ابراز نگرانی در مورد امنیت پیام‌رسان تازه گوگل

پیام‌رسان گوگل الو

پیام‌رسان گوگل الو

از زمان رو نمایی از اپلیکشن پیام‌رسان تازه گوگل که الو نام دارد، گروهی از کارشناسان مربوط به حفظ حریم خصوصی در اینترنت نسبت به آن ابراز نگرانی‌های جدی کرده‌اند. در همین حال ادوارد اسنودن هم به جمع منتقدان اپلیکشن جدید گوگل، الو، پیوسته است.

به گزارش وب سایت سی نت، اپلیکشین الو که به تازگی در کنفرانس گوگل از آن رونمایی شد، یک اپلیکشن پیام‌رسان است که در آن رمز‌گذاری دو طرفه (end to end encryption) به صورت اولیه وجود ندارد.

به گزارش بتا نیوز ادوارد اسنودن که به خاطر افشا کردن مسئله شنود از تلفن و پیام‌های اینترنتی شهروندان آمریکایی توسط دولت این کشور تحت تعقیب است و هم‌اکنون در روسیه به سر می‌برد، در تویتی این اپلیکشن را «خطرناک» توصیف کرد و به کاربران در مورد استفاده از آن هشدار داد.

در الو امکان رمزگذاری دو طرفه وجود دارد، اما باید توسط کاربران فعال شود. اما برای استفاده از برخی ویژگی‌های آن- مانند «پاسخ هوشمند» ((Smart Reply جهتخواندن پیغام‌های شما و پاسخ دادن اتوماتیک به آنها، این ویژگی باید غیرفعال باشد.

منتقدان می‌گویند که در سال ۲۰۱۶ و با وجود تمام نگرانی‌هایی که در خصوص شنودهای دولتی و همینطور هکرها از پیام‌های اینترنتی وجود دارد، استفاده از سیستم رمزگذاری دو طرفه «واجب» است. بنابراین گوگل باید بتواند تمام ویژگی‌های الو را هم با آن ارائه دهد.

رمزگذاری کامل پیغام‌ها به این معناست که شرکت ارائه‌کننده اپلیکشن،قابلیت دسترسی به پیغام‌های رد و بدل شده بین کاربران را ندارد. با آنکه دسترسی به پیغام‌های خصوصی رد و بدل شده در سرویس‌های ارتباطی با دستور دولتی در آمریکا ممکن است، اما اگر آنها در جایی ذخیره نشوند و قابل خواندن نباشند، دولت نمی‌تواند آنها را از شرکت‌های ارائه کننده بخواهد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *