انتخاب گلدان مناسب

انتخاب گلدان مناسب

چگونه برای گیاه خود گلدان مناسب انتخاب کنیم؟

در انتخاب گلدان، خصوصاً برای گیاهان خانگی و آپارتمانی، دو موضوع مهم را باید در نظر بگیریم. یکی جنبه زیبایی شناختی گلدان و دیگری ویژگی های گیاه و گلدان مناسب برای آن. از نظر زیبایی که امروزه خوشبختانه ابزارهای مختلفی برای تزیین گلدان ها وجود دارد و همچنین گلدان های رنگی در بازار موجود است که می توانید بنا به سلیقه خود و دکور خانه تان از آنها استفاده کنید.
اما در مورد انتخاب گلدان مناسب برای گیاه، به این نکته توجه کنید که مستقل از نوع گیاه، هر گلدانی که انتخاب می کنید باید کف آن سوراخ داشته باشد. این به دلیل اینکه ماندن طولانی مدت در رطوبت برای بسیاری از گیاهان خوب نیست و این سوراخ باعث زهکشی می شود و آب از ته گلدان به درون بشقابی که در زیر گلدان قرار دارد می ریزد.
در مورد حجم گلدان نیز به فضای رشد گیاه خود توجه نمایید و اطمینان حاصل کنید که گیاه شما فضای مناسب برای رشد را دارد. برای این کار باید نمونه های رشد یافته گیاه را یا در اینترنت و یا نمونه واقعی آن را ببینید تا اندازه گیاه در حالت رشد یافته را بدانید.
اگر از گلدانی که در آن قبلا گل بوده می خواهید مجدد استفاده نمایید حتما آن را خالی کرده و چند ساعت در آب بگذارید تا خیس بخورد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *