ام جی ۳۶۰ توربو تعیین قیمت شد

 

گروه صنعت خودروی آذربایجان علاوه بر نسخه‌ی استاندارد ام‌جی ۳۶۰ با پیشرانه‌ی ۱۱۰ اسب بخار، مدل جدید مجهز به موتور توربوشارژ ۱۳۰ اسب بخار را آماده‌ی عرضه و قیمت‌گذاری کرده است.

چند ماه پیش، خبر از تولید ام‌جی ۳۶۰ در کارخانه‌ی خودروسازی تبریز دادیم. این محصول البته با پیشرانه‌ی ارزان‌تر پیش‌فروش شد و مهم‌ترین آپشن انتخابی آن، گیربکس اتوماتیک به جای جعبه‌دنده‌ی دستی بود. در مقاله‌ی بررسی جامع ام جی ۳۶۰ و معرفی مشخصات فنی این خودرو، اشاره کردیم که خودروی مورد بحث ساخت سایک موتور چین است و صرفا برای عرضه در ایران و کشورهای خارج از چین، تحت برند MG عرضه می‌شود. این موضوع، با توجه به اینکه ام‌جی انگلیس تحت مالکیت سایک موتورز چین قرار دارد، انجام شده است.

از سویی دیگر، ام جی ۳۶۰ یا همان روئی (Roewe 360) ساخت زیرمجموعه‌ی سایک موتور، با ۲ پیشرانه در چین تولید می‌شود. همان‌طور که اشاره شد، نمونه‌ی استاندارد دارای پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری، قدرت ۱۱۰ اسب بخار و گشتاور ۱۳۵ نیوتن‌متر است. بیشترین قدرت در دور موتور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و نهایت گشتاور از دور موتور ۴۵۰۰ دور بر دقیقه حاصل می‌شود. این خودرو در دو نسخه‌ی مجهز به جعبه‌دنده‌ی دستی ۵ سرعته یا اتوماتیک ۴ سرعته عرضه می‌شود که می‌تواند وزن خالص آن را در بازه‌ی ۱۲۳۵ تا ۱۲۸۰ کیلوگرم نگه دارد. با این حساب، رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در زمانی حدود ۱۱.۵ تا ۱۲.۵ ثانیه ممکن می‌شود و نهایت سرعتی نزدیک به ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت خواهد داشت. بنا به ادعای شرکت سازنده، میانگین مصرف سوخت این خودرو، ۶.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است که با سرعت ثابت در بزرگراه به ۵.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و در ترافیک شهری به ۸.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد رسید.

MG360

جالب اینجا است که ام جی ۳۶۰ توربو در چین، دارای پیشرانه‌ی جذاب ۱.۴ لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۵۴ اسب بخار و گشتاور ۲۳۵ نیوتن‌متر است که می‌تواند در زمانی حدود ۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و میانگین مصرف سوخت ۸.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر داشته باشد؛ اما نمونه‌ی مونتاژ ایران، ۱.۵ لیتر توربوشارژ با قدرت ۱۳۰ اسب بخار در دور موتور ۵۵۰۰ دور بر دقیقه، همراه گشتاور ۲۱۰ نیوتن‌متر از دور موتور ۲۱۰۰ دور بر دقیقه خواهد بود.

عملکرد پیشرانه‌ی ام جی ۳۶۰ توربو در نمونه‌ی داخلی تفاوت فاحشی با نمونه‌ی توربوشارژ بازار چین ندارد؛ اما اختلاف چندانی هم با نسخه‌ی استاندارد و پیشرانه‌ی تنفس طبیعی ۱۱۰ اسب بخار نخواهد داشت. قیمت پیش‌فروش ام‌جی ۳۶۰ توربو مونتاژ گروه صنعت خودروی آذربایجان، ۷۷.۷ میلیون تومان تعیین شده است که شامل گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته و تیپ ترونیک ساخت آیسن ژاپن نیز می‌شود.

MG 360

آپشن‌های رفاهی و فنی ام جی ۳۶۰ توربو، شامل نمایشگر لمسی ۸ اینچ ناوبری ماهواره‌ای، دوربین پارک و سنسور عقب، پخش سرگرمی‌های چندرسانه‌ای به کمک ۴ بلندگو، اتصال به تلفن همراه از طریق بلوتوث، در کنار درگاه‌های USB و AUX می‌شوند. از دیگر آپشن‌های مخصوص این مدل می‌توان به سانروف برقی، چراغ مطالعه و تکیه‌گاه صندلی عقب، تنظیم دستی ۶ جهته‌ی صندلی راننده و قابلیت تغییر گودی کمر، صندلی‌های چرم، سیستم روشنایی روز و سردنده‌ی کروم –چرم، اشاره کرد. ام جی ۳۶۰ توربو با ترمز ABS و فناوری توزیع هوشمند نیروی ترمز (EBD) عرضه می‌شود. سیستم کمکی ترمز (BA) و مدیریت ترمزها در هنگام حرکت مارپیچ (CBC) در ام جی ۳۶۰ وجود دارد.

گروه صنعت خودروی آذربایجان، فعلا مدل استاندارد ۱۱۰ اسب بخار با گیربکس اتوماتیک را پیش‌فروش نمی‌کند. این تصمیم احتمالا برای جلب توجه خریدار به نمونه‌ی توربو گرفته شده است. با این حساب، ام جی ۳۶۰ مجهز به پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی و جعبه‌دنده‌ی دستی، ۵۷.۷ میلیون تومان پیش‌فروش می‌شود و با مدل توربوشارژ دنده اتوماتیک، ۲۰ میلیون تومان اختلاف قیمت دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *