اثرات ردپای بیگانه در هند

در روستای کوچک (ناگری پیسکو) در هند ، که در نزدیکی شهر رانچی (جارخند) قرار دارد گروهی از زمین شناسان به رهبری (نیتیش پریادرشی) در این مکان به مطالعه رد پائی که بر روی صخره ای قرار دارند و نسبتاً بزرگ نیز می باشد ، پرداخته و مردم محلی این ردپا را به گونه ای به پادشاهان کهن مربوط می دانند.

A3_sri_ram

این ردپای بجا مانده شبیه به کف یک کفش صندل است که قدمت آن در این منطقه به هزاران سال قبل باز می گردد. اندازه این جفت رد پا ۲۸ سانتیمتر بوده و اندازه عرض آنها به ۱۳ سانتی متر می رسد. با توجه به اساطیر هند ، پادشاهان راما و لاکشمانا در این مکان برای مدتی در جستجو برای یافتن سیتا (همسر راما) اقامت داشته اند.

با توجه به مطالعات صورت گرفته توسط محققان این اثر بجامانده بر روی سنگ گرانیت قرار داشته و به احتمال زیاد در حالی که شکل سنگ به صورت جامد بوده است این ردپا بر روی آن قرار می گیرد.

در برخی از سنگ های یافت شده تصاویری از اشیاء پرنده نیز به چشم می خورد. شاید دلیل هک کردن این اثار بر روی این سنگ ها این عامل بوده است که بیگانگان خواهان این موضوع بوده اند که به ساکنان کنونی زمین نشان دهند که پادشاهان باستان از طروق آسمانی و با بهره گیری از اجسام پرنده در این مکان حضور یافته اند.

هنوز نیز قدمت دقیق این یافته به ثبت نرسیده است . و قضاوت در مورد زمان آن با توجه به شرایط آب هوایی موجود در این منطقه و همچنین تاثیرات شرایط جوی بر روی سنگ ها سخت بوده ولی با توجه به گمانه زنی های بسیار زیاد در مورد ماهیت این یافته ها معلوم شد که قدمت آنها باید به هزاران سال قبل باز گردد

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *