ارتقای فوق العاده اپل در IOS11 جهت ویژگی های امنیتی برای عکس و مکان کاربران

 IOS11

IOS11

اپل تغییراتی را برای شیوه ای که اپلیکیشن ها در مورد مکان و عکس های کاربران خود اطلاعات می گیرند، ایجاد کرده است که به کاربران این اجازه را می دهد تا کنترل بیشتری روی داده هایی که قرار است با دیگران به اشتراک بگذارند و اینکه در کجا این اطلاعات را منتشر کنند، می دهد. در ادامه همراه با اینفو باشید  .

اینها تغییراتی است که در ios11  اعمال می شود. تمام اپلیکیشن هایی که اطلاعات مکان را به کار می گیرند، ممکن است نیاز باشد که گزینه ی “فقط در زمان استفاده” را به کاربران به جای گزینه “همیشه” و “هرگز” پیشنهاد کنند. شرکت Uber وقتی در سال گذشته گزینه فقط در زمان استفاده را از برنامه خود حذف کرد، مورد انتقاد قرار گرفت. از طرف دیگر در این نسخه جدید، اپلیکیشن ها به جای آنکه به کل تاریخچه عکس ها دسترسی داشته باشند، به یک عکس از کتابخانه کاربر دسترسی دارند و تنها مجوزهای فقط نوشتنی را خواهند داشت و کاربران می توانند، عکس ها را از اپلیکیشن ها، بدون دادن دسترسی کامل به اطلاعات دوربین ذخیره نمایند.

از طرفی کاربران قادر به راهیابی و پیدا کردن مکان های جذاب از طریق وسیله ios خود، خواهند بود. مهندس امنیت اپل Georgios kontaxis این مسئله را در کنفرانس WWDC شرکت مطرح کرد که ما به طور همزمان از کاربران می خواهیم که امنیت خود را کنترل کنند. کاربران این تصمیم اپل برای ایجاد اجبار جهت اپلیکیشن ها به منظور پیشنهاد گزینه ی “فقط در زمان استفاده” برای داده های مکانی را جشن گرفتند. اعلام Kontaxis با تشویق مواجه شد و توسعه دهندگانی را که نسخه ios بتا را نصب کرده بودند، به تحسین این تغییر در توئیتر وادار کرد.

تغییر دسترسی به عکس ها به صورت گسترده، جشن گرفته نشد. ولی از جمله تغییرات بسیار هیجان انگیز می باشد. در سیستم عامل های امروزی شما مجبور هستید اگر نیاز به استفاده از یک اپلیکیشن را دارید، اجازه ی دسترسی به کل عکس های خود را بدهید، در حالی که ممکن است فقط به ایجاد یک فیلتر ساده روی یک عکس سلفی بی اهمیت نیاز داشته باشید ولی زمانی که ios11 به طور گسترده مورد استفاده قرار گیرد شما میتوانید با رضایت قلبیتان، عکس هایتان را فیلتر کنید بدون آنکه نگران این موضوع باشید که اپلیکیشنی که استفاده می کنید، آیا قادر به حفظ امنیت عکس های خصوصی شما می باشد یا خیر؟

Kontaxis توضیح می دهد که کاربران قادر به باز کردن یک عکس در اپلیکیشن شما خواهند بود، بدون آنکه بخواهند اجازه ی دسترسی به کل عکس های خود را بدهند. این باعث افزایش راحتی کاربرانی که از اپلیکیشن شما استفاده می کنند خواهد شد و کنترل بهتری روی داده هایشان خواهند داشت. اپلیکیشن ها همچنین می توانند مجوز دسترسی فقط نوشتنی به عکس های کاربران را داشته باشند. Kontaxis می گوید، کاربران می توانند از مزیت های این سناریو زمانی استفاده کنند که بخواهند عکس هایی را از یک سرویس ذخیره کنند بدون آنکه نیاز به بارگذاری یا انتشار عکس های شخصی خود داشته باشند.

نظر شما درمورد IOS11 چیست ؟ نظرات خود را با اینفو و کاربران درمیان بگذارید .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *