استخوان میمون های باستانی در ایرلند

 تپه ی تارا در ایرلند

در تپه ی تارا در ایرلند (Hill of Tara) یک جسد که با دقت دفن شده بود پیدا شد. استخوان های او بسیار با دقت در این قبر قرار گرفته بودند اما به نظر نمی رسید که این استخوان ها متعلق به یک شاه باشند. در واقع مطالعات نشان می داد که این استخوان ها به نوعی میمون تعلق دارند.

این استخوان ها تنها موردهایی نبودند که از میمون ها در ایرلند پیدا می شد. جمجمه ی یک میمون دیگر در کانتی آرماگ (County Armagh) کشف گردید که به نظر می رسید حدود ۲٫۳۰۰ سال در این منطقه بوده است. هیچ کس نمی داند که این میمون ها چطور به این منطقه رسیده اند. یک نفر در دوران باستان به دلایلی میمون ها را به ایرلند آورده و آن ها را در این مناطق دفن کرده است.

میمون ها قبلا در مسیرهای زیادی سفر کرده و یا حتی خرید و فروش می شدند اما در مورد ایرلند این موضوع بسیار عجیب بنظر می رسد. یک افسانه ی قدیمی ایرلندی ادعا می کند که گروهی از انسان های غریبه با قدرت های جادویی با یک کشتی غول پیکر به ایرلند آمده و بر مردم محلی ساکن در تپه ی تارا مسلط شده اند.

برخی بر این باورند که چنین افسانه ای بر پایه ای از حقیقت و واقعیت بنیان شده است و افرادی که در این افسانه انسان هایی با قدرت جادویی عنوان شده اند در واقع مصریانی بوده اند که در آن دوران از تکنولوژی های پیشرفته ای استفاده می کردند.

شاید چنین نظریاتی تنها بر پایه ی چند تکه استخوان میمون کمی غیرمعقول بنظر برسد اما مدارک بسیار  بیشتری در این مورد نیز وجود دارد.آزمایش های دی ان ای انجام گرفته بر روی این استخوان ها نشان می دهد که در واقع نیاکان این میمون ها از خاورمیانه بوده اند. همچنین در نزدیکی تپه ی تارا بقایایی از یک کودک با قدمت ۳٫۸۰۰ سال پیدا شده است که گردنبندی شبیه آن چه که مصریان می پوشیدند به گردن دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *