انگشتر سلیمان و نیروهای ماورالطبیعه

انگشتر سلیمان

انگشتر سلیمان یا خاتم سلیمانی بدون شک یکی از پر راز و رمز ترین داستانهای مربوط به جواهرات در تاریخ بوده است.انگشتر سلیمان کجاست؟این شاید مهم ترین سوال در مورد انگشتر سلیمان نبی باشد.در مقاله زیر به اختصار این مسئله را بررسی می کنیم.

اعتقاد براین است که یکی از قوی ترین انگشترهایی که تاکنون در تاریخ اشاره و ثبت شده انگشتر سلیمان است.انگشتر حضرت سلیمان دارای بزرگترین طلسم های تاریخ است.در تفسیر یکی از آیات قرآن هم به همین موضوع اشاره شده و این انگشتر به حدی قوی بوده است که میان شیاطین هم رقابت برای به دست آوردن آن وجود دارد.طبق تفسیر حتی برای مدتی یکی از شیاطین انگشتر حضرت سلیمان را به دست آورد و بر همگان حاکم شد

تا به امروز انگشتر سلیمان یافت نشده است و به صورت مخفی به شکل راز و رمز باقی مانده است.

انگشتر سلیمان

تعداد زیادی از مردم بر این باورند که او قدرت های فوق العاده ای شامل توانایی ارتباط با حیوانات ،احضار جن ، اخراج شیاطین و ارواح شیطانی را داشته است.اما بر اساس افسانه های تاریخی انگشتر سلیمان توانایی های خارق العاده ای را به سلیمان ارائه میکرد.گمانه زنی های متعددی در ارتباط با ظاهر انگشتر سلیمان وجود دارد برخی معتقدند آن یک انگشتر ساده بوده که با ستاره داوود مهر و موم شده و متشکل از یشم یا عقیق قرمز (یکی از ۱۲ سنگ های قیمتی از ببس آرون) بوده است.برخی انگشتر را بسیار عجیب توصیف کرده اند که شامل چهار سنگ قیمتی کوچکتر حول یک سنگ بزرگتر بیضی شکل.

انگشتر سلیمان

برخی افسانه ها..

ادعا میکنند که سنگ های قیمتی توسط فرشته های خداوند به سلیمان داده شده است در حالیکه عده ای ادعا میکنند که انگشتر توسط فرشتگان تنزل پیدا کرده و به وی داده شده است.

بر طبق تالمود انگشتر سلیمان با نام غیر قابل وصف الله حک شده بود و متون مقدس اسلامی میگویند که تعداد زیادی از اسمائ الهی بر روی ان حک شده است و اطراف آن با ۴ سنگ جواهر مزین شده است. که توسط فرشتگان به حضرت سلیمان داده شده است. در متون اسلامی گفته شده است که جواهرات با نوشته هایی در اطراف آنها احاطه شده است.

اولین سنگ جواهردر میان بادها وارد قلمرو حضرت سلیمان شد و توسط عظمت قدرت خداوند احاطه شده بود، دومین سنگ جواهر که وارد قلمرو وی شد توسط پرندگان و جانوران آورده شد و با جمله ( سپاس خدای را به خاطر همه چیز ) احاطه شده بود. سومین سنگ جواهر از میان زمین و آب وارد قلمرو او شد و با جمله ( آسمان و زمین بندگان خداوند هستند احاطه شده بود. ) و چهارمین سنگ جواهر توسط جنیان وارد قلمرو او شد که با جمله (هیچ خدایی جز خدای یگانه وجود ندارد و محمد پیامبر اوست ) احاطه شده بود. البته حضرت محمد قرن ها بعد از آوردن انگشتر حضرت سلیمان توسط فرشته ها متولد شد.مورخین این حقیقت را اینگونه توصیف میکنند که فرشتگان خارج از زمان سفر میکنند. یک نظریه این است که انگشتر توسط یک پاپ پوشیده شده در واقع یک کپی از انگشتر حضرت سلیمان است اما با مهر و موم متفاوت. این حدس و گمان بیشتر وجود دارد که هر پاپ پس از سوگند یاد کردن انگشتر پشتیبانی خود را دریافت میکند که این انگشتر رد و بدل شده با یک سوگند به کاردینال اسقف که بر مرگ یا استعفائ پاپ داده میشود انگشتر برای همیشه نابود میگردد.

انگشتر سلیمان

ما فقط میتوانیم تصور کنیم که انگشتر سلیمان چگونه بوده است. از سال های گذشته اکتشافات متعددی با تلاش فراوان با شکست مواجه شدند و هیچ دلیل قطعی مبنی بر وجود این انگشتر یافت نشده است.اگر حضرت سلیمان واقعا وجود داشته است چرا تاکنون انگشتر افسانه ای او هرگز یافت نشده است؟برخی معتقدند انگشتر سالها پیش پنهان شده و در جایی عمیق در داخل قلمرو واتیکان محافظت میشود و در دسترس یکی از پاپ های باقیمانده… تنها کسی که به اعتقاد مسییحیان تصور میشود به اندازه کافی قدرت استفاده از این انگشتر را برای قدرت داشته باشد.

مطالب مرتبط

۴ دیدگاه‌

  1. پدرام کوهکن زاده گفت:

    انگشتر حضرت سلیمان همان انگشتر حضرت موسی هستش که به دست حضرت سلیمان رسیده و تنها انگشتر با اسم اعظم حک شده و نیروی واقعیه خیلی از انگشترهای جادویی هستن که نیروی جادویی دارن ولی همه کاره نیستن حالا چطور این انگشتر قدرت گرفته اگه تاریخ دین رو بخونید متوجه میشید که تنها کسی که با خداوند به صورت واقعی دیدار مستقیم داشته و چندین بار با پروردگار صحبت کرده فقط حضرت موسی هستند خوب حضرت موسی چون در نزدیکی پروردگار میشدند و پروردگار هم نیرویی بسیار عظیم و ده بعدیه اون حضرت درک کرده بودند که اگه یه چیزی مثل انگشتر با نگین یاقوت که جذب کننده نیرو هستش رو دستش کنه نیروی خداوند که بر خلاف نیروهای دنیای ما که نیروی مرده هستند نیروهای پروردگار زنده هستند انگشتر اون حضرت رو شارژ کردند اما نیروی زنده دیگه پس از شارژ انگشتر از بین رفتنی نیست و اون انگشتر تنها انگشتر زنده هستش به همین خاطر تمام موجودات ماورایی دنبالش هستند ولی نیروی خداوند در انگشتر اجازه نمیده که موجودات ماورایی به اون دست پیدا کنن پس انگشتر حضرت سلیمان وجود داشته و تنها انگشتره که نیرویی شبیه به پروردگار داره

  2. هادی گفت:

    صاحب اصلی انگشتر امیرالمومنین هستش که التن در دستان مبارک امام زمان عجل الله هستش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *