعفران حدود ۶ قاشق غذاخوری گرد غوره، سه عدد پیاز متوسط و دو حبه سیر احتیاج دارد.

بگذارید وقت را با جزییات پخت شوید پلو که همه در آن استاد هستید تلف نکنیم (اگر چه در فیلم وجود دارد) و یک راست سراغ اصل مطلب برویم.

ابتدا سیر رنده یا له شده و نمک و فلفل را روی هر دو سمت گوشت‌ها بمالید. سپس هر طرف آن را حدود یک دقیقه سرخ کنید. پس از این که گوشت‌ها کمی سرد شد آن‌ها را عرضی به تکه‌های کوچک برش دهید.

حالا نوبت پیازهاست که حلقه حلقه شوند. شاید سه عدد پیاز کمی زیاد به نظرتان برسد ولی اعتماد کنید و همه را حلقه‌ای ببرید. بی‌شک وقتی غذا را قاشق‌ قاشق به دهان مبارک می‌گذارید و طعم بی‌نظیر آن را مزه مزه می‌کنید متوجه اهمیت پیاز‌ها خواهید شد.

بانو ترکیبی از پیاز‌های زرد و قرمز استفاد می‌کند تا به غذا رنگ ببخشد، پیشنهاد می‌کنم شما هم همین کار را بکنید.

داستان لایه‌ها بعد از آب‌کشی برنج و اضافه کردن شوید آغاز می‌شود. ابتدا یک لایه نازک برنج کف قابلمه نچسب‌تان بریزید. سپس به ترتیب گوشت، گرد غوره، پیاز و دوباره گرد غوره به آن اضافه کنید و این کار را تا پایان یافتن مواد ادامه دهید. فقط یادتان باشد که در لایه‌های بعدی برنج بیشتری بریزید. برنج اول را کم ریختیم تا ته دیگ برنج با گوشت‌ مخلوط شود و طعم آن را بهتر و خوشمزه‌تر کند. راستی حالا که حرف طعم و مزه شد، یادتان نرود قبل از گذاشتن دم کنی زعفران‌تان را به برنج اضافه کنید.

خب همه کارها را انجام دادید و فقط حدود پنجاه دقیقه انتظار مانده که آن را هم با دیدن یک قسمت از سریال مورد علاقه‌تان می‌توانید بگذرانید. امیدوارم از خوردن این غذای خوشمزه ایرانی لذت ببرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *