انجمن قلب آمریکا: سگ داشتن به سلامت قلب کمک می کند

بنابر اعلام انجمن قلب آمریکا داشتن حیوان خانگی به حفظ سلامت قلب انسان کمک می کند.
به گزارش شبکه «سی بی اس»، دکتر گلن لوین، مدیر واحد قلب دانشگاه علوم پزشکی بیلور در هیوستون تگزاس، در یک اعلامیه مطبوعاتی تأیید کرده که «داشتن حیوان خانگی، به ویژه سگ، احتمالاً با کاهش خطر بیماری قلبی رابطه دارد.»
براساس نتایج سرشماری ملی ۲۰۱۱-۲۰۱۲ انجمن محصولات حیوانات خانوادگی آمریکا، هم اینک ۷۸ میلیون سگ خانگی و ۸۶ میلیون گربه خانگی در ایالات متحده نگهداری می شوند، سی و نُه درصد از خانوارهای آمریکایی با دست کم یک سگ زندگی می کنند و سی و سه درصد با حداقل یک گربه.
حال، کمیسیونی ویژه در انجمن قلب آمریکا با بررسی پژوهش های انجام شده درباره تأثیر حیوانات خانگی بر سلامت انسان ها، به نتایجی برخورده که حاکی از آن است که داشتن حیوان خانگی در انسان خطر ابتلای به بیماری های قلبی را کاهش داده و باعث طولانی تر شدن عمر بیماران می شود.
پژوهشگران دست اندرکار این تحقیقات تصریح کرده اند که داشتن سگ، به طور خاص، «خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.» امری که یکی از دلایل آن می تواند فعالیت های فیزیکی انسان هایی باشد که با سگ زندگی می کنند و بخشی از زمان روزانه خود به پیاده روی به همراه دوست وفادار خود می پردازند.
یافته های یک تحقیق دیگر که بر روی ۵۲۰۰ انسان بزرگسال انجام شده، حاکی از آن است که دارندگان سگ از دیگران فعال تر بوده و ۵۴ درصد بیشتر به سطح پیشنهادی فعالیت های فیزیکی روزانه دست یافته اند. انجمن قلب آمریکا به بزرگسالان توصیه می کند که جهت حفظ سلامت قلب و پیشگیری از بیماری های قلب و عروقی، «هفته ای ۵ روز، دست کم روزی ۳۰ دقیقه فعالیت هوازی با شدت متوسط، یا سه روز در هفته تمرین هوازی شدید، هر روز ۲۵ دقیقه،» را در برنامه خود بگنجانند. چنین تمرین هایی باید در کنار حداقل دو جلسه تمرین های قدرتی برای تقویت عضلات بدن در طول هفته انجام شود.
بر این اساس، داشتن یک حیوان خانگی علاوه بر تأثیر مفید بر روی سلامت قلب، موجب کاهش فشار خون، سطح کلسترول خون و جلوگیری از بیماری چاقی مفرط می شود. وجود حیوانات خانگی در زندگی انسان، در عین حال نقشی اثبات شده در استرس زُدایی داشته و موجب آرامش خاطر فرد می شوند.
دکتر گلن لوین در ادامه تصریح می کند که اگر شخص حیوان خانگی داشته باشد اما تمام روز در جای خود بنشیند، سیگار بکشد یا هرآنچه به دستش می رسد را در جیره غذایی خود مصرف کند و فشار خونش را نیز زیر نظر نداشته باشد، سگ و گربه هم کمکی به وی نخواهند کرد: «چنین تصمیمی [به تنهایی] برای کاهش ریسک بیماری های قلبی عروقی کار عاقلانه ای نیست.»

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *