احتمالا فروش کنسول پلی استیشن ۴ تا سال ۲۰۱۹ به ۱۰۰ میلیون دستگاه برسد

پلی‌استیشن 4

بر اساس آنالیزهای «لوییس وارد» (Lewis Ward)، تحلیلگر نشریه IDC، پلی استیشن ۴ تا سال ۲۰۱۹ به ۱۰۰ میلیون دستگاه فروش خواهد رسید و بازیکنان در سال ۲۰۲۱ شاهد کنسول‌های نسل نهم خواهند بود.

همانطور که در جریان هستید، تاکنون بارها در مورد فروش بسیار بالای کنسول‌ پلی استیشن ۴، عملکرد ضعیف ایکس باکس وان و موفقیت عجیب نینتندو سوئیچ بحث کرده‌ایم، حال قصد داریم نگاهی به آینده نیز داشته باشیم. کنسول‌های میان نسلی همانند پلی استیشن ۴ پرو و ایکس باکس وان ایکس توانستند به نوبه خود شکاف نسبتا بزرگی که بین کنسول بازها و پی‌سی بازها (در زمینه اجرای بازی‌ها با رزولوشن ۴K) به وجود آمده بود را تا حدودی کاهش دهند، اما چه انتظاری از کنسول‌های نسل بعد می‌رود؟

برای حدس زدن تاریخ عرضه کنسول‌های نسل بعدی سونی و مایکروسافت، مصاحبه‌ای با آقای لوییس وارد، محقق و تحلیلگر نشریه IDC در زمینه بازی‌های ویدیویی و واقعیت مجازی، صورت گرفته که نظرات جالبی را ارائه کرده است. او گفت:

اگر راستش را بخواهید، به نظر من کنسول‌های پلی استیشن ۵ و ایکس باکس بعدی در سال ۲۰۲۱ عرضه خواهند شد، اما احتمال تغییر این تاریخ نیز وجود دارد و این فقط نظر من است.

او اعلام کرد که پلی استیشن ۴ زودتر از کنسول‌های نسل هشتمی موجود در بازار به فروش ۱۰۰ میلیون دستگاهی خواهد رسید. او گفت:

فکر کنم واضح است که پلی استیشن ۴ زودتر از دیگران به ۱۰۰ میلیون فروش دست پیدا کند. با توجه به اینکه این کنسول از زمان عرضه تا کنون ۷۰ میلیون دستگاه فروش داشته است، دلیلی وجود ندارد که تا سال ۲۰۱۹ (و یا حتی زودتر) به ۱۰۰ میلیون دستگاه فروش نرسد.

لازم به ذکر بوده که تا به این لحظه شرکت‌های سونی و مایکروسافت هیچ صحبتی از نسل بعد به میان نیاورده‌اند و برای پی بردن به ماهیت کنسول‌های نسل بعد تنها باید منتظر ماند و دید که در آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *